Gibbon Experience - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marijn - WaarBenJij.nu Gibbon Experience - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marijn - WaarBenJij.nu

Gibbon Experience

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

17 December 2006 | Thailand, Chiang Mai

Hallo Hallo,

De Gibbon experience is niet zomaar wat er zit een hele gedachtengang achter. Een Fransman heeft het opgezet hij wilde het Bokeo Nature Reserve in het noorden van Laos beschermen. Door ziplines te plaatsen kun je je snel en gemakelijk door het park verplaatsen, als je er wat westerse mensen in gooit kan je geld binnen halen, die worden dan weer opgevangen door de lokale mensen die engels wordt geleerd. Gibbons leven op 30 meter hoogte dus laten we wat treehouses maken dan kunnen de mensen als de apen gaan leven. Nu wordt er dus werk verschaft voor veel mensen, geld binnen gehaald voor het beschermen van het bos en kunnen wij een ervaring hebben die je niet vaak zult mee maken in je leven.

's Morgens al vroeg werden we over een hobbel de bobbel weg gebracht naar het dorpje waar we gingen beginnen. De weg was in aanleg dus het was flink schudden, Christa presteerd het dan nog om in slaap te vallen erg knap van haar. Het dorpje is neit meer dan een paar houten huisjes er lopen kippen, hanen, varkens, paarden en kalkoenen. Kinderen lopenmet zusjes of broertjes op hun rug, echt zoals je op tv ziet dus je kan je voorstellen dat ik me maar een lompe toerist voelde. Maar tenminste we hadden ons best gedaan en een speciale hilltripe muts gekocht, dus we hoorde er wel een beetje bij.
Altijd spannend met wat voor mensen je terecht komt, ze zullen van ons vast gedacht hebben wat een rare snuiters met die mutsen op hun kop. Wij hadden ons oordeel natuurlijk ook al klaar, en hadden al snel door dat we niet met een zwitserse dame in de groep wilde. We werden nml in 2 groepen gesplitst, en zij was alleen maar aan het praten en ze leek alles beter te weten. We waren nog geen 5 minuten op weg en een Londonse politieagent Greg kwam naast ons lopen, zo ik blijf bij de Dutchies, een andere Engelsman Olly bleef bij hem dus hadden we al een deel van de groep. Er was ook nog een leuk stel uit New Zealand bij Melcolm en Rebecca dus onze groep was al gemaakt.
Na een tijdje kwamen we in een hut aan waar we wat informatie kregen en er ineens een zwarte Aziatische beer naar binnen wilde komen. Hij was nog jong ze hadden hem gevonden dus nu wordt hij een beetje opgevoed. Wat nog met moeite gaat wat hij luisterde neit zo goed, het was een heel groot maar eigenlijk een klein kind dat gewoon wilde spelen. Een paar apen slingerde ook wat heen en weer dus we werden goed adgeleid. Denk nu niet zo dat is leuk al die beesten want dat zijn de enige beesten die we hebben gezien.

Na wat koffie, apen en beren werden de groepen dus gemaakt (soort van, leek net of we het terplekke deden) kregen we ons tuig om en daar gingen we. Beetje eng wel als je daar op een platform staat en de overkant ziet wat toch best ver is en vooral heel hoog. Maar uiteindelijk helemaal geweldig natuurlijk, de eerste zipline kwam uit op een boom daar was een platform gemaakt en dan kon je je aan een andere zipline vast maken en naar de volgende, en die was lang, ongeloffelijk. Je zweeft wel 50 meter boven de grond en ziet zoveel aan natuur het is ongelofelijk. Je ziet je benen bungelen ver boven de bananenbomen en andere planten bomen en struiken. Ik geloof dat ik een dag lang met mijn mond open heb geleeft van verbazing. Entoen we uiteindelijk in de Treehouse aankwamen was het helemaal erg. Je zipt zo een huis binnen, 30 meter boven de grond, een heel huis, met badkamer een wc, je poep valt dus even 30 meter naar beneden terwijl je een uitzicht hebt over een heel forest. Er was zlefs nog een verdieping in gemaakt waar twee mensen konden slapen, we hebben dat Malcolm en Rebecca dus maar gegund. Dan hoor je ineens een zipline van de andere kant en komt er een Laos dametje met eten aan zippen. Het eten was ontzettend lekker.

Dan is het al heel vroeg donker en heb je al vroeg gegeten alleen de geluiden van de jungle en elkaar. In het donker naar de wc gaan is dan toch een beetje eng dus dan maar met z'n tweeen met je koplamp op je hoofd. Je mag geen wc papier gebruiken je moet zo'n kontspuit erop zetten. Nou je kan je de giechelbuien dus wel voorstellen. Zeker ook omdat je allebei moet poepen en er van 1 eentje blijft liggen niet naar beneden wil vallen. Tja en wat zie je dan als je er met je koplampje op schijnt, tja niemand heeft dezelfde kleur. Christa en ik zijn nou niet de mensen die om een verhaal heen draaien als er gevraagt wordt wat er zo grappig was dus vanaf toen waren wij natuurlijk de 'Phoo Dutchies' en werd er over niets anders meer gepraat. In het Treehouse sliepen ook nog iets van 6 lokals die onder de dekens scheten zaten te laten, wisten julie dat ze dat een 'Dutch oven' noemen? Ik dus niet, weer wat geleerd. We hebben dusde hele avond niets anders gedaan dan lachen en tot overmaat vanramp vond Olly ook nog eens een groot stuk poep naast de toilet, iemand heeft er flink naast gezeten, haha. Blijkbaar kon hij er echt niet tegen dat het er lag dus heeft ie er een kaars in gestoken en over de rand heen gewipt, toen lagen de tranen natuurlijk helemaal bij iedereen over de wangen.

De volgende ochtend vroeg op, hup je harnas aan en zip naar de overkant voor een ochtend wandeling. Zip weer terug naar het Treehouse voor een ontbijt, echt het is zo geweldig om te doen, ik kan het weer niet uitleggen het is iets wat je echt moet doen en voelen. De rest van de dag was verder wandelen en helaas was er maar 1 zipline naar het volgende Treehouse, wat niet zo indrukwekkend was als de eerste. Helaas geen toilet aan boord, ja er was er 1 voor s'avonds waar alleen op geplast kon worden, het was een buitenboord zitje waar een emmer in gezet werd. Goed excuus toen het nog licht was om even naar de wc te gaan dan kon je weer zippen. Ik was 1 keer iets te entousiast en heb mijn scheen keihard tegen het platform gestoten, ik ging zo hard en zag de boom ineens zo dichtbij dat ik iets moest doen om te stoppen, helaas was mijn scheen hir dus de dupe van, maar goed het was het alles waard. De douche was de waterval onder het treehouse, ongelofelijk koud water maar heerlijk om na een dag zweten even af te spoelen. We waren er al heel vroeg dus we moesten ons maar wat vermaken. De zon scheen naar binnen dus het was super om lekker languit te gaan. De rest zat te kaarten.

Ik had de volgende dag wel aardig spierpijn van het lopen en mijn scheen deed zeer met wandelen maar het was een heerlijk gevoel, soms is die pijn lekker, dat je echt het idee hebt dat je wat hebt gedaan. Terug lopen naar het dorp was allemaal aardig vlak, we moesten wel een paar keer door een riviertje, dus dat was schoenen uit schoenen aan, maar dat heeft zeker wel wat. In het dorpje werd nog even voor ons neus een kip geslacht. Ik ben snel maar even weg gegaan. En toenwas het alweer voorbij, terug in de truck en de hobbel de bobbel weg, maar met een heerlijk gevoel.

We zijn 's avonds nog uit eten geweest met zijn allen, het leek net kerst want we hebben geBBQed op tafel. Het leek net gourmetten. Weer ongelofelijk gelachen. Greg is echt gestoord, je kan je niet voorstellen dat hij een serieuze politieman kan zijn, Olly heeft nog iets schokkends opgebiecht, hij moest 's nachts zo nodig poepen en kan natuurlijk niet in het donker van die zipline af dus heeft zijn kont maar door de reling gestoken en het zo maar gedaan, Malcolm heeft de grond weer doen schudden met ongelofelijke scheten, dus het was een goede afsluiter. Ik geloof dat we heel weinig van elkaar weten, we hebben bijna alleen over poep gepraat en eten. wat heerlijk onvolwassen.
Greg is ooknog even bij een Laossenaar achterop de scooter gegaan en gevallen in de teer. Ze waren de weg opnieuw aan het asvalteren en het was zo glad dat ze uitgleden, Greg helemaal onder het teer. Dat krijg je er natuurlijk niet zomaar af dus Malcolm is opzoek gegaan naar benzine om het eraf te krijgen. We zaten in Olly's kamer nog even wat te drinken en Greg kwamnog even half naakt met nog overal zwart binnen vertellen dat zijn badkamer net een olieveld leek, ze in het midden oosten daar jaloers op zouden zijn.
Nou grappiger kan je je tochtje geloof ik niet afsluiten.

Gisterochtend zijn we met Olly de grens over gegaan en nu ben ik dus wer terug in Chiang Mai Thailand. Chris en Anja hebben me weer verlaten, ze zijn naar Pai gegaan. Olly is er ook vandoor die is al naar Bangkok, waar ik morgen naar toe ga. Ik ga eerst nog even een dagje Thai Massage cursus doen, ik ben benieuwd wat ik te leren krijg.

Nou jullie horen snel weer van me.

Dikke kus Marijn

  • 17 December 2006 - 14:59

    Laura & Giacomo:

    hoi marijn,
    Fantastisch dat ziplinen en in de bossen de natuur, geweldig zeg. Ik vond naruut tog al mooi. De foto's bevallen ook weer heel erg goed. Je verhaal alleen al is onwijs leuk. Als ik het dus goed begrijp het je 30 meter boven de grond geslapen? Dat lijkt me tog wel spannend. haha. Enb een beer die zomaar binnen komt, je beleeft nog eens wat daar. Jij hebt het vast wel weer nnaar je zin, heel veel plezier nog.
    dikke kus giacomo en laura.

  • 17 December 2006 - 17:26

    Inge:

    Die foto bij dat hutje doet me ergens aan denken! Haha... Kus

  • 17 December 2006 - 18:57

    M. C V D Lingen:

    lieve marijn
    hier ben ik dan eindelijk weer om je verhaal te lezen het is weer prachtig
    ik ben nu verhuisd en al aardig ingericht heb het prima naar mijn zin en ben al goed gewend
    in mijn huis komen mensen met 3 kinderen
    gefeliciteerd met de verjaardag van je vader
    ben vanmiddag gekomen met rina en marty
    hartelijk gegroet en nog een fijn e tijd
    een knuffel van oma

  • 18 December 2006 - 09:08

    Roel:

    ha mooi verhaal. Dit klinkt echt goed, echt lachen!! filmpie was ook leuk om te zien! je praat echt giga goed engels. Zit je dalijk weer hier met ons aan tafel Nederlands met een accentje te praten. he veel plezier nog in Thailand!

    Kus van je broeder

  • 18 December 2006 - 09:53

    Carian:

    Ha zus,

    Ik herkende je bijna niet op het filmpje. Volgens mij kom je erg veranderd terug. Maareh, ik schrijf me vast in voor die massage! (je moet straks natuurlijk alles wat je geleerd heb oefenen).

    Fijne kerstdagen!

  • 18 December 2006 - 15:30

    Poepie Piessie Kakki:

    Dit zei tante Dicky altijd toen wij klein waren en dan moesten we heel hard lachen. Maar je hoeft dus niet klein te zijn om nog steeds in een deuk te liggen. Grappig om te lezen.
    groetjes mam

  • 18 December 2006 - 18:00

    Marthe:

    Klinkt cool man!

    En dat BBQ en heb ik ook gedaan (restaurant aan de rivier??) zoooooooo lekker!!!
    Zoek even uit waar de wat betere boetiekjes zitten in Chiang Mai (leuk!) en zondag de markt niet vergeten!
    Liefs
    Mart

  • 18 December 2006 - 19:19

    Hans.:

    Ha Marijn,
    Je zult wel denken, ik heb de laatste tijd weinig gelezen van Hans, nou daar komt het dan.
    Ik zit nog steeds met heel veel plezier al je verslagen te lezen en ook vooral naar de foto's te kijken.
    Als ik naar de Oever fiets denk ik nou nog even en je bent er weer, en wat zul je moeten wennen aan het leven hier, want je hebt dit half jaar toch heel veel indrukken opgedaan en veel nieuwe vrienden ontmoet,leuk voor je.
    Volgens mij raak je niet uitgepraat over je reis dus ik zal als we weer op de oever zijn m'n mond houden.
    Marijn geniet er nog met volle teugen van en we zien elkaar weer op de Oever, reken maar op een verassing.
    Doei.

  • 18 December 2006 - 20:12

    Lies:

    Zo Marijn, even je twee lange verhalen gelezen. Wat een belevenis zeg, zo hoog in de bomen. Geniet nog maar lekker, fijne kerstdagen.
    Groetjes Henk en Lies

  • 19 December 2006 - 14:48

    Kitty:

    Hey Marijn, dit klinkt echt helemaal leuk!! Ook leuke foto's, toch een beetje beeld erbij! Veel plezier maar weer in Thailand en alvast een fijne kerst gewenst!
    Liefs, Kitty

  • 19 December 2006 - 15:21

    Annemiek:

    Hoi Marijn!
    Wow echt ontzettend leuk zeg zo'n jungle! Jij maakt heel wat mee!
    Deze week is het alweer het afscheid van Kitty op de kiwi en we gaan lekker kerst vieren!
    Veel plezier nog en geniet lekker van de komende tijd!
    Groetjesxx Annemiek

  • 19 December 2006 - 21:19

    Sonja:

    hee marijntje, even over die mutsjes ik vind ze echt grappig(staan jullie erg goed). ik zag alleen op de foto's dat je je been nog steeds heb verbonden. heb je er nog steeds zo'n last van, of is dat om het schoon tehouden? wel super leuk om ff lekker overal te poepen en plassen, dan voel je je eigen echt weer even kind. jammer dat je reisgenoten je weer hebben verlaten maar jij red je denk ik wel. ik wens je nog heel veel plezier en een pijnlose(zonder pijn in je scheen ,verbrande been of ontsteking) tijd toe in tailand.

    hele fijne kerstdagen en een goed uiteinde ik hoop dat je niet helemaal alleen kerst viert.

    veel liefs sonja

  • 19 December 2006 - 21:20

    Sonja:

    oooh ja, nog even een vraagje: als je in tailand ben doet je taise nr. het dan weer? ik had je een tijdje geleden geprobeert te bellen maar kreeg je niet te pakken.
    liefs son

  • 20 December 2006 - 06:14

    Marijn:

    Ja inderdaad vergeten te zeggen, er kan nu weer volop gebeld en gesmst worden op mijn Thaise nummer: +6652519329 gezellig.

    Kus Marijn

  • 20 December 2006 - 15:53

    Anneke:

    hoi marijn, wel erg lang geleden dat ik wat van me heb laten horen hè. ik heb het ook gewoon te druk en dan gun ik me niet de tijd om je verhalen te lezen, komt ook dat ze zo lang zijn. ik moet er echt voor gaan zitten en de tijd voor nemen. nu lukte dat even omdat ik vroeg bij gemma weg kon omdat ze weg moest. ik heb je wel zien zippen door de bomen hoor, lijkt me doodeng maar wel erg mooi. ik heb alleen het laatste verhaal gelezen hoor dus wat je verder nog heb meegemaakt heb ik van horen zeggen. en dat laatste verhaal is ook wel wat moois hoor, vier je nog ergens de kerstdagen of gaan die aan je voorbij dit jaar? het wordt hoog tijd trouwens dat je thuis komt hoor, mijn benen zien er niet meer uit. nou meissie geniet nog van je laaste weken en kom veilig thuis. groetjes Anneke.

  • 21 December 2006 - 21:39

    Nieuwe Site???:

    Jeetje dat ziet er ineens heel anders uit zeg. Even wennen!!
    Wel mooi strak hoor.

  • 22 December 2006 - 14:44

    Ria:

    Hai Marijn,

    Je laatste verhaal weer gelezen en het filmpje van dat zippen bij je vader gezien. Lijkt me leuk. Jullie lijken met die poepverhalen wel op de kinderen van school, die kunnen er ook wat van. Nou Marijn, fijne kerst (zal daar wel anders zijn), gezellige jaarwisseling en een geweldig 2007 gewenst. We zien je gauw terug.
    Groetjes van Henk en Ria

  • 23 December 2006 - 09:02

    Jeannette Bakker:

    Lieve Marijn

    Heb het afgelopen uur weer heelveel verhalen zitten lezen die jij en natuurlijk Christa hebben beleeft! in een woord Fabulicious!!! ik zit hier in een stille kamer(de rest ligt in een kerstvakantiecoma) naast de kerstboom en moest natuurlijk ff aan de dames in de verre denken dus dametje ik denk nog steeds aan jullie hoor! spreken zeker een keer af in 2007, ik wens jou heele fijn feestdagen en laat je heerlijk zweven door 2007!!
    liefs Jeannette xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Azie

China, Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2007

Thank you all!!!!

29 Januari 2007

Boerenkool met worst

11 Januari 2007

Laatste Weekie

27 December 2006

Lekkere Kerst

23 December 2006

Heppie Kristmus Ent A Merrie Nuw Jeer
Marijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 74870

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Thailand

01 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Japan

21 Mei 2009 - 18 Juni 2009

Maleisie

04 Februari 2008 - 18 Maart 2008

India

08 Juli 2006 - 08 Januari 2007

Azie

Landen bezocht: