Lekkere Kerst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn - WaarBenJij.nu Lekkere Kerst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn - WaarBenJij.nu

Lekkere Kerst

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

27 December 2006 | Thailand, Bangkok

Sawadii Kha,

Het is weer eventjes geleden, ja dan wel een kerstgroet maar dat telt neit als verhaal natuurlijk.
Ik ben niet zo in een schrijf mood (ben namelijk weer erg lui op een tropisch eiland beland) dus misschien krijgen jullie nu wel een keer een verkorte versie te horen.

Ik heb allemaal leuke mensen ontmeot de laatste tijd, het is altijd zo grappig hoe dat gaat. In Chiang Mai een Amerikaanse jazz gitarist/pianist, waar ik een hele avond me heb zitten kletsen. De volgende dag mijn maseur lerares, ze was een schatje, ze kwam me ophalen in het geusthouse, ze kookte voor me en uiteindelijk bracht ze me ook nog naar de trein en zelfs tot in de trein tot aan mijn stoel. Het was leuk de cursus maar natuurlijk eigenlijk veel te kort. Zij deed het eerst bij mij en moest ik in een boek met plaatjes erbij schrijven wat ze deed. Daarna moest ik het bij haar doen en toen was het klaar. Nu moet ik natuurlijk eigenlijk heel hard gaan oefenen om het allemaal te onthouden maar ja ik ben op vakantie hoor.
Naast me in de trein zat een Thaise Architect, hij liet me vanalles zien wat hij had gemaakt heel erg leuk (en Roel hij had tijdschriften zo mooi...). Ik had een slaaptrein ik denk handig dan kan je slapen, het bed was super, nog beter dan de meeste geusthouse waar je op een houten plank slaapt maar ik kon maar niet slapen, heel vervelend. 's Morgens vroeg kwam de trein aan in Bangkok en alle geusthouse zaten nog vol, daar sta je dan moe, stinkend en met al je spullen. De spullen heb ik maar in een hotel gedumpt en heb een ochtend achter internet gezeten. Ik kwam er nog geen 5 minuten vandaan en kwam al 2 kiwi's tegen uit Laos, die zeiden weer dat Leonie (Laos, bracelet gang) s' avonds ook kwam, toen zag ik Olly weer van de Gibbon Experience en 's avonds ook nog Greg daarvan. Allemaal weer super grappig.

Ik heb 's avonds bij mister Thailand in de Tuk Tuk gezeten. Hij is denk ik wel de meeste gekke man van Bangkok. Hij heeft een fiets Tuk Tuk helemaal versierd het is net een soort troon waar je opzit en als hij gaat fietsen heb je een dvdtje van dansende Thaise mensen en harde Thaise vreselijke muziek. Jamie vond het wel wat dus heeft voor ons betaald, dus daar ging ik met Leonie over de drukste straat van Bangkok, haai haai! Allemaal mensen zwaaien en lachen het was erg grappig.
Het was een soort van gekke Tuk Tuk avond want we hadden 2 tuk tuks naar een ping pong show en die gingen racen, het was een flink avontuur. Een ping pong show, wat is dat dan zou je zeggen, hoe kan ik het eens netjes omschrijven, dames die de meest bizare dingen in hun vrouwelijke geslachtsdeel stoppen en dit bv ook doen met pingpong ballen, die ze er daarna weer uit persen richting iemand met een tafeltennisbedje. Ik heb geloof ik nog nooit zo erg met gruwel naar iets zitten kijken. Ook natuurlijk weer op de grond gelegen van het lachen (nou niet helemaal want de grond lag bezaaid met pingpongballen en ze schoten ook met bananen). De vrouwen die het deden waren ook niet echt de meest aantrekkelijke, met kwikjes in de haren en ze liepen op sokken, wat daar nu sexy aan moet zijn, maar goed, ik ben weer een hilarische ervaring rijker.

Ik heb Iris nog gezien in Bangkok, het was erg leuk om haar weer te zien, helaas was het maar voor 1 biertje maar goed, dan gaan we wel naar Amsterdam als ik terug ben. Ik zag handgemaakte laarzen op straat en kon het niet laten dat paar van koeienbond te passen. Ze waren helaas te groot maar ze konden ze op maat maken. Ik heb 2 uur lang met 3 Thaien op straat gezeten met een biertje, bakkelijen over de prijs. De broer van de maker vond mijn prijs wel oke en probeerde me met alle hand te helpen maar het lukte niet want grote broer hield zijn poot stijf en dan was er nog 1 bij die alleen maar aan het lachen was en alles vertaalde want zijn Engels was wat beter. Ik zag hem de dag erna weer, ik hoorde ineens mijn naam over straat. Mijn Thaise naam, want Marijn is toch nog voor iedereen te moeilijk. Iemand gaf me eens een Thaise naam dat is 'Malai' en betekend Yasmijn.

In Bangkok loop ik altijd maar een beetje klusjes te doen, post, dingen kopen die je nodig hebt en vooral dingen kopen die je niet nodig hebt, heb ik Bangkok nu ook niet eens meer als 2 straten gezien, is dat niet erg. Ik zou naar Koh PhiPhi gaan met de bus 's nachts en dan moet je om 12 uur al uitchecken en zit je de hele dag maar een beetje, dus besloot maar uitgebreid te gaan lunchen. Er kwam ineens een jongen naar me toe hij bleek ook ineens Nederlands te zijn, hij kwam er bij zitten en kwam ineens met 'De Kubus'. Hij stelde mij wat vragen over een landschap en wat er in moest staan en aan mijn antwoorden kon hij dan wat over mij vertellen. Het was zo grappig het klopte nog ook. En toen moest hij weg en heb ik hem niet meer gezien, ik weet niet eens zijn naam. Heel appart was het maar erg leuk.

Op Koh PhiPhi zou ik weer een jongen zien die ik in Koh chang had ontmoet, hij werkt daar als duikmaster. Ik kon bij hem slapen dus ik dacht zo dat is fijn en goedkoop, niet wetende dat hij naast een bouwterein woont. En het gaat niet zoals in Nederland nee als je zin hebt om te werken begin je gewoon al om half 5 's morgens en ze gaan gerust door tot 11 uur 's avonds. Het is lochies dat ze aan het bouwen zijn want het was op Koh PhiPhi 2 jaar geleden dat de Tsunami kwam. Het is triest te zien, er was een reservoir, waar heel veel mensen in gevonden zijn, nu hebben ze daar heel veel planten in gezet, er waren eerst veel bomen en struiken langs het strand maar nu is het kaal en staat er niets, je hoort verhalen over mensen die 7 familieleden verloren zijn. En nu wat zie je als je rond kijkt, Spanje, nieuwe straten, overdreven beach boys en blonde tietenballen beach girls, er is niets Thais aan.
Het was leuk Liam weer te zien, maar voor de rest had ik niets te zoeken daar. De dag van kerstavond zou Liam een BBQ hebben met zijn werk, ik was ook uitgenodigd maar het bleek ineens ontzettend duur te zijn dus ik dacht nou weet je ik eet wel lekker alleen, ik heb niets met kerst nu en ook niets met die mensen. Dus ik ging opzoek naar een restaurant waar ze geen kerstboom hadden en ook geen kerstmuziek draaiden. hoe het dan komt dat ik uiteindelijk naast een kerstboom kom te zitten in de kerstmuziek is me een raadsel maar ik had het toch echt zelf gedaan. Geen goede keus want mijn cordonbleu was zo slecht gevallen dat ik om 12 uur al in bed lag. Er werd me nog verteld dat dat niet kon, want ik moest drinken, want het is kerst. Voor mij geen reden dus ik vond het wel best. Liam kwam thuis waar ik wakker van werd wat natuurlijk ook helemaal niet uitmaakt maar toen begon de buurvrouw te bleren want haar vriend hield niet meer van haar en waarom hij dat nou in godsnaam op kerstavond moest zeggen, toen kwam er een vet dronken vriendin van Liam langs en sprong op ons bed en viel in slaap en toen begonnen ze weer te bouwen. Kortom ik had het flink gehad dus ben op het strand gaan slapen en heb toen een bus geboekt voor betere tijden. Mijn buik was ook nog niet te doen dus mijn kerst eten was uiteindelijk voor die dag een musli ontbijt en 3 happen rijstsoep.
Maar het is weer helemaal goed gekomen, in de bus zat naast me ineens een jongen te haken. Super grappig natuurlijk dus ik ook maar weer een haakwerkje erbij gepakt. M'n nieuwe missie is bottle condoms! Condoompie om de fles met een hengsel en dan gewoon over de schouder en als je dorst hebt drinken maar, erg handig. Ik heb er al 1 verkocht, jippie a jee! Hij kwam uit Hawai en was aan het reizen met Charlie zijn vriend, Sarah de vriendin van Charlie en Jennifer een vriendin van Sarah en mijn nieuwe haakvriend heet Kent. We hebben met z'n allen een hotel gezocht we wilden ook allemaal naar koh Samui en ook nog eens op een rustig strand, vooral niets te veel. Dus ik zit nu op een heerlijk rustig eiland met heerlijk relaxte mensen. 1e kerstdag was voor mij dus ook niet echt kerst, is zo vervelend als je neit goed kan eten. Ik had ergens rijstsoep besteld maar ik kon het echt niet opeten, ik vond het zo zielig want die man had het speciaal voor mij gemaakt, dus ik heb gevraagt of ze het wilde bewaren dat ik het de dag erna als ontbijt kon eten. En dat vonden ze goed, schattig toch!

We hebben 2 bungalo's aan het strand en er is hier zeer weinig maar genoeg te beleven, ik kom weer helemaal tot mijn recht hier. mijn buik ging snel beter en ik had ook al koppijn voor dagen en die is ook verdwenen, grappig weer om te zien hoe lichaam en geest samenwerken. Ik zit met Jennifer en Kent in een bungalo, ze hadden geen 3 persoons dus we moeten maar met z'n drieen in een bed, wat prima gaat want het is een groot bed. Ben nu ook wel gewend om op kleine stukjes te slapen, pas kon ik mijn tas nergens kwijt en die moest toen wel op bed staan en in bussen val je ook op de raarste posities in slaap.

We zijn gister in een restaurant geweest wat door 1 man gerund werd. Het was zo grappig om te zien, we waren de enige klanten en dat is ook maar goed ook denk ik. Sarah wilde (ze is trouwens half Nederlands maar haar vader is naar Canada verhuisd dus is opgegroeid daar en woont nu dus op Hawai waar ze Charlie heeft ontmoet, het is erg leuk om over Nederland met haar te praten) sigaretten maar die had hij niet toen is hij snel op zijn brommertje gegaan om ze te halen, toen stond hij achter de bar Margarita's voor ons te maken (ja Carian heb er toch maar opgedronken) en toen de keuken in om 1 voor 1 ons eten te maken.

Heb heerlijk uitgeslapen vanmorgen, het enige wat ik hoorde was de zee en wat vogels. Owww wat was dat heerlijk na Bangkok en Phi Phi. Vandaag was dus heerlijk niets doen, wel tja eigenlijk heb ik best veel gedaan. De Hawaaianen zijn erg sportief dus toen ik uit bed kwam hadden 3 al over het strand gerend en naar de Gym geweest dus ik dacht ik kan nu natuurlijk niet achterblijven dus ik denk dat ik een half uur heb gezwommen. Heb al die tijd nog nooit gezwommen, in China 1 keer geloof ik en voor de rest alleen maar lang leve luiheid in het water gestaan of gedreven.

Wat zijn de plannen, hier nog 2 dagen relaxen en dan naar koh Phangan voor wat flink feesten, oud en nieuw natuurlijk en de 3e een Full Moon Party, het moet het gekste feestje ter wereld zijn, dus ik ben benieuwd. Daarna nog wat bij bruinen om natuurlijk geen teleurstellende gezichten te zien als ik terug kom.

Wistjedat:
- We in Luang Prabang een haan naast ons hadden wonen die zijn beste glorie tijd heeft gehad. Het klonk als een oude schore opa die te veel heeft gerookt.
- Onze wc in Luang Prabang ook rare geluiden maakte, als je doortrok klonk het als een vliegtuig die neerstorte, net als in tekenfilms alleen kwam het crash geluid nu niet.
- Christa geobserdeerd is door kaas. Zij een plaatje van Milner kaas heeft uitgeknipt dit in haar tekenboek heeft geplakt en daarom heen een bruine boterham heeft getekend. En niet zomaar 1 maar een Pain de bolonge van de AH.
- Zij eigenlijk niet de enige is die daar zo naar verlangt. Ik hoop dat er een vers donkerbruin broodje voor me klaarstaat en een dikke plak Old Amsterdam als ik thuis kom.
- Carian mijn grote stoere zus gaat trouwen!!!! Ik dit super leuk vind natuurlijk.
- Ik in Bangkok een Wierdo van een buurvrouw had, als ik thuiskwam sprong ze altijd naar buiten en moest ze me aan blijven staren tot ik naar binnen was.
- Ik Kent wat nieuwe haaktrucs heb bijgeleerd.
- Ze in Amerika maar 1 kerstdag hebben. Ze vieren alleen kerstavond en de dag erna.
- Een half jaar zo om is.

Nou geniet dan doe ik het ook

Liefs Marijn

  • 27 December 2006 - 11:03

    Carian:

    Hé hallo,

    leuk stukje weer. Goed dat je er wat op gedronken heb! Gisteren natuurlijk weer champagne bij ons en tranen (Ans moest er van huilen - van geluk hoop ik).
    Dikke kus!

  • 27 December 2006 - 18:31

    Fenna:

    heej,,,
    mooi dat het weer goed gaat en mooie foto`s
    ik hoop dat je er geen spijt van heb gekregen dat je er mee begonne ben anders is het jammer dan.
    haah
    ik ga er weer vandoor
    -xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-xxx-veel plezier en gelukkig nieuwjaar alvast
    -xxx-
    de gekke fenna
    haah doei

  • 27 December 2006 - 18:32

    Lies:

    Hoi Marijn,
    Hele fijne jaarwisseling toegewenst.
    En raar hoor dat ik gebeld word door Job, die weer via jouw site leest dat je zus gaat trouwen, en dat hij dan aan mij vraagt of dat waar is en dat ik dat dan nog niet weet!!!!!!!!!
    Nou groetjes maar weer van ons.

  • 27 December 2006 - 18:50

    Mam:

    Wat een heerlijk lui verhaal zeg!! Maar nieuws gaat heel snel. Nu weet iedereen direct dat Carian en Stef gaan trouwen. Wij mochten nog niks zeggen want oma weet het nog niet want die is vandaag pas thuis gekomen. Als het goed is zijn Carian en Stef nu onderweg naar oma.Net ,aan de telefoon, bleek gelukkig dat ze nog van niks weet dus ben heel benieuwd naar haar reactie.
    Ik heb wel drie keer gevraagd aan Carian en Stef of het echt waar is.Na een dag kon ik het pas echt geloven. Ik vindt het zo leuk!!!!!!!
    Vanavond naar Jan zijn verjaardag dus dan weet echt iedereen het.
    Jij een hele goede full moon party. Zorg dat je fit bent als je moet vliegen. En doe de groeten aan de fam. de Ruyter. Dikke kus mam

  • 28 December 2006 - 13:27

    Kitty:

    Hey Marijn, bij jou een hele andere kerst dan bij ons! Wij hebben genoten van het 7gangen diner bij Carian en Stef (uiteraard na de champagne!) en 2e kerstdag gegourmet bij mij thuis! Was gezellig! Nu weer op naar oud en nieuw. Jij heel veel plezier, lekker feesten daar! Kus, Kitty

  • 30 December 2006 - 17:22

    Inge:

    Fijne jhaarwisseling en geniet nog maar lekker van je laatste weekeje! Kus

  • 01 Januari 2007 - 22:07

    Kitty En Fam:

    Hey Marijn, een heel gelukkig nieuwjaar!!! Namens mij en de familie :) Goed dat je een leuke jaarwisseling gehad hebt! Tot snel!! xxx Kitty

  • 02 Januari 2007 - 09:24

    Roel:

    he marijnus gelukkig nieuwjaar!!! voor als je mn sms niet heb gehad.

    kuskus, nog ff bakken he voor dat je weer in t kille landje komt. kan je ons weer lekker gek maken.

  • 02 Januari 2007 - 14:33

    Tineke V. Schie:

    Nog maar 1 weekje te gaan!! Geniet er nog maar even van. Trouwens een gelukkig 2007, gewoon weer in Nederland. Voor over een paar dagen een hele voorspoedige terugreis. Welke reisverhalen zal ik dan weer eens gaan lezen!

  • 03 Januari 2007 - 09:58

    Vincent:

    Hey Marijn,

    Om te beginnen de beste wensen voor het nieuwe jaar. Wij zijn inmiddels bijna een maandje thuis, reizen is leuk, maar weer thuiskomen (bij je vriendin) is ook erg lekker.
    Veel plezier nog even daar en geniet er maar van.

    Ciao Vincent

  • 03 Januari 2007 - 19:40

    Heike En Arthur:

    Hoi Marijn,
    De allerbeste wensen voor 2007. Wij hebben het hier in Grave gevierd (ik voor het eerst zonder champagne, maar met kinderbubbels). Vorig jaar zaten wij in Laos, wat ook erg bijzonder was (we zijn toen om 9 uur naar bed gegaan na een paar bananen te hebben gegeten, want er was verder niets).
    Bedankt voor je leuke kerstwens, het wordt steeds spannender, ik ben benieuwd of het nog met volle maan geboren gaat worden (dat is het nu zo'n beetje), maar ik voel nog niets.
    Kan wat mij betreft ook nog wel naar een fullmoon party. Ik hoop snel te weten of het een meisje of misschien toch een jongen is geworden, maar het duurt nog een weekje voordat we uitgerekend zijn, dus misschien ben je dan al weer in Nederland. Geniet nog even en groetjes van ons.

  • 08 Januari 2007 - 10:57

    Tineke Joop En Roel:

    hallo marijn.
    Over een paar uurtjes ga je vliegen. Wij wensen je een goede reis. Je bed staat alweer opgemaakt met een dik dekbed.
    dikke kus mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Azie

China, Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2007

Thank you all!!!!

29 Januari 2007

Boerenkool met worst

11 Januari 2007

Laatste Weekie

27 December 2006

Lekkere Kerst

23 December 2006

Heppie Kristmus Ent A Merrie Nuw Jeer
Marijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 74883

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Thailand

01 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Japan

21 Mei 2009 - 18 Juni 2009

Maleisie

04 Februari 2008 - 18 Maart 2008

India

08 Juli 2006 - 08 Januari 2007

Azie

Landen bezocht: