Boerenkool met worst - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van Marijn - WaarBenJij.nu Boerenkool met worst - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van Marijn - WaarBenJij.nu

Boerenkool met worst

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

29 Januari 2007 | Nederland, Nootdorp

Hallo Hallo,

Jullie hebben natuurlijk nog wat van me te goed. Want hoe staat het met Marijn nu ze weer terug is in het koude land.

Op Schiphol ging alles mega snel, uit het vliegtuig even plassen en tanden poetsen want als je je ouders weer ziet na een half jaar kan je natuurlijk niet uit je mond stinken omdat die 12 uur open heeft gelegen in het vliegtuig. Hup naar de bagage band en daar lag mijn tas al, menemen en wegwezen. Het was 6 uur 's morgens en dat kon je zien ook heel Schiphol was leeg, en Huh waar zijn paps en mams dan? Zo snel dat die nog voor het raam op de uitkijk stonden, en stonden te discuseren of ik dat nou was met dat gekke rode pakje of niet. Volgens moeder was ik dat natuurlijk, en natuurlijk was ik dat, wilde wel even opvallen. Dus mijn nieuwe rode bloemen broek met een rood t-shirt met een varken erop. Het is namelijk bijna het nieuwe Chinese jaar en dit jaar is het het varken. En mijn nieuwe hand gemaakte koeien bond laarzen (ze zijn heerlijk, zo warm nooit meer koude voeten).

Ontzettend raar maar toch ook weer heel normaal om je ouders te zien, alles is al snel weer normaal. Gek om in de auto Nederlandse radio te luisteren en naar buiten te kijken, wat ziet het er allemaal grauw uit. Was grote groene velden en bergen gewend, niets van dat meer.
Roel lag natuurlijk nog te snurken, dat kon natuurlijk niet dus die moest even luid wakker gemaakt worden. Hij vond mijn t-shirt maar belachelijk, niet wetende dat ik er ook 1 voor hem had gekocht! Oeps, verkeerde keuze Marijn.

Het zelfgemaakte bruine broodje met oude kaas was verrukkelijk. Dat heb ik echt gemist. En wat ik ook heel erg gemist had was Joris de super kat. Hij was ZO groot en zacht niet normaal. Dat was ik helemaal kwijt, nooit gedacht dat dat zou gebeuren maar kan je nagaan hoeveel inie minie katten ik gezien heb zonder pluize bollen vacht want dat is natuurlijk veel te warm voor ze.

Leuk was het om al mijn spullen te zien die ik in de loop van de tijd naar huis heb gestuurd. Oja dat ook nog en dat en dat, kleren, boedhas, spelletjes, lampen, onderzetters, placemats, shopsticks, boeken enz. Na uitgekeken te zijn lekker mijn bedje in. Dat was ook helemaal super, voor het eerst echt een goed bed, en zo'n dik en groot dekbed is dan ook wel weer eens lekker.

Ik zou oma ophalen om bij ons te gaan eten maar ja dan moest ik wel auto rijden, hoe is dat dan na een half jaar? Maar toen ik met mijn sleutel bij de auto stond wist ik dat verleer je nooit dat is allemaal zo weer normaal, en dat was het ook. Oma haar nieuwe huis was onwijs mooi, dat had ik ook helemaal niet meegekregen. Ja tuurlijk wel dat het mooi was maar je kan je er toch geen voorstelling van maken.

Niemand had het ooit gedacht maar had voor boerenkool met worst gekozen voor het eten. En dan wel de echt Unox natuurlijk, geen andere worst kan er aan tippen. En ik moet zeggen het smaakte goed, naar degelijk eten. Nooit in dat half jaar heb ik zelf gekookt of ook maar iets aan eten zelf gedaan (oke wel eens maar niet vaak brood gekocht en dit zelf belegd, Wauw) alleen maar buiten de deur.

's Avonds kwam de familie me verwelkomen. Dat was erg gezellig. Leuk om iedereen weer te zien. Ik had zoveel armbandjes gemaakt dat alle dames er 1 mochten uitzoeken, iedereen weer blij natuurlijk.

Donderdag moest ik weer voor het eerst bij de Kiwi werken. Iedereen natuurlijk blij gezichten, er werd gegild, gesprongen, omhelst en gekust. Ik werd nog verwend met 2 zelfgemaakte dikke wintersjaals. Ze dachten natuurlijk die Marijn zal het wel koud hebben, nou daar hadden ze wel gelijk in, dus ik was er helemaal blij mee. Het was weer erg gezellig met mijn collega Annemiek, lekker even bijgekletst. En iedereen ging weer mooi gelakt en beschilderd de deur uit.

Vrijdag was het weer tijd voor een feestje, was het natuurlijk zo gewend vaak de deur uit te gaan dus ging ik naar Amsterdam. Naar Iris die ik in Thailand wel 3x ben tegengekomen (is dat dat meisje met die dreads met die kleurtjes erin, ja inderdaad). Konden we lekker mopperen samen. Iris is styliste dus haar halve huis hing vol met kleding, overal schoenen en kasten vol met assesoires, net een paradijs voor mij. Ze had lekker Thais gekookt dus als ik niet met mijn dikke trui had aangezeten leek het net weer of ik in Thailand was (haar ouders en broer waren er ook dus dat was niet zo goed voor mijn beeldvorming naar Thailand, want dat klopte dan weer niet).
We zijn naar 2 feestje geweest, het was erg gezellig, we hebben geprobeerd Thailand weer een beetje terug te krijgen maar toen we een bucket bestelde wisten ze niet waar we het over hadden. Dan maar Tequila, wat is dat spul toch smerig. Thuis nog even lekker crea bezig geweest, zo half dronken kom je toch weer op de beste ideeen om iets moois te maken.
De dag erna weer uit geweest na een lekkere luie dag met alleen maar goede dingen. Maar we waren daar waarschijnlijk zo lui van geworden dat we ons niet konden verroeren om te dansen dus lagen we alweer vroeg in bed.

Zondag zag ik mijn zussie weer, want die moest zonodig op vakantie zijn toen ik terug kwam (geef haar natuurlijk groot gelijk). Alleen maar over trouwen gepraat, ben meteen aan het werk gezet om een jurk te tekenen. Nee hoor dat wil ik natuurlijk zelf, vind ik hartstikke leuk. Dus dat was ook allemaal weer leuk.

Dinsdag tijd om voor het eerst weer bij Ipse te kijken. Ik werd groots onthaald, weer dikke zoenen en er werd zelfs door 1 iemand een liepje met alleen mijn naam gezongen. Erg leuk was dat. Ik stond met mijn favo collega Hans, ook erg gezellig.

Dag erna bij mijn andere baantje aan de slag, de Street One winkel in Alphen. Was ook weer erg leuk, lekker een beetje rommelen met kleertjes. En bijkletsen met weer een leuke collega Zilla.

Dus dan had ik alles weer gehad. Zo kom je snel weer in het Nederland, gaat allemaal maar door en door.
Dan heb ik nu nog wat 'nice, not so nice' inplaats van de wistjedatjes.

Nice:
- eten wat ik maar wil, alles is te krijgen
- lekker dik dekbedje
- het is hier zo klein als ik ergens heen wil is dit reisje een kort pokke stukje, zelfs als ik naar Groningen wil, wat iedereen denkt dat dat heel ver is daar zit je zo jo.
- in je kleding kast kijken en denken oja dat was ook leuk en dat en dat, wat meer keus dan dat kleine plastic zakje kleding waar je het maar mee moet doen.
- de mensen weer zien die je al die tijd hebben gevolgt nu wetende dat die dus niet meer weg gaan
- een electrische tandenborstel, wat kan dat toch lekker zijn, even goed schrobben
- niet meer met je inboedel slepen
- al je muziek weer kunnen luisteren

Not so Nice:
- het is hier koud, had in een half jaar niet zo vaak koude tenen gehad als nu. Mijn vingers zijn zo koud dat mijn ringen eraf vallen en mijn huid zo droog dat het wel lijkt of ik zelf de Sahara ben.
- er is weer weinig tijd voor dingen, je kan nu niet meer zo makkelijk zeggen dat komt morgen wel
- leuk dat je alles weer aan kan trekken uit je kast maar dat zijn dus niet elke dag je bikini met een dun shirtje en een korte broek.
- het woord 'moet' wordt het leven weer ingeroepen
- alles is MEGA duur
- het is donker en grouw, nu zijn de kleuren, bruin en grijs eerst was het geel, groen en blauw.
- mijn heilige teenringen doen pijn in mijn schoenen (maar vooral niet af doen)
- dus geen slippers meer aan, weg met het vrije gevoel
- geen krekel, kikker en natuur geluiden meer. Als ik Christa soms aan de telefoon heb dan hoor ik het weer klinkt zo lekker rustgevend.


Veel liefs Marijn


Ps - dames met de lange beenharen, de salon is weer geopend (mannen met lange borstharen zijn ook welkom!!!).

  • 29 Januari 2007 - 11:56

    Fenna:

    wat gezellig dat je er weeer bent

    -xxx-xxx- fentjuh en de rest

  • 29 Januari 2007 - 12:12

    Marthe:

    Hi meis heb je mijn sms nog ghead gisteren?

    Snel daten?

    Liefs

    Marthe

  • 29 Januari 2007 - 13:51

    Carian:

    Wisten jullie dat......Marijn nog steeds niet gestopt is met armbandjes maken!

  • 29 Januari 2007 - 20:48

    Emdin En Marty:

    Leuk zo'n soort van slot verhaal. Gezellig dat je er weer bent.

    Liefs van Emdin en Marty

  • 30 Januari 2007 - 12:07

    Suzan:

    Ha meis, Wat leuk om weer te lezen hoe het je in nederland weer afgaat. Ik heb trouwens laatst nog over je gedroomd dat je ging sporten bij Sansi en dat je me niet meer herkende (echt grappig!) Snel bijpraten en de foto´s natuurlijk! ps grappig pakje haha! kus suus

  • 30 Januari 2007 - 19:33

    Petra:

    Lieve Marijn,
    Blij dat je weer veilig thuis bent. Heb je verhalen met veel plezier gevolgd. Ik hoop snel aftespreken. Liefs Petraxxx

  • 01 Februari 2007 - 21:08

    Mam:

    Lieve Marijn
    Het weer net als een half jaar geleden alleen je kamer en jij zelf zijn nog kleuriger.
    liefs mam

  • 21 Februari 2007 - 11:21

    Genelva:

    Hoi Marijn,
    heb nog vaak aan je gedacht sinds ik je in Bangkok ontmoette. Vond het leuk je te leren kennen. Je bent echt een lieve meid.
    Succes verder en ik wens je alle goeds toe!

    Groeten Genelva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nootdorp

Azie

China, Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2007

Thank you all!!!!

29 Januari 2007

Boerenkool met worst

11 Januari 2007

Laatste Weekie

27 December 2006

Lekkere Kerst

23 December 2006

Heppie Kristmus Ent A Merrie Nuw Jeer
Marijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 74887

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Thailand

01 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Japan

21 Mei 2009 - 18 Juni 2009

Maleisie

04 Februari 2008 - 18 Maart 2008

India

08 Juli 2006 - 08 Januari 2007

Azie

Landen bezocht: