t' Was me het weekje weer - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn - WaarBenJij.nu t' Was me het weekje weer - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn - WaarBenJij.nu

t' Was me het weekje weer

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

29 Oktober 2006 | Thailand, Bangkok

Sawatdii Kha,

Ongelofelijk maar waar ik zit nog steeds op dit eiland. En waarschijnlijk zit ik hier nog wel een paar dagen, de reden komt later, jullie zullen het niet geloven maar het is echt waar. Maar laten we eerst bij het begin beginnen.

Vorige week woensdag was mijn zussie jarig, dus goede reden voor mij om ook een feestje te vieren. Treehouse kan er wel wat van ze verkopen emmers met alcohol met velen rietjes erin zodat je met z'n allen eruit kan drinken. De emmers zijn niet zo groot hoor dus schrik niet, maar ja niet groot betekend snel leeg, haha!!
We hebben een beetje een clubje gekregen, Kay reist met haar dochter Megan, zij heeft weer een vriendje Lee, dan heb je Vince en Liam, en natuurlijk Jay en ik. Erg gezellig met z'n allen. Onderhand ken je natuurlijk iedereen verder, want het is hier gewoon heel klein, je hebt 1 strand en 2 strandtenten die leuk zijn, voor de rest een klein dorpje (gewoon de straat wat achter het strand loopt met wat winkels en restaurants, maar inprincipe kom je daar gewoon niet).
Onze Lady Boy kwam ook weer voorbij. Hij/zij is helemaal verliefd op Jay. Ze is zo gek als een deur, loopt met haar broek op half 7 zodat we dr mooie string kunnen zien, en danst het beste als iedereen het is geweldig om te zien.
Ook nog een klein drama, ben 1 slipper verloren. Mijn favo, kan niet zonder slipper. De slipper die mij al zo ver heeft gebracht zonder zere voeten of blaren te krijgen, de soort slipper waar ik als kind al verliefd op was. Je snapt het drama wel. Iemand had er tegen aan geschopt en waarschijnlijk dus onder de dansvloer geraakt en dus in zee, snik. Heb nog met een Thai staan praten of hij morgen alsjeblieft wilde kijken, met mijn andere slipper al zwaaiend in mijn hand. Hij beloofde het dus er was weer hoop. Megan was ook een slipper verloren dus als we moesten plassen konden we een setje maken en toch met schone voeten naar de wc.

Er zijn ook avonden dat ik niets doe, wel even lekker eten bij Treehouse natuurlijk, en dan gezellig kletsen. Elly een Deens meisje kwam met het idee om een tekening te maken met z'n allen. Ik mocht beginnen en dan doorgeven als je het niet meer wist. Hij is geweldig grappig geworden.

Het is hier altijd reden voor een feestje dus 2 dagen later weer 1. Tja het was dus weer erg gezellig en als je in Treehouse de zon op ziet komen en de keuken weer open gaat om ontbijt te bestellen, uhh ja, dan weet je dat je het heel laat heb gemaakt. 9 uur 's morgens dus naar bedje toe. Wat natuurlijk veel te heet is in een hut, waar je wel een ven in hebt maar die maakt zoveel herrie dat je hem echt niet aan wilt. Het is kiezen hoe je niet kan slapen! Dus dan besluit je toch maar weer naar het strand te gaan. Het is er heerlijk vooral om ongeveer 5 uur, dan wordt het iets koeler en gaat de zon al onder. Het is zo rustgevend.

Maandag ochtend was een doe ochtend, net als in Nederland een regel ochtend. Moest toch echt een keer naar het ziekenhuis voor een check-up is die ontsteking nu echt wel weg. Gelukkig kon ik de dag erna in het ziekenhuis op het eiland terecht. Helemaal blij natuurlijk, ik mag hier nog even blijven.
In Treehouse mijn dagelijkse tosti met feta en kaas besteld, heerlijk. En ik zag dat ze bezig waren met de dansvloer, oja mn slipper, jaja daar lag hij op een hoop met veel andere 1lingen. De jongen van de avond waar ik toen mee had gesproken had hem echt naar boven gehaald.
We hebben een sieradenmaker ontmoet, Nong hij heeft een klein winkeltje achter het strand. Een echte hippie, grappige man. Ik had een stuk schelp gevonden mooi ovaal met een bolling erin wat precies op je vinger paste dus zou dat niet onwijs leuk zijn voor een ring. Ik kwam hem die morgen ook tegen dus hij wilde er wel gaten in boren. Ik heb daar een uur gezeten, met Bob Marley aan en een verse cocosnoot op schoot. Mijn ring is heel erg mooi geworden. Nu is Nong bezig een zilveren teenring voor me te maken, hij wordt super.

Dinsdag met Jay een motorbike gehuurd om naar het ziekenhuis te gaan en een mooi dagje op het eiland te maken. Was even lastig om het te vinden, maar toch gelukt, het was natuurlijk niet zo groot als in Bangkok, maar het was ontzettend mooi en luxe. De docter was een jonge man, ik vertelde dat ik wilde weten of de infectie weg was want ik wilde gaan duiken. Nou alles was weg niets aan de hand helemaal leuk. Ik kreeg van de docter nog allemaal adviezen voor duiken, hij vond het zelf ook helemaal geweldig om te doen.
Vol vreugde weer op de motor, het was zo lekker, lekker weer, mooie natuur, voelde zo vrij, even geen Treehouse en Nature (de andere bar). Echt een top dag, we hebben een uurtje op een stijger gezeten, alleen maar gezeten verder niets, gewoon niets, stel je voor in Nederland dat er niets is gewoon genieten en niets meer.
MAAR helaas dit geluks gevoel duurde niet de hele dag, plotseling hield de geasfalteerde weg op met bestaan en was het alleen maar stenen, rood zand en stijl. Voor we ook maar iets konden beslissen om te stoppen lagen we al. Niets aan de hand dacht ik ik kon gewoon afstappen we gingen zo langzaam. Maar toen ik naar mijn been keek lag hij helemaal open. Verbrand aan de uitlaat. Niet een klein beetje maar echt 3 wonden, 2 grote en 1 kleine, maar ja die kleine is al veel groter dan een 2 euro munt. Je wilt het niet weten. Op de motor terug naar een appotheek, Een zak vol spullen mee gekregen, een rib uit mijn backpackers lijf. Terug in de hut moest het wel schoongemaakt worden, nou je kan je wel voorstellen dat dat gillen, schreeuwen, janken was. Gelukkig wilde Jay het wel doen, dan hoefde ik het zelf niet aan te zien. Ik heb het echt met hem te doen, elke keer weer.
's Avonds hebben we toch nog een leuke avond gehad, we hebben tekeingen voor elkaar gemaakt, grappig om te zien hoe verschillende ideen je kan hebben.

De dag erna was niet grappig, er hing nog wat dode huid aan en moest er echt vanaf (sorry voor dit). Ik werd er zelf helemaal misselijk van. 's Avonds een feestje in Nong zijn winkel. Hij had zelf Cocosnoten Wiskey gemaakt, niet te drinken zo sterk echt niet normaal. Heb niets gedronken verder hoor, wees gerust zat de hele dag aan de pijnstillers. Jay was aan het DJ'en heerlijke oldies. Weer een leuke avond maar veel te veel voor me. De dag erna dus maar naar Jay's hut verhuisd want hij loopt zich rot voor me, dit halen dat halen, eten halen drinken halen, arme man. Jay heeft een balkon met bankje dus kan ik nog een beetje naar buiten, durf verder niet te veel naar buiten, bang dat het vies wordt en ik kan ook niet normaal lopen. Dat is ook een groot probleem. De huid is te strak geworden. Al mijn dagen zijn sindsdien bijna allemaal hetzelfde geweest, de hele dag binnen beetje tekenen, armbandjes maken, muziek luisteren en pijnlijden. 's Avonds naar Nature om daar in kussens te ploffen en een film te kijken. We zijn 1 dag nog naar een appotheek gereden ter controle zijn we echt wel goed bezig. Hij zei dat het er erg goed uit zag dus dat maakt wel weer een stuk blijer, want elke keer als ik ernaar kijk gruwel ik, het is echt niet om aan te zien.

Gelukkig heb ik Jay om me heen die zorgt fantastisch voor me. De rest komt langs en steunt me. Ik heb een Nederlands familie ontmoet, paps Hans, mams Wendy en dochter (3) Dana. Ze zijn zo veel mogelijk aan het reizen nu Dana nog niet naar school hoeft. Dana is een princes om te zien, en zij vind dat ook van mij, dikke vriendinnen dus. Ze waren bezorgt over me omdat ze wisten dat ik naar het ziekenhuis was geweest en ze hadden me sindsdien niet meer gezien (2 dagen). Dus hebben ze een kadootje voor me gekocht schattig toch. Zo fijn goede mensen om je heen.

Ondanks dat ik niet kan lopen (sinds vandaag, de huid scheurt en gaat bloeden) en veel pijn heb, vermaak ik me nog steeds, dus ga je alsjeblieft geen zorgen over me maken. Het is maar huid en huid heeft het vermogen nieuw te vormen ik moet alleen geduld hebben. Het is nog steeds erg gezellig met de mensen, vooral met Jay, ik ben in goede handen. We blijven hier tot het wat beter met me gaat en dan gaan we allebij een andere kant op.

Nou dat waren de spectaculaire verhalen weer voor deze week. Hoop in het vervolg niet meer over lichaamlijk leed te hoeven praten, want nu vind ik het wel genoeg geweest.


Dikke kus voor iedereen

ps – heb je skype of voipe stunt, schroom je niet om me eens te bellen ik heb een Thais telefoonnummer, je kan hier beter ook voortaan op smsen heb mijn Nederlandse kaart er nooit meer in: +6652519329. Bedenk wel dat ik 5 uur eerder leef, ik ga dus iets eerder naar bed dan jullie.

  • 29 Oktober 2006 - 13:03

    Kitty:

    Hey marijn, ik hoorde het verhaal gisteren van je moeder, dan schrik je toch wel even hoor!! Gelukkig ben je in goede handen zoals je zelf zegt, hoop dat het snel weer beter met je gaat!
    Liefs, Kitty

    ps ik zal je van de week een paar mooie foto´s van Egypte sturen, was echt een heerlijke vakantie!

  • 29 Oktober 2006 - 13:03

    Suus:

    Ha marijn, eindelijk weer een berichtje van mij. Balen van je acties maar gelukkig ben je in goede handen. Ik ben erg jalours als ik die verhalen zo lees, dan wil ik ook weer het liefst weg. Ik ben net begonnen bij de ING Bank ik werk daar nu als retail adviseur. Ik ben nu nog veel aan het leren over het bankwezen, het is interessant en veel. Heel veel plezier nog en geniet ervan dikke kus suus

  • 29 Oktober 2006 - 13:15

    Inge:

    Hoi hoi, jeetje wat een verhaal weer en de enge foto van je been via msn. (Als het goed heb ik hem goed naar de ouders verstuurd!) Hopen dat je been snel genezen is en dat je gauw weer feest kan vieren! En dat het nu allemaal maar goed gaat! Kus

  • 29 Oktober 2006 - 13:30

    Fenna:

    heey marijn ik vraag me af of je me wel aardig vind anders schrijf ik niks meer want dat lijkt sow maarja seg het alsjebleift.
    ik ben wel steets benieuwt naar je mailtje.
    het word steets spander.

    fenna

  • 29 Oktober 2006 - 18:07

    Lies:

    Hoi Marijn,
    Wat een pech voor je en zo pijnlijk. Balen zeg. Maar gelukkig wordt er goed voor je gezorgd. En verplicht uitrusten nu. Lekker tijd voor jezelf op een mooi eiland. Op zich geen straf. Hopelijk ben je gauw weer helemaal op de been.
    Weer prachtige foto's zeg.
    Geen last gehad van die geest uit de tv? Leuk zo'n toevalstreffer.
    Nou tot je volgende bericht maar weer. Groetjes van ons.

  • 29 Oktober 2006 - 18:40

    Laura:

    hoi marijn,
    nu heb je alweer pech zeg. ik weet zelf hoe pijnlijk een brandwond kan zijn, ja het is vreselijk. maar jij hebt ook nog eens een super grote wond. Verzorg je been goed dan zie je er later niks meer van. ik weet niet wat voor tips ze je daar in de apotheek hebben gegeven, maar tegen mij zeiden ze dat ik het vet moest houden tegen het scheuren waar jij dus ook last van hebt. misschien heb je er wat aan. doe rustig aan met je been,e en rust maar nog eens lekker uit. het is goed dat je het toch nog naar je zin hebt, dat is een heel goed teken. ik kijk weer uit naar je nieuwe verhaal en de foto's. veel plezier, en als je been weer heel is moet je inderdaad zeker gaan duiken, denk dat dat prachtig is!!! vweel liefs giacomo en laura

  • 29 Oktober 2006 - 18:48

    M C V D Lingen:

    lieve marijn
    tante dicky en ik hebben je verhaal gelezen en de fotos bekeken we vonden ze prachtig maar we vonden het niet zoleuk dat je het ongeluk gekregen hebt we wensen je het allerbeste en van on allebei een dikke kus
    tante dicky en oma

  • 29 Oktober 2006 - 21:29

    Mam:

    Hoi Marijn,
    Ik heb de foto van je been gekregen van Inge. In mijn gedachten zag het er nog erger uit. Maar dat wil niet zeggen dat het niet erg is. Laura heeft wel gelijk dat je het vet moet houden.Maar daar heb jij nu goede zalf voor he!
    Je foto's zien er weer gezellig uit. Je hebt goede mensen om je heen en petje af voor Jay die zo goed voor je zorgt.
    Fijn dat de slipper weer is gevonden,ik weet hoe belangrijk die voor je zijn.
    Nou meisje, goed blijven vetten dan kun je snel weer lopen en verder reizen. Liefs en dikke kus mam

  • 30 Oktober 2006 - 06:35

    Marthe:

    Sterkte meid...

  • 30 Oktober 2006 - 08:20

    Roel:

    he marijntjuh, sjongejonge t zit je wel mee zeg! Maar gelukkig heb je ondanks dat t toch wel naar je zin. Klinkt fantastisch dat Koh Chang! jammer dat je nu niet kan gaan duiken terwijl net alles weer mocht. Wil je natuurlijk niet jaloers maken maar ik heb vorige week wel gedoken met kit in Egypte. was weer gigantisch wennen natuurlijk maar de 2e duik was weer echt gaaf. maar zag dat Kit wel een paar fotos stuurt dus dan zie je ze wel. he succes met je pootje, en geniet nog ff lekker he daar! heerlijk.

    Kusjes

  • 30 Oktober 2006 - 08:48

    Carian:

    Hé zus,

    GEZELLIG om je gisteren weer even gesproken te hebben. Hoop dat je snel weer kan lopen!

    Dikke kus!

  • 30 Oktober 2006 - 17:51

    Rianne:

    He marijn, wat een super fotos, ziet er zo mooi uit die zonsondergang egt mega! Sterkte met je been. en natuurlijk heel veel plezier nog daaro.
    kuss Rianne

  • 31 Oktober 2006 - 16:45

    Jan En Tineke:

    Lieve Marijn,Wat een verhaal weer,jammer van je been,hopelijk geneest het snel. Fijn dat je van de ontsteking afben,we lezen je verhalen met veel plezier de foto,s zijn grappig.Hier is de herfst echt begonnen heel veel wind,veel regen en het wordt koud.Dat is wennen want de temperatuur was steeds boven normaal. Het gaat goed met ons,vrijdag gaan we naar Arthur en Heike, de meubeltjes van de kinderkamer zijn er .nou Marijn hou je goed ,veel groetjes van ons,Tineke

  • 31 Oktober 2006 - 19:33

    Eef:

    hey!! wow ben helemaal bijgelezen..want een entertainment joh!! wat een verhalen wat een avontuur!....

  • 01 November 2006 - 13:52

    Fenna:

    heey hoe is het...?
    met mij gaat alles goed !!!
    egt stoer dat jij dat doet ik sou het niet gedaan hebben
    nou ik ga weer en ik sie je de volgende keer


  • 02 November 2006 - 18:57

    Mieke:

    hoi marijn, ik ben blij als je straks weer bij de kiwi bent! ik mis je heel veel.
    groeten, mieke

  • 02 November 2006 - 19:02

    Paulien:

    hallo, wanneer kom je weer bij de kiwi? ik vind jou lief. groetjes paulien

  • 02 November 2006 - 19:03

    Joke:

    hoi marijn, ik hoop dat je weer gauw terug komt. groetjes joke

  • 02 November 2006 - 19:16

    Els:

    Hoi Marijn,
    ik heb mijn kamer veranderd, mijn bed staat bij het raam. Het gaat goed met mij. Veel plezier en een goede reis. Groetjes els

  • 02 November 2006 - 19:26

    Wil:

    Lieve Marijn,
    hoe is het daar? is het nogal warm? ik heb wat leuks voor je als je terug komt,zelf gemaakt.
    Groetjes van Wil

  • 02 November 2006 - 19:28

    Karin:

    Hoi Marijn,
    heb je het naar je zin? Met mij gaat het goed. Rob de Nijs vind ik nog steeds leuk.
    Groetjes Karin

  • 02 November 2006 - 19:36

    Debby, Mien En Hetty:

    Hallo Marijn!!
    We hopen dat je het naar je zin hebt.Je krijgt de groetjes van ons allemaal!

  • 02 November 2006 - 19:39

    Wist Je Dat...:

    - Karin helemaal opsprong toen ze hoorde dat ze naar de computer mocht om jou een berichtje te zenden!
    - Els je nogsteeds Brian noemt en wij even niet meer wisten over wie ze het had.
    - We er eindelijk een nieuwe deelneemster bijkrijgen!
    -..deze helaas in de eerste groep terecht komt.
    -Dat er echt elke week opnieuw naar je gevraagd wordt!
    -Dat wij nu lekker thee gaan drinken :)

    Groetjes Kitty en Annemiek

  • 02 November 2006 - 19:41

    Elly:

    Hoi Marijn!
    Ik heb vandaag een nieuwe broek en nieuwe laarsjes aan, ik wou dat je ze kon zien! Ik ben vandaag ook nog helemaal alleen naar de kapper geweest.
    Ik ben benieuwd hoe het met je gaat.

    Groetjes en een knuffel van Elly

    p.s. ik heb mijn nieuwe voortanden eindelijk gekregen!:)

  • 02 November 2006 - 20:02

    Ellie Verduin:

    Hoi Marijn,
    hier gaat het goed. Hoe gaat het met jou? Wat zal ik vandaag voor kleur nagellak doen? Zaterdag komt er visite..
    Groetjes Ellie

  • 02 November 2006 - 20:04

    Diane:

    Hallo Marijn, heb je het nog steeds naar je zin op vakantie? Hier is het weer een beetje koud aan het worden.
    Groetjes van Diane

  • 02 November 2006 - 20:07

    Connie:

    Hallo Marijn! Hier is het nog steeds gezellig, ik heb oogschaduw op maar die moet er nu af. Veel plezier.
    Groetjes van Connie

  • 03 November 2006 - 13:59

    Ria:

    Hoi Marijn,

    Wat een verhelen weer. We moeten er echt even voor gaan zitten om ze te lezen. Ik stuur jouw berichten nu ook door naar Thijs en Daan want die hebben sinds kort ook een computer. Wellicht hoor je ook eens wat van ze. Jammer dat je nu weer iets moest overkomen. Het loopt niet allemaal van een leien dakje he. Fijn dat je zoveel mensen om je heen hebt die voor je zorgen en waar je mee kunt praten. Heel veel groetjes van Henk en Ria

  • 07 November 2006 - 15:37

    Majolein:

    he marijnos,
    was cool om je stem effies te horen! (over de rekening maar te zwijgen, sstttt niets zeggen hoor!)
    laat die huid van je beentje goed helen, want anders hoef je die niet meer te harsen, hihi...
    plezier!!!!
    en ik lees je verder op je site!
    dikke kus marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Azie

China, Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2007

Thank you all!!!!

29 Januari 2007

Boerenkool met worst

11 Januari 2007

Laatste Weekie

27 December 2006

Lekkere Kerst

23 December 2006

Heppie Kristmus Ent A Merrie Nuw Jeer
Marijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 74918

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Thailand

01 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Japan

21 Mei 2009 - 18 Juni 2009

Maleisie

04 Februari 2008 - 18 Maart 2008

India

08 Juli 2006 - 08 Januari 2007

Azie

Landen bezocht: