Eerste bijnaam van mn leven - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn - WaarBenJij.nu Eerste bijnaam van mn leven - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn - WaarBenJij.nu

Eerste bijnaam van mn leven

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

07 November 2006 | Thailand, Bangkok

Jaja, jullie zitten natuurlijk met spanning te wachten, waar zou ze nu weer zijn. Nou ik zit dus nog steeds op Koh Chang dus daar is niet zo veel nieuws aan.
Moet echt het eiland eens gaan verlaten, maar ben gewoon te lui om iets te ondernemen, ongelofelijk, he!

Maandag kon ik eindelijk weer een klein beetje lopen. Nog wel kreupel en met veel pijn, maar kon voor het eerst gewoon over het strand lopen en de zee aan mijn voeten voelen en naar Treehouse want het eten is daar zoveel beter.
Ik wist dat Bea ook op het eiland was aangekomen, maar we hadden elkaar nog niet gezien. En toen ik onderweg naar Treehouse was, zag ik haar op het strand. Erg grappig om elkaar weer te zien. 's Avonds hebben we gezellig wat gegeten. Ze ging de volgende dag al weer weg, op weg naar Bangkok en dan naar Maleisie om eindelijk haar vriendje weer te zien.

De dag erna eindelijk weer eens tijd voor een feestje, Halloween. Jay is begonnen met DJen en hij mocht voor het eerst draaien in Treehouse. We hebben met Hans, Wendy en Dana gegeten wat erg gezellig was. Ondertussen kregen we een Bongo Concert en dan weer wat lekkere tunes van J. Voor het eerst weer een biertje gedronken en ik moet zeggen dat smaakte erg goed. Ik kwam nog ineens een jongen tegen waar ik een tour mee heb gedaan in Vietnam, erg grappig is dat als je ineens een bekende ziet bij de WC. Mijn been is het gesprek van de dag, je hoort allemaal dingen, de 1 vind het allemaal stoer want het is zo groot, scars zijn sexy, scars tonen moed en doorzettings vermogen, dat soort gesprekken krijg je. En dan zijn er mensnen die er vanalles in zien. Een 7 met een stip erop, ik zie dat niet zo omdat ik het altijd van een andere kant zie, voor mij is het een kip met een ei, een ander vind de kleuren weer helemaal geweldig. Rare mensen allemaal. Het is hier ook net een dorp iedereen weet het, iedereen vraagt ernaar.
Mensen hebben nogsteeds de grootste moeite mijn naam uit te spreken dus voor het eerst van heel mijn leven heeft iemand me een nickname gegeven omdat hij niet wist wat hij ermee aan moest, Nenna. Vraag me voor de rest ook niet waarom het had iets met zijn oma te maken, en het klinkt wel leuk. Mensen proberen dan de R zo extra te zeggen omdat ze dat neit gewend zijn maar dan klinkt het alleen maar nog raarder. Heelvaak is het ook Malijn, de Thai vinden Malijn veel leuker, er is ook geen R in het Thai.

Kay heeft een kat gevonden die gebeten was door een hond en 1 of andere stom kop had hem daarom een paracetamol van 500mg gegeven. Het is een kat van nog geen 3 maanden, waar zitten de hersenen van sommige mensen. Dus we hebben een nieuw zorgekindje. Nu kan ik weer lopen dus ik ben het niet meer. We hebben hem dagenlang verzorgt, medicijnen gegeven en mentaal gesteund, is die stomkop weg gelopen en nu aangereden door een scooter. Als hij dit overleeft is het wel een flinke bikkel.

Jay en ik hebben een avondje een scooter gehuurd om lekkers ergens een film te kijken en lekker te eten. Er is een heel leuk vrouwtje een dorp verderop, ze kookt zelf en heeft 150 dvd's om uit te kiezen. We waren al eerder geweest en het eten was zo verschrikkelijk lekker, dus wilde grag eens terug komen. Een paar dagn eerder was ze dicht door een verbouwing en nu weer, helaas pindakaas. Dus maar door gereden naar het dorpje daarna. Het enige wat het dorp is is een grote stijger op de zee met winkeltjes en restaurants aan de zijkant. We werden helemaal blij toen we zagen dat er een Tapas bar zat. Maar het was ons niet goed gezind, alles wat we wilde bestellen was er niet. Dus dat feest zat er ook al niet in.

Donderdag ben ik voor het eerst echt naar het strand gegaan. Met een sjaal om mijn been gebonden, was flink zweten natuurlijk ik kan niet even gaan zwemmen helaas. Maar het was heerlijk. Ben schelpen gaan zoeken en heb een ketting gemaakt voor J en eentje voor mezelf. Zijn echt heel leuk geworden. Er kwam een Duitser naar me toe om te vragen of ik er misschien 1 tegen betaling voor zijn vriendin wilde maken. Ze had naar me zitten kijken en vond het zo leuk, maar durfde het zelf niet te vragen. Dus hij kwam snel naar me toe toen ze even weg was, want het is voor haar verjaardag. Leuk he! Mijn eerste opdracht.

Heb wat andere restaurants geprobeerd, het is toch ook erg ik ben hier al 3 weken en alleen nog maar in dezelfde restaurants heb gegeten. We hebben bij de Chilli garden gegeten met Kay, Megan en Lee, heel toevallig wilde we allemaal hetzelfde, dus het leek wel net als thuis, de mamma heeft gekookt dus we eten allemaal hetzelfde, erg grappig. En bij de Magic Garden, dat staat vol met grote bedden waar je lekker op kunt hangen met heerlijk eten. Het was de bedoeling dat daar ook internet verbinding was maar dat deed het niet, helaas. Jay en ik luisteren de hele dag muziek van elkaar en we wilde wat uitwisselen, maar mijn stomme mp3 werkt niet zonder het programma, dus ging ik even kijken of ik dat op intenret kon vinden. Ik was moe, liep te kloten, 2 mensen op msn, mijn website lezen, bla bla, je kent het wel en voor je het weet heb je dus alle muziek van je player gewist, AHHHHHHH!!!! 20 GB weg, kon wel janken, ik had net zo veel aan J beloofd. Gelukkig heeft Dennis me gered en kan ik met een ftp tje wat uitwisselen met de compu thuis, want daar heb ik alles gelukkig nog, maar ja daar heb ik nu niets aan.

Zondag was een nationale feestdag, Loi Kratong. Er worden kleine bootjes gemaakt van bananenstam, bananenbladeren en bloemen, en die worden om 12 uur snachts met de eerste volle maan in november te water gelaten, met een kaarsje erin. Dus werden we om 11 uur in Treehouse verwacht om zelf bootjes te gaan maken. Het is om de god van het water te eren, Phra Mae Kong.
Het was erg leuk om met veel mensen zo crea bezig te zijn, iedereen heeft weer andere ideen. Hans en Dana waren er ook, ze hebben 3 geweldige boten gemaakt.
De middag heb ik alleen maar in een hangmat gelegen, wat kan dat toch heerlijk zijn, het maakt niet uit hoe je ligt het is altijd lekker.
Natuurlijk was er weer een feestje om Loi Kratong in Treehouse en mocht J weer draaien. Wendy en Dana waren ziek en moe dus was Hans even alleen komen kijken. Erg leuke gesprekken mee gehad. We hebben onze bootjes met z'n 3en de zee ingebracht. Nou ja eigenlijk alleen J en Hans, want ik kon het water niet in natuurlijk, heel vervelend, je moest echt wel een eindje de zee in anders zou hij zo weer door een golf omslaan. Ik hoorde alleen maar lachen en 'o nee' want dan ging het kaarsje weer uit, geloof dat ze eindelijk weg waren na een half uur. En dan is na 10 meter je kaarsje al weer uit, maar goed de bedoeling is hartstikke leuk, wensen gedaan natuurlijk en alle elende mee op de zee gestuurd om weg te spoelen.
Hans ging opweg naar huis maar wij zijn terug gegaan naar Treehouse. Het feestje was in volle gang, iedereen dansen. Maar ik zat alleen maar aan de zijkant. Was te moe om maar een beetje te bewegen, en ken je dat gevoel dat je naar mensen kijkt en echt geen flauw idee hebt wat ze bezield, je zit totaal niet op dezelfde golflengte. En ik dacht, ja geloof dat ik maar weer eens door moet gaan. We wilden niet weer ontbijten in Treehouse dus om 6 uur maar eens naar huis (ja waarom blijf je dan zolang, mensen de tijd vliegt, het maakt echt niet uit waar ter wereld je ook bent, voor je het weet ben je oud en gerimpeld en denk je wat heb ik gedaan in dit leven). De volle maan was er nog steeds en het werd ook lichter dus zijn we maar blijven zitten op het strand tot de zon op kwam, het was te mooi om maar te gaan slapen. En ja toen was het toch alweer 7 uur en was de keuken in Treehouse weer open, en ja op dat tijdstip van de dag krijg je toch weer honger. Dus hup weer terug naar Treehouse om een ontbijtje te bestellen. Ik wist niet dat ik ook zittend kon slapen, ik weet ook nog dat het eten kwam en ik ondertussen al was gaan liggen en dacht die tosti is over 5 minuten ook nog wel warm. Maar als je dan om half 10 wakker wordt is de tosti toch niet meer zo lekker. Je kan je denk ik wel een voorstelling maken van hoe mijn dag er gister heeft uitgezien. Er kwam zeer weinig uit en kon met niemand praten, te moe om alleen maar mijn mond te bewegen.

Ik zou vandaag eigenlijk het land uit moeten want ben alweer een maand in Thailand, maar ik was te laat om een boot te regelen naar Cambodja dus moet ik morgen gaan, om daar een nieuwe stempel te halen en dan kan ik weer een maandje blijven.
Dan blijf ik denk ik nog een dagje of twee en dan ga ik naar Bangkok want vanuit daar kan ik overal heen waar ik wil, alleen weet ik niet zo goed wat ik wil dus ga er maar eens hard over nadenken.

Met mijn been gaat het elke dag beter, de korst gaat er nu vanaf vallen en het ziet eronder heel mooi uit, een zacht roze baby huidje, het zal wel een litteken worden maar we hebben het zo goed verzorgt dat het minimaal is, we hadden niets meer kunnen doen. De pijn is ook eindelijk weg, dus dat is ook wel heel prettig, mag ook wel na 2 weken.

Kus Marijn

  • 07 November 2006 - 08:48

    Mieke:

    Zo echt k*t, even 20 GB aan mp3 wissen.. Gelukkig alweer wat aangevuld. Nog sterkte met je nare wonden :-( AUUUWWWW..!!!
    Ben benieuwd naar je (no scar) foto's!
    (K) Miekos

  • 07 November 2006 - 08:56

    Carian:

    Dat je toch nog zoveel kan vertellen over een plek waar je al een maand bent! Tijd om weer 's te vertrekken inderdaad. Veel plezier en kus!

  • 07 November 2006 - 11:56

    Mam:

    Wat een mooie ketting heb je gemaakt. Gefeliciteerd met je eerste opdracht. Een tweede kreeg je al van Anneke W.toen ze hoorde dat je kettingen maakte.Maar ik denk dat er wel meer volgen hoor! ik ben nr. 3
    Het moet natuurlijk niet op werk gaan lijken dus doe het rustig aan.
    Ik heb weer genoten van je foto's. Vooral die van de bootjes maken. Leuk om ook de gezichten te zien van de mensen om je heen die zo goed voor je gezorgt hebben. Bedankt ze ook maar van mij.
    Marijn een goede reis naar cambodja en succes met beslissen wat je gaat doen. dikke kus mam

  • 07 November 2006 - 14:33

    Fenna:

    ik heb je mail gelezen en ik zou ook wel een wereld rijs willen maken
    maar het mag niet (jammer haha).
    ik hoop dat je me op de hoogte houd.
    en dan zie ik je mail wel verschijnen!!
    xxxxxx fenna

  • 07 November 2006 - 15:14

    Inge:

    Hoi hoi, Ik ben blij dat het weer goed gaat met je been! En het is weer leuk om je verhalen te lezen... Geniet nog maar lekker van alles! Kus

  • 07 November 2006 - 15:42

    Marjolein:

    he marijnos,
    ik heb bij het vorige bericht van jou, een reactie geplaatst.
    Ik doe het hier nog een keertje!
    Echt super dat ik je effe aan de telefoon had.
    Zo te horen, gaat alles lekker daar, met uitzondering van je beentje,
    maak lekker veel lol, geniet van de zon,
    en doe vooral waar je zin in hebt..
    Hier in pijnacker is alles weer zo gewoon, geniet er van!
    de groetjes ook van jaco, die komt nu even het kantoor inlopen!
    doei
    marjo

  • 07 November 2006 - 17:55

    Roel:

    nu al gerimpeld? of had je een visioen? niet te gek he! tijden zat om relaxte dingen te doen. zeker zo op n eilandje perfect toch zou ook ff niet anders willen. Maar ja helaas afstuderen en daarna kan t relaxen komen.

    He marijnus hoor nog wel als dr nog wat muziek bij moet komen.

    kusje van die bruder ja bitte


  • 07 November 2006 - 18:24

    Richard:

    damn, het ziet er weer erg relaxed uit allemaa.. en ik hier maar zwoegen om wat opdrachtjes te scoren hahaha
    dikke kus x

  • 07 November 2006 - 21:52

    Henk En Lies:

    Hoi Marijn,
    Fijn te lezen dat het weer beter met je gaat en dat je geen pijn meer hebt.
    Gisteren kregen we een leuke kaart van je in de bus. Goed idee van je, maar ben alleen vergeten aan Frank te vragen of hij wel les wil gaan geven daar.
    Je snapt zeker wel dat ik de volgende in de rij ben die van jou zo'n leuke ketting gaat kopen. Dus jongens, ik ben nr. 4
    Succes met beslissen hoe je reis nu verder gaat en we horen het wel van je.
    Dikke kus van ons.

  • 08 November 2006 - 17:32

    Sjaak:

    Marijn,

    Bedankt voor je leuke verjaardagskaart :)

    Groetjes

  • 10 November 2006 - 11:00

    Anneke Vd Kroft:

    Heej Marijn,
    Anneke was vorige week niet op de kiwi,dus heeft je geen berichtje kunnen zenden. Ze wilde dit toch nog heeel graag deze week doen, dus hier komt die;

    Beste Marijn,
    Wat doe je in Thailand? Is het ver van hier? Heb je geslapen in het vliegtuig? Wat was er allemaal te doen?
    Ik mis je heel erg! In januari kom je gelukkig terug. Het gaat goed met mij.
    Ga je nog winkelen, of niet? Hebben ze daar ook een zwembad?Ga je nog wandelen?
    Groetjes, Anneke

  • 10 November 2006 - 23:49

    Marthe:

    Ik wil ook weeeeeeeeeeeer in een hangmat liggen!!!
    Ben zo benieuwd waar je nu bent, hoop dat je naar Laos bent gegaan! Daar heb ik mijn mooiste tijd beleefd. Nou ik ga morgen lekekr uit in Rotterdam, ook weer leuk. Hard opzoek naar werk enzo..grrr. Maar je he, ik mag niet zeiken, heb een jaar achter de rug.
    Nou leef met je mee hoor.
    Liefs
    Marthe

  • 11 November 2006 - 16:03

    Tineke V. Schie:

    Hey Marijn, leuk hoor, om al je verhalen te lezen. Je maakt heel wat mee, daar in Verweghistan. Gister hebben we je vader in het toneelstuk zien spelen, het was ontzettend leuk, en naar we hoorden, veel beter als afgelopen woensdag, toen try-out was.
    Leuk voor de toneelgroep, en leuk voor ons. Groetjes van ons allemaal, en nog een hele fijne tijd daar.

  • 12 November 2006 - 14:54

    M C V D Lingen:

    lieve marijn
    ik ben blij dat het weer beter met je gaat je hebt nu nog twee maanden gen iet er dus nog maar van ik krijg dinsdag de sleutels van de flat dus dan kunnen we beginnen met de verhuizing ik vind het wel fijn dat ik nu voor kerstmis verhuisd ben harte lijk gegroet van mij eneen dikke kus
    oma

  • 16 November 2006 - 10:20

    Eef:

    hey nenna..t klinkt een beetje duits....wie ghetst? wat mooi allemaal en de fotos's very 'the beach' heel cool..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Azie

China, Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2007

Thank you all!!!!

29 Januari 2007

Boerenkool met worst

11 Januari 2007

Laatste Weekie

27 December 2006

Lekkere Kerst

23 December 2006

Heppie Kristmus Ent A Merrie Nuw Jeer
Marijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 74915

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Thailand

01 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Japan

21 Mei 2009 - 18 Juni 2009

Maleisie

04 Februari 2008 - 18 Maart 2008

India

08 Juli 2006 - 08 Januari 2007

Azie

Landen bezocht: