Tokyo en de foto´s - Reisverslag uit Tokio, Japan van Marijn - WaarBenJij.nu Tokyo en de foto´s - Reisverslag uit Tokio, Japan van Marijn - WaarBenJij.nu

Tokyo en de foto´s

Door: Marijn en Rens

Blijf op de hoogte en volg Marijn

30 Mei 2010 | Japan, Tokio

Blijkbaar was mijn aparaatje gewoon stuk ofzo om de foto's erop te zetten snap er niets van, maar goed t is nu gelukt veel plezier met kijken (sorry dat sommige niet gedraaid zijn, lukt niet)en onze laatste belevenis.

http://omarijno.spaces.live.com/

We waren blij weg te kunnen uit dat stinkhol. We hadden geen muizen door de muizen verschrikker, maar die was ook eigenlijk verschrikelijk maakte soms geluid en een rood lampje knipperde. Ze hadden dat ding natuurlijk snel even gekocht toen we over die muis vertelde, en schaamde zich flink, t was nog een paar keer sorry sorry toen we weg gingen. Dus Rens in het Nederlands, ja misschien met je ff schoonmaken ofzo, met een grote glimlache, haha. De berg was ook weer weg, stom.

We zijn in Tokyo meteen weer naar die electronica wijk gegaan. Dat was me weer een belevenis, we zagen weer allemaal andere dingen of de hoeveelheden waren nog veel groter. Je moet niet verlegen zijn ergens naar binnen te gaan en d waren we ook niet. Dus als we een klein winkeltje binnen gingen bleek er ergens achterin een trapje te zijn en dan ineens wn er nog 8 verdiepingen met de raarste winkels. Hele winkels om je eigen poppen samen te stellen, grote kleine borsten, rschillende hoofden, ogen kon je kiezen uit stickers en dan kasten vol met stiften en verfjes om ze te beschilderen. Ik heb nog allemaal gekke kleding gepast. Een action figure pakkie en een leger officieren pakje, eigenlijk stond het allemaal best leuk, maar ja de kwaliteit was wel echt heel erg carnaval dus synthetisch.

Alles ging dicht dus dan maar weer terug he. Dit ging ineens via een soort van media markt/marco achtig gebouw met 8 verdiepingen, dus toch nog even kijken op de speelgoed en boeken afdeling. 1,5 uur later stonden we weer op de roltrappen naar beneden, helemaal overloaded aan beelden. Hier ben je zo wel klaar bij de tijdschriften maar daar hebben ze rijen vol, en ik kon mn ogen niet afhouden van de huisdieren tijdschriften. Zeker 3 verschillende honden boekjes, waarvan 1 echt het toppunt, honden met lang haar wat echt helemaal was gestyled. ik denk echt dat ze krullers en de styltang hebben gebruikt het zo netjes te maken met kristallen haarspeltjes erin. Katten zeker 5 verschillende boekjes en 1 konijnen met interviews erin met mensen en hun konijn, foto's van de verschillende drolletjes erbij, waarschijnlijk wat goed en niet goed is, enz.
Ook nog even bij de knutselboekjes kijken. Boeken vol met patronen om echt leuke kleding te maken, en wij moeten het hier doen met de Duitse Burda, zo saai als wat. Ik heb zelfs een keer boeken gezien om truitjes te breien voor je hond!

We waren echt een beetje op dus hebben niet zo heel veel meer gedaan de laatste 2 dagen. Wel oppad geweest maar dan gingen we op een gegeven moment gewoon maar ergens op een stoepje zitten t moe om iets te doen. Maar dan ontdek je weer wat leuks. Dan zit je daar te kijken wat er allemaal langs komt lopen en fietsen en ik begon met foto's maken we hebben zeker een half uur daar gezeten van iedereen foto's maken die langs kwam, lache als je dat dan snel bekijkt op je camera, steeds hetzelfde standpunt zoveel verschillende soorten mensen. Rens ging op een gegeven moment mee doen, dit is wel een serie geworden van 250 foto's.

De laatste avond hebben we nog met Mayumi afgesproken. Een half Japans/Nederlands meisje waar we via via via mee in contact zijn gekomen. We hebben echt heerlijk gegeten in een grappig restaurant, waar achter de bar koks staan, waartegen je zegt wat je wilt eten en dan zit je aan dete eten. Het was echt super leuk om met haar te kletsen over de verschillen met Nederland en nog veeeeel meer. We hebben haar veel verteld wat we allemaal gedaan hadden, veel heeft zij niet gezien omdat ze in Japan werkt, net natuurlijk als veel dingen die toeristen hier in Nederland wel hebben gezien maar wij niet. We vertelde ook van de muis/rat maar dat vond ze echt heel raar, het is nml helemaal niet Japans om iets zo vies aan anderen aan te bieden. We zijn daarna nog naar een hele vage tent gegaan. Een luxe bar vol buitenlanders,j stonde van he, wat is dit nu weer. Ben je de laatste avond in Tokyo lijkt het net of je alweer thuis bent. Die mensen werkte allemaal in Tokyo en kwamen overal vandaan. Het best bijgebleven is een jongen die druk vertelde met zijn tovervingers die steeds over Rens zijn arm gleden en een vrouw van rond de 40 die in een ongelofelijke glitterjurk met tijgerprint druk stond te dansen. We hadden wel wat langer willen blijven maar wilde graag de laatste metro terug omdat de taxi heel duur is en omdat we de volgende ochtend heel vroeg op moesten om met een trein weer naar het vliegveld te gaan. Rennen naar de metro omdat je dan toch net ff iets te lang blijft hangen, en ik was om 4uur alweer wakker bang dat we de wekker niet hoorde.

Rens heeft erg moeten lachen in het vliegtuig, bij ons in de buurt zat een hele bus Japanners die ik zeker straks op de markt in Delft tegen kom achter een rood vlaggetje aan. Ze hadden op een tvtje af en toe een vrouwjte die allemaal lichaams bewegingen deed om lekker soepel en fit te blijven. Zag je ineens allemaal armen omhoog gaan of ze allemaal met hun handen te wapperen. We zaten ook vlak bij de wc dus stonden ze weer te stretchen en te doen.

We hebben lekker bij mn moeder gegeten die heerlijk hollands eten had. En me ook Roosvicee laxi kaksie heeft gevoerd dat aardig begint te werken. Een maand noodles en rijst trekt mijn buikje toch niet goed. Helemaal kapot lag ik om 10 uur in bed, voor ons was t al midden in de nacht, maar ja om 7 uur was ik dan ook alweer klaar wakker en ben ik maar begonnen aan het uitpakken van mn kadootjes voor mezelf de was en een lijsje, wat moet ik allemaal doen van de week, bleh.

Er veranderd ook niets. Het enige wat veranderd is is dat er 2 dingen zijn losgebarsten, een verkiezingsstjd en oranje gekte. Ik ben nog geen 24 uur in Nederland en word er nu al mee doodgegooid.


Wist je dat
- in het hostel in tokyo een meisje was die 12 paar schoenen heeft meegenomen, dan ben je toch niet goed bij je hoofd, ze waarschijnlijk ook het meisje is die een half uur dr haar stond de stylen.
- je eitjes kon koken in het water van de onsen, ze dit deden in schattige mandjes aan een stokje
- er veel oude Japanse mensen zijn met paars haar
- een Japanner niet de deur uit gaat zonder paraplu
- we zo vaak in de 7 eleven (supermarkt) zijn geweest dat we de reclame liedjes konden meezingen, en soms zelfs gingen dansen
- wij heel braaf een maand lang naar iedereen buigingkjes hebben gemaakt
- er bij mij veel herrineringen zijn terug gekomen van andere reizen, alleen al als je bv iets proeft, hee datt daar en daar altijd in het eten
- je alleen maar 1 laags wc papier hebt
- ik blijkbaar erg gewend was geraakt aan de verwarmde wc brillen, schrok me dood toen ik ging zitten
- toen we in Kyoto waren we de vismarkt van Tokyo op tv zagen met interviews van gasten die bij on in het hostel hadden gezeten en niet de markt op mochten. Wij gewoon gegaan zijn en dan maar flink in de weg hebben gestaan.
- overal witte konijnen zijn afgebeeld, ging Pom in de hemel toch nog een beetje met me mee
- ze de wc papier in een puntje vouwen voor de volgende wc bezoeker
- je hele andere auto's had, ze waren allemaal een beetje koekblik, stompe neusjes en kontjes en heel smal
- ze de hele dag Semaseeeeeee zeggen, een soort van excuseer mij
- toen Rens aan de man van het penion in de onsen naar een apotheek vroeg hij een pak mondkapjes kreeg! wij elkaar raar aan stonden te kijken en dachten dat hij het niet beprepen had maar ons later toch naar een apotheek bracht.
- ik me nooit beseft hab dat Fujicolor natuurlijk gewoon naar de berg vernoemd is
- de Japanse brger zaak mos burger heet en best lekker is.
- als je de wc doortrekt in de trein er blauw spul uit komt
- er in het herten park een man stond die van ons uitgebreid foto's stond t maken, ik een foto van hem maakte en hij toen een beetje raar stond te maken
- hij dacht dat hij nu wel met ons kon praten, maar dit alleen in het Japans deed
- ze het afval heel goed scheiden er staan overal 4 soorten prulenbakken op een rij
- je op tv en ook gewoon over al, huuhhhh, heeeeeee, hoort, ze een ander soort verbaasd en luister geluidjes maken, Rens dit nu ook de hele tijd doet
- ze veel honden hebben die op een vos lijken, dit waarschijnlijk komt omdat er een vos god is
- je in de Wildernis lodge ook nog een konijn had zitten, in een vies hok achter de computer


Nou we hebben wel even tijd nodig om bij te komen van al deze indrukken en lichamelijke dingen. Ik voel me al een week duizelig denk van alle bussen en treinen, ik stond op een gegeven moment zelfs te tollen na een lift of roltrap. En het zal wel even wennen zijn dat hier een stuk minder beschaafde mensen rond lopen. We hebben daar 0x een onbeleefde, geiriteerde of ongeduldige Japanner meegemaakt. We kunnen daar nog een hoop van leren.

Het was super!


Bedankt voor al het meeleven, dat was weer hartstikke leuk,

Dikke kus Marijn en Rens



  • 30 Mei 2010 - 09:52

    Inge:

    Hi! De fotos zijn gaaf!
    Leuk om nu het beeld bij het verhaal te zien. :D
    Marijn ga je ook zo'n outfitje kopen? ;)
    Ik ga nu ff jullie verhaal lezen!
    Kus

  • 30 Mei 2010 - 09:59

    Inge:

    Super leuk het laatste verhaal!
    Als ik straks een groep Japanners tegen kom weer ik zeker dat die bij jullie in het vliegtuig zaten1 :D
    Xx

  • 30 Mei 2010 - 10:32

    Marie:

    nou welkom thuis maar weer! leuk verhaal weer, ik ben dus toch nog te toppen met mijn rugzakgedrag haha, maargoed dat waren geen schoenen. ik ga nu de foto's kijken. succes met akklimatiseren! XXX

  • 30 Mei 2010 - 11:17

    Mam:

    Jullie verhalen waren weer geweldig!! Maar jullie weer in levende lijve te kunnen zien en knuffelen is heerlijk na zo'n lange reis. Dat jullie aan mij hebben gedacht in Japan door een Boedha te kopen vind ik heel lief.Ik kom gauw alles goed bekijken wat je hebt gekocht want dat lukte niet tijdens het koken van de boontjes met aardappels. dikke kus mam

  • 30 Mei 2010 - 12:08

    Marijn :

    Ik heb 2 kleine filmpjes geplaatst, niet vergeten te kijken! X

  • 30 Mei 2010 - 14:10

    Giacomo En Laura:

    wat een onwijze leuke foto's.
    En inmiddels zijn jullie weer thuis.
    Ik hoop dat jullie een beetje bij komen wantik hoorde dat jullie erg duidelig waren van al dat gereis.
    liefs

  • 30 Mei 2010 - 17:26

    Henk.M:

    Nou hele andere omgeving als hier.
    En ze hebben hele andere gewoontes dat zie ik wel.
    En dan nu weer thuis jammer he.
    Maar misschien ook wel weer lekker!!

    groeten Henk M.

  • 30 Mei 2010 - 17:34

    Lies:

    Wat een fantastische foto's!!!!
    Wat een kleuren, wat een mensen.
    Je laatste serie foto's die je zittend op de stoep hebt gemaakt met steeds dezelfde achtergrond, die zijn zo al "rijp" voor een tentoonstelling.
    Leuke filmpjes ook trouwens.
    Nu weer wennen aan het oranje Nederland.

    We zien elkaar wel weer.
    Kus

  • 31 Mei 2010 - 02:04

    Anniek:

    Hey Gekkies,

    Ik ga zo de foto´s kijken op mn langzame internet. Wij hebben ook weer iets meegemaakt, maar dat zul je morgen vast wel lezen.

    Jammer dat jullie terug zijn, reizen is zo gaaf!

    dikke smakkerd Anniek

  • 31 Mei 2010 - 02:13

    Anniek:

    Ok, ik heb nu 2 foto´s gezien in een kwartier, ben dus bang dat ik jullie foto´s pas laat kan zien. Misschien is er dan al weer een fotoboek af... :)

    xxx

  • 01 Juni 2010 - 21:01

    Mam:

    Wat een mooie filmpjes!!!
    Rens lijkt wel een reus.

  • 02 Juni 2010 - 16:52

    Puck:

    Genoten!Ik maak wat reizen op deze manier.Je brengt het ook zo beeldend.Bedankt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Japan

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2010

Tokyo en de foto´s

25 Mei 2010

Hete baden en mount Foetsie

19 Mei 2010

Dronken Japanner

13 Mei 2010

Lekker met de fiets!

07 Mei 2010

Big in Japan
Marijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 74907

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Thailand

01 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Japan

21 Mei 2009 - 18 Juni 2009

Maleisie

04 Februari 2008 - 18 Maart 2008

India

08 Juli 2006 - 08 Januari 2007

Azie

Landen bezocht: