Fijn met de trein - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marijn - WaarBenJij.nu Fijn met de trein - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marijn - WaarBenJij.nu

Fijn met de trein

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

11 Juni 2012 | Thailand, Chiang Mai

Het hete Bangkok hebben we verlaten en zitten nu iets koeler in het noorden in Chiang Mai. Ik had me voorgenomen eens wat dingen te gaan doen in Bangkok, omdat ik dat eigenlijk nooit deed. Nu weet ik weer waarom, want het is er heet, het stinkt, het is druk en er is enorm veel herrie. Toch hebben we echt hele leuke dingen gedaan. Rens had nog het idee veel te lopen maar als je dus weet dat iets dicht bij is je moet alleen even om die tempel heen en die tocht lijkt meer een 3 daagse trekking (te moe en te heet) dan neem je voor elk wisse wasje toch maar een tuctuc. We hebben grappige ammuletten gekocht op de amulet markt. Leek eerst heel leuk maar de hele straat bleek vol met dezelfde kraampjes. In Wat Pho, lag de grote gouden boedha nog steeds lekker te chillen (tenen van wel een meter lang). Een bezoekje aan het Grand Palace was ook zeker de moeite waard, dat ik in 2003 weinig foto's had gemaakt kon ik nu eindleijk goed maken.

We hebben een fietstoch van een ochtend gedaan door Bangkok. Onze guide E was aardig Gay, dus daar moesten we natuurlijk veel om lachen (Anniek en Thijs waren er ook bij). Als je in Nederland met de fiets over de markt zou gaan zal je al snel ruzie hebben maar stel je hier voor dat de straatjes echt maar een halve meter breed zijn en dan nog fietsen ook. We hebben aardig wat bizare dingen gezien, darmen aan een haakje, geplukte eenden in een bak, vastgebonden levende krabben en als klap op de vuurpijl een varkens kop (nou ja alleen het gezicht) die even met een gasbrander werd gegrild. Na de markt kregen we een hele uitleg over de mensen die er boven wonen, niet best dit was het laagste van het laagste. We hoefde niet meer te weten want de uitleg was zelf al op een vuilnisbelt. Ik zag Rens wit wegtrekken, Marijn, wist je dat het hier zo vies was. Het had niet langer moeten duren dan had hij zijn ontbijt er ook bij gelegd. Vanaf toen werd het wel beter (bedenk dat dit allemaal voor 8 uur smorgens was). Op een longtail boot over de rivier en naar fruit en groente plantages net buiten Bangkok. Het was een hele belevenis.
Dit moest natuurlijk even goed afgesloten worden dus met z'n allen naar een Thai massage! Ze kregen volgens ons ruzie om wie sexy boy Thijs moest doen, want er werd een hoop gegiecheld en onderhandeld. Rens vonden ze maar groot en moesten later enorm lachen omdat hij lekker uitgebreid lag te slapen. Anniek en ik werden onder handen genomen door moeder en dochter die wel van wanten wisten. Anniek liep steeds een beetje voor dus kon ik zien wat me te wachten stond, "oke nu gaat ze dus op haar staan en loopt ze dus gewoon even heen en weer". Dit heeft ons alle erg goed gedaan.

Vrijdag zijn we met de nachttrein naar Chiang Mai gegaan. Wat ik me ervan herrinner is dat het altijd best relaxed was, maar dit was een ander tijdstip en er was vertraging. Dus 17 uur lang in snik hete trein. Ik voelde me schuldig tegenover Rens, jeetje heb ik altijd gezegd dat alles zo leuk was en nu zit hij daar met z'n lange benen weg te smelten in een trein.
Maar het was gelukkig al snel goed want Anniek en Thijs hadden al een cool geusthouse gevonden en er stond ons een luxe diner te wachten. Denk je aan luxe? Denk dan nog maar nog nog veeeel luxer. Jeetje we voelde ons weer het getrouwde stel die aan alle kanten flink werden verwend. De cocktails waren zo ontzettend lekker dat ze wel gezond leken. Het was er echt perfect alles tot in de puntjes geregeld. Het eten was echt van een kwaliteit die je niet vaak tegenkomt, super!
Maar ja vrijdag was ook voetbal, dus hoe netjes we ons ook hadden gedragen en hoe mooi we er ook uitzagen er moest toch een Nederlands tintje aan komen. Nu hadden Anniek en ik in Bangkok de ultime Orange haarbanden gevonden dus met die dingen op ons kop naar Hans (de reisleider van jaren geleden die nu een geusthouse is begonnen). Nou meer hoef ik natuurlijk niet te vertellen we hebben maar wat gin tonics gedronken en zijn toen afgethaid!

Gister zijn we de berg op gegaan om naar de mooiste tempel van Thailand te gaan, Doi Suthep. De vorige keer dat ik in Thailand was durfde ik er niet heen, bang dat het in mn herrinnering toch mooier was en dat het tegen zou vallen. Maar dat was gelukkig niet zo. Het was nog even klein maar even mooi. Erg goed hadden we niet voor onszelf gezorgd dus toen we terug kwamen en de night markt was begonnen aan onze straat besloten we bij het eerste tentje maar wat te eten te halen. Het zag er namelijk heerlijk uit en werd ook nog eens geserveerd in een bananen blad. Gezellig nog bij het standje ernaast kwartel eitjes gehaald (die in een poffertjes pan waren gemaakt) dus iedereen had een mooi bakje eten! Harstikke leuk maar na 10 seconden stonden we alle 4 in brand en wisten we niet hoe snel we ergens wat te drinken moesten halen. Snel ging dat niet want het vrouwtje had niet gerekend op een stel westerlingen die ala minute suiker aan ons tongen nodig hadden. Het leek een eeuwigheid te duren, dat mensje moet gedacht hebben, wat zijn ze opgefokt. Gelukkig hadden we de eitjes nog die beter te eten waren.

Vanmorgen had ik het goede idee om een Blind massage te doen. Blinde mensen kunnen namelijk enorm goed voelen en zijn goed in dit soort dingen. Oke dacht Rens, ik ga wel mee. Nou spijt hebben we wel want we kwamen op een blinde school waar dit dus denk ik gewoon als vak wordt gegeven dus goed hoeven ze niet te zijn. Ik denk dat ze zullen zakken voor hun examen Massage. Die van Rens deed t veel te hard en stonk vreselijk uit zn mond en die van mij deed het veel te zacht en deed maar wat. Daarbij had hij ook nog eens zijn schooluniform nog aan, een donkerblauwe veel te grote bermuda met een witte blouse erin gepropt. Ik denk dat zijn middel even dik was als mijn bovenbeen. Weer zo'n moment wat doe ik Rens aan, maar goed hij kreeg er wel weer goede ideen van voor tekeningen.

Je kunt hier echt enorm lekkere shakes halen. Dat zouden ze in Nerland ook veel meer moeten doen, gewoon veel meer vers fruit serveren. Super lekker allemaal. Vanavond gaan we Thai boxen kijken en morgen door de jungle op een olifant! Best cool vooruitzicht.

tot de volgende x maar weer.

Groetjes Marijn

  • 11 Juni 2012 - 09:50

    Kitty:

    Hey, John Tinic ook in Thailand!! Nice! ;) als ie je maar niet zo te pakken had als een paar weken terug! Heerlijk ook om zo een verhaal te lezen tussen het uitwerken van interviews door! goede afwisseling en gewoon genieten van jullie belevenissen! Heel veel plezier nog!!!
    Kus!
    Kit

  • 11 Juni 2012 - 09:51

    Kitty:

    En die sinaasappeldiadeem!!! hoe cool!

  • 11 Juni 2012 - 10:15

    Marie:

    Leuke dingen doen jullie allemaal! Ben benieuwd naar jullie olifantenritje, vond ik toen heel bijzonder. Mooie foto's ook! Nog veel plezier!

  • 11 Juni 2012 - 10:42

    Barbra:

    Handig, zo'n kunstgebitten-kraampje... je zal hem net vergeten zijn.
    Byebye!

  • 11 Juni 2012 - 11:06

    Sjoerd:

    Hahaha afgethaid!

  • 11 Juni 2012 - 14:50

    Tineke:

    Wat een uitgebreid verhaal zeg! Rens ziet dus het echte Thailand hé! Heel veel plezier in Chang mai. Gister heeft Oma jullie eerste verhaal gelezen en er op gereageerd. Wij hadden een lekker zonnetje dus hebben in de tuin kunnen zitten.
    Dikke kus mam

  • 11 Juni 2012 - 14:53

    Maaike:

    Wat een leuke belevenissen weer allemaal. Rens, stond je weer met een mond vol tanden?! Foto's zien er leuk uit, geniet ervan!!!

  • 11 Juni 2012 - 16:23

    Carlien:

    Harstikke leuk verslag! Ik zou graag eens een stukje mee wilen lopen. Rens, lots of inspirations o-nie-dan!
    knuffels voor alle vier.

  • 11 Juni 2012 - 18:52

    Tineke En Jan:

    Hoi Rens en Marijn,
    Genoten van jullie verhalen, de foto,s zijn prachtig.
    Lekker genieten nog.

  • 14 Juni 2012 - 05:40

    Anne-Marie:

    Geweldig! Ik lees mijn kinderen voor uit de reisavonturen. De oranje diadeem heb je niet meer zo lang nodig na gisterenavond... ;) Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Relax babe!

26 Juni 2012

From Dirty beaches to bounty island

17 Juni 2012

Beestenboel

11 Juni 2012

Fijn met de trein

06 Juni 2012

wat een feest
Marijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 74906

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Thailand

01 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Japan

21 Mei 2009 - 18 Juni 2009

Maleisie

04 Februari 2008 - 18 Maart 2008

India

08 Juli 2006 - 08 Januari 2007

Azie

Landen bezocht: