From Dirty beaches to bounty island - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn - WaarBenJij.nu From Dirty beaches to bounty island - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijn - WaarBenJij.nu

From Dirty beaches to bounty island

Door: Marijn en Rens

Blijf op de hoogte en volg Marijn

26 Juni 2012 | Thailand, Bangkok

Hua Hin was eigenlijk een verschrikking met achter het strand alleen maar resorts, westerse eettenten en bars. Die bars waren nog het ergste want die stonden vol knappe (nou ja niet altijd) Thaise meisjes die lekkere dikke oude mannen naar binnen aan het waren lokken. Gadverdamme. Wij nog getracht gezellig te poolen maar het was niet om aan te zien. Daarbij ben ik er echt niet goed in, ik schiet in 1 beurt 2 ballen van Rens erin, hoe krijg ik het voor elkaar. Gelukkig hadden we wat geld neergelegt voor een heel leuk Thais huisje boven op een pier. Het was er zo mooi ingericht dat het helemaal niet erg was om Hua Hin achter ons te laten en een beetje tv te kijken en te knutselen.

Anniek en Thijs waren weer in de buurt, nou ja in de buurt, een bus en flinke bootrit en tuctuc verder. Koh Phangang een eiland waar ik 5 jaar geleden flink heb gefeest met oud en nieuw en een paar dagen later een full moon party. Het was dus maar erg raar om te zien dat er nu maar 1 bar open was waar echt de raarste mensen stonden te feesten met een bucket in hun hand, echt een beetje triest. Wij hebben ons maar gestationeerd in een bar op een berg en hebben daar ons eigen bonte feestjes gehouden!
Anniek en Thijs hadden een resort uitgezocht dus lochieser wijs gingen wij daar ook maar zitten. Ik ben natuurlijk geen resort mens ook al ben ik op honeymoon dus ik schaamde me de pletters toen we met golfkarretje naar ons hutje werden gebacht. Als alles zo luxe is verwacht je ook wel wat van het personeel, maar die konden nog wel wat bijleren. Bijvoorbeeld wat Engels want we kregen nooit wat we bestelde en ik heb 2x als ontbijt ongekookte eieren gekregen! Maar goed niet zeuren hoor, het was er hartstikke mooi. We hebben eigenlijk niet veel anders gedaan als bij het zwembad hangen en vanuit de luie stoel verse shakes en cocktails besteld. Beetje vermaak was er van de vogels. Een grappig trio die de mooiste deuntjes konden fluiten en zeker niet verlegen waren. Ze kwamen gewoon naast je zitten (als je wat te eten had) en af en toe namen ze ook een duik in het zwembad. De honden waren ook grappig vooral 1tje die Thijs en Anniek aan het pesten was tijdens een potje beachbal. Nu ik het toch over beesten heb, muggen zijn ook in grote getalen aanwezig en hebben onze sappige benen wel gevonden. Best irritant dat je soms ongemerkt als een debiel zit te krabben en er dus blauwe plekken over blijven. In Ayuthaya waren we ernstig opzoek naar iets wat hielp tegen de jeuk. In de echt pharmacies konden ze ons alleen maar wat bieden met mint erin maar toen zag ik iets anders. Een grote winkel met van de grond tot t plafond vol gekke potjes er werd rare muziek gedraaid (ik zou t willen omschrijven als zweefteef muziek), hier moeten we denk ik zijn. En ja ze hadden iets anders, er zat niet eens een label op het (lenzen) potje. Dit was zelf gebrouwen mozzie after die onze bulten echt deden verdwijnen. Nu lijken we er alleen immuun voor geworden want werken doet het niet echt meer. Of ht is gewoon zo dat het niet bij te houden is, de ene eeg, 4 nieuwe er voor terug.

Via reis vrienden die ik in China heb ontmoet hoorde we van mister Lek. DE masseur die je niet mag missen. Daarom zijn we nog een dagje langer gebleven en hebben we geslapen in een goedkope hut aan het strand waar verder echt niets te beleven viel. Daarover straks meer. Mister Lek is een bescheiden man en gebruikt verder geen woorden als het niet nodig is, fijn ook, wordt er een keertje niet doorheen gepraat tijdens een massage (of ze hebben hele gesprekken met de buur masseur of hangen gewoon even aan de telefoon, het ergste in dat geval zijn nog de ringtones). Ik mocht bij mr Lek en Rens ging bij een vrouw die zeer waarschijnlijk door hem was opgeleid. Lek zijn vinger zijn hiervoor denk ik gemaakt, ze waren lang en zacht het leek wel of ik een massage van de kikker koning kreeg, en dit is echt positief. Ik kreeg ook nog hete bundels kruiden op mijn huid gedrukt, echt we moesten eerst even bijkomen van dit alles. Gelukkig kon dit met een heerlijke herbal sauna aan de overkant van de straat.

De vrouw die het runde leek meer op een demoon, had er misschien iets te vaak in gezeten, maar goed we durfde het wel aan. Ongelofelijk heet natuurlijk maar daarna des te meer lekker na wat emmers water over je hoofd.
'S avonds op zoek naar wat eten bleek nog niet zo makkelijk. Ik had maar een zaklamp meegenomen want je kon bijna niets zien. Na flink wat lopen zagen we uiteindelijk iets wat ook eigenlijk dicht was, maar deze jongen wilde wel wat voor ons maken. Onwijs goede sfeer en hij had zijn tent vol liggen met van die irritante houten spelletjes. Puzzels die je niet meer in elkaar krijgt en een doosje met geld wat je met geen mogelijkheid open krijgt. Op het halve eiland viel toen de stroom uit dus ik was blij dat ik de zaklamp had meegenomen om terug te komen. Nu weet ik dus nog steeds niet hoe dat stommedoosje open gaat, en kan het niet uit staan, hij deed het zo open maar ons lukte het niet.
Onze kamer leek in eerste instantie prima maar het bed kraakte als een malle en elke keer schrok ik me rot als Rens zich omdraaide, ook ging de van pas halverwege de nacht aan toen de stroom het weer deed dus het was er aardig warm.

We zitten nu op Koh Lanta. Om hier te komen moesten we eerst nog een nachtje in Krabi slapen. Daar hadden we een geusthouse, zo leuk had ik het nog nooit gezien. Er was aandacht besteed aan alles. Meestal ziet het er dan leuk uit en kijk je in de badkamer en denk je dat is nu een beetje jammer. Maar hier was de badkamer misschien nog rl het leukste van alles, deze was nml op het balkon. Op de wc kon je gewoon naar de bomen kijken en douchen was dus ook lekker buiten, er hingen zelfs schilderijtjes en foto's van schattige mooie plekjes (hier doen ze normaal echt niet aan) en in de vloeren was mozaïek.
We hebben een keer op de nightmarket gegeten. Er is altijd wel ergens een markt want de mensen hier koken niet thuis maar gaan gewoon de straat op. We zijn alle kraampjes afgegaan en hebben alles gekocht wat ons lekker leek. Het zijn allemaal kleine hapjes en alles kost 20 bath (50 cent). Vind je het niet lekker dan is het dus ook niet zo erg. Er was ook nog op een podium karaoke en schattige kleine meisjes die aan het dansen waren.

Als tip kregen we van Anniek dat we naar relax bay moesten gaan. Allemaal leuk en aardig maar we willen zelf ook nog even kijken. Het staat hier nml bekend om de rasta sfeer dus laten we dat ook nog even opzoeken.

Hier is Rens even met zijn aandeel; okay gisteren kwamen we aan po Koh Lanta na een prima tochtje in een minivan en een boot. Bepakt en bezakt werden we afgezet bij de spot die we in de Lonely Planet al hadden gechecked...BeeBee`s bungalows. Het zou een super relaxte spot zijn met bamboe hutten op palen en een parel wit strandje..wat we aantroffen was iets anders. Er waren inderdaad hele gave hutjes die zo in een piraten film zouden passen, maar er was eigenlijk helemaal geen personeel! En op het strand lag een berg aangspoeld afval dat rechtstreeks uit de zee kwam ( beetje in de se van Dirty Beaches, voor wie de band kent), je moest uitkijken dat je niet in het glas trapte. Beetje jammer, maar goed wij deden 's avonds een biertje met twee zwiters, een Amerikaan en een mesjokke Italiaan. De Italiaan was een vriend van de eigenaar en hij pastte op de accomodatie...hij was meer zelf aan het chillen want de bar was de hele tijd dicht, en de goede keuken waar BeeBee's bekend om stond moest ook nog gebouwd worden. Na een hete nacht (qua temperatuur dan) in onze pitatenhut en onze lijven weer vol met mugenbeten zeiden we tegen elkaar, leuk maar laten we een andere plek gaan opzoeken, dit kan vast beter! We lieten 400 baht achter voor Claudio, die rare Italiaan en sprongen met onze tassen op een tuktuk naar.... ja ja Anniek en Thijs gaan dit leuk vinden, Relax Bay!!!! En hier zit ik dus tegenover mijn lekgeprikte schatje die zo slechtgeslapen had (ze hoorde geluiden 's nachts, ik stelde haar gerust dat het maar apen waren, kunnen ook ratten zo groot als katten zijn geweest, die komen hier dus voor) De afgelopen nacht leek mij een prima try out voor een kampeer vakantie die ik met Marijn eens zou willen ondernemen, ik denk dat we eerst nog een paar keer moeten oefenen.
Ik heb net even een wandeling over het strand gemaakt en wat schelpen gezocht, ik vond een hele mooi maar die had al een bewoner! Uit de schelp kwam een hermiet kreeft en deze begon druk te knippen met zijn scharen...laten liggen dus. Ik heb in Thailand lekker door kunnen werken aan nieuwe tekeningen (als we een hut/kamer met airco hadden tenminste) Een reis kan zo veel nieuwe inzichten en ideeën bieden. Net als in Japen heb ik hier ook 'last' van Dromeritus, dag dromen en denken aan nieuwe beelden en verbanden die ontstaan in mij hoofd. Af en toe moet ik er wel uit want dan staat Marijn al een paar minuten tegen me te praten, dat krijg je met al die nieuwe invloeden.

Op dit moment zit ik trouwens met een dilemma, best serieus...zal ik eerst de zee in gaan of eerst gaan douchen, of misschien toch eerst iets eten? Of iets drinken? Ik heb gisteren aardig wat Chang biertjes weg geslobberd en een klein katertje op bezoek gekregen...wat een toestanden he? Valt niet mee in het paradijs :-)

  • 26 Juni 2012 - 06:15

    Marthe:

    Hoi Marijn!

    Wat hebben jullie het gaaf! De tegenvallers qua accommodatie horen erbij, dan genieten jullie extra van een goede. Hoelang hebben jullie nog? Ben jaloers alle herinneringen komen boven!
    Gaan jullie nog naar Koh Chang? Daar gingen we ook in zo'n herbal sauna, weet je nog!
    Xx

  • 26 Juni 2012 - 07:04

    Anniek:

    Hallo gekkies,

    Niet vergeten dat long bay natuurlijk wel de lekkerste gin fizz had en dat de BBQ ook superlekker was ;)

    Relax bay was maar een tip, tis er mooi en goed geregeld en niet helemaal uitgestorven in deze tijd van het jaar, toch ofniet? De geluiden zijn volgens mij een kat, wij kregen een keer een offer van hem, een stukje vlees op het stoeltje voor het huisje (kikker ofzo?) en daarna een klaagzang midden in de nacht. Ach als dat het ergste is.. Zie wel dat jullie een VIP huisje hebben :)

    Geniet er nog maar even van!

    Dikke kus

  • 26 Juni 2012 - 07:20

    Bakir Lashkari:

    Wat leuk jongens(!), wat maken jullie niet mee. Geweldige verhalen om op te schrijven, maar wel de mooiste tijd voor honeymoon om mee te maken! Genieten er jullie van en maak de verhalen nog spannender......... love y2

  • 26 Juni 2012 - 08:04

    Kitty:

    Nice nice!!! Ik word helemaal blij als ik jullie verhaaltjes lees en de foto's bekijk! Geniet nog f van de laatste daagjes in het heerlijke Thailand!
    X Kit

  • 26 Juni 2012 - 10:41

    Tineke:

    Wat een verhaal zeg!! Je moet er wat voor over hebben hé!! Gelukkig verdwijnen de bulten weer vanzelf maar de herinneringen aan de prachtige plekken in thailand zullen altijd blijven.
    Dikke kus mam

  • 26 Juni 2012 - 17:18

    Lies:

    Dit was weer genieten. Jullie schrijven zo beeldend, ik zie de douche op het balkon helemaal voor me, lijkt me heerlijk trouwens.
    De muggen zijn natuurlijk iets minder.
    Have fun de laatste dagen.

    Kus, Lies

  • 27 Juni 2012 - 16:00

    Giac & Lau:

    hallo luitjes,
    mooie verhalen weer. jammer van de muggen. Jammer dat hua in zo tegeviel. hoop dat jullie nog een paar mooie dagen tegemoed gaan.
    heel veel plezier.
    veel liefs giacomo en laura

  • 27 Juni 2012 - 18:38

    Rian En Marnix:

    Je hebt Mr. Lek gevonden: aaaah: jaloers ;-). (told you so dat hij goed was en goed is nog een understatement), x

  • 28 Juni 2012 - 16:00

    Marie:

    Haha die scooterhelm! Moedig dat jullie daargescooterd hebben, of was er geen hectisch Thais verkeer? Ziet er weer mooi uit hoor, de foto's, en echt een coole hut! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Relax babe!

26 Juni 2012

From Dirty beaches to bounty island

17 Juni 2012

Beestenboel

11 Juni 2012

Fijn met de trein

06 Juni 2012

wat een feest
Marijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 74903

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Thailand

01 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Japan

21 Mei 2009 - 18 Juni 2009

Maleisie

04 Februari 2008 - 18 Maart 2008

India

08 Juli 2006 - 08 Januari 2007

Azie

Landen bezocht: