I love Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marijn - WaarBenJij.nu I love Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marijn - WaarBenJij.nu

I love Vietnam

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

04 September 2006 | Vietnam, Hanoi

Dag vrienden,

Wat een ander land al niet kan doen, het is ongelofelijk. Mijn humeur daalde en daalde maar in China, ik had het er echt gezien maar het is helemaal goed gekomen in Vietnam, je bent er nog geen 5 minuten en je begint te stralen en te genieten van wat er nu al allemaal om je heen gebeurd.

Maar eerst heb ik natuurlijk nog wat dingen gegaan in China die jullie nog niet weten.
In Kunming kwam ik twee Nederlandse jongens tegen die ik ook al in Chengdu had gezien. Joey en Vincent, 2 ontzettend lieve gasten die hun vriendinntjes voor 4 maanden hebben verlaten om de Martial Arts te gaan verkennen in de landen waar het vandaan komt. Elke keer dachten we dat we elkaar neit meer zouden zien omdat we steeds andere dingen gingen doen, maar steeds kwamen we elkaar weer tegen, het was erg gezellig. Het hostel had een onwijs dakterras en daar hebben we dus ook lekker wat gedronken en ineens zagen we een Chinees meisje met een Bavaria Leeuwenhose aan!!!??? Echt geweldig, ze had hem gekregen van een Nederlands vriendje, ze was ontzettend stoer en heeft ons wat Chinees bijgeleerd.

Ik was de steden een beetje zat dus besloot naar een dorp verderop te gaan Shilin omdat daar een Lime Stone forest was. Ik dacht daar twee nachten te blijven maar er was daar zo weinig te doen dat het ook weer niet leuk was. En na 1 nacht op een houten plank denk je nog wel eens na. Ben de morgen om half 8 opgestaan om als 1 van de eerste in het forest te zijn. Het begin viel een beetje tegen want ze hadden veel grasvelden gemaakt en veel te nette paden zodat het net leek of het er neergezet was. Maar later kwam ik op plekken waar echt alleen maar rotsen waren ik moest me door dunne spleetjes werken, er vlogen veel verschillende vlinders, de zon ging schijnen het was er echt ontzettend rustig, heerlijk.

's middags ben ik weer naar Kunming gegaan. Ik heb meteen mijn pasport opgehaald en een busticket geregeld naar de grens. Omdat het hostel zo groot was ontmoet je zoveel mensen dus 's avonds zijn we met een hele groep naar een Reggae bar gegaan, die totaal geen reggae muziek draaide dus het begon al lekker melig. Ik was met onder andere Andy en Jay uit Engeland, zo gek als een deur zo heerlijk Engels, we zagen een Chinees in zijn wielrenpak zitten, dus daar moest uiterraard een foto van gemaakt worden. Grappig om al die verschillende natiolaliteiten bijelkaar te zien.

Omdat mijn visa pas zaterdag in ging moest ik me nog een paar dagen vermaken in Kunming. Dus een dagje park was een goed optie. Zo'n soort park had ik nog niet gezien. Overal waren oudere mensen aan het zingen, dansen en muziek maken op intrumenten die ik ngo nooit heb gezien. Het was zo machtig daar tussen te zitten en te zien hoe de mensen zo aan het genieten waren. Hier zitten de mensen niet achter de geraniums in bejaardenhuizen weg te kwijmen maar hoe oud of ziek ze ook zijn, ze gaan naar buiten en genieten van wat er om hun heen gebeurd.
ik kwam nog op een markt terecht waar ze huisdieren verkochten, en dat was weer wat minder, konijnen zaten in hele kleine hokjes ik zag zelfs een konijntje dat al dood was gegaan want de hokjes stonden ook nog eens vol in de zon. Slangen, ratjes, tjintjilla's, muizen, en dat alles in een hokje net zo groot als het beestje zelf.

Vrijdag was een ongelofelijke hangdag. Mijn bus naar de grens vertrok pas om half 8 en ik moest om 12 uur uitchecken en dan meot je verder maar zien wat je doet. Gelukkig scheen de zon en kon ik lekker op het dakterras vertoeven. Heb geprobeerd een traveler uit Israel op te vrolijken want hij had 4 jaar verkering en met haar gaan reizen en nu had ze het in China uitgemaakt. Hij zag er verschrikkelijk uit, en natuurlijk begrijpelijk. Maar het is moeilijk iemand op te vrolijken.
De Nederlanders kwam ik ook weer tegen dus hebben we nog een foto gemaakt met joey en een meisje achter de bar want we waren alle 3 jarig op 25 augustus, het was zo grappig. Zij hielp mij toen ik het hostel in kwam, dus ze zag mij pasport, Hey toen was ik ook jarig. En later met Joey had ik het over mijn verjaardag en over zijn verjaardag, wanneer was dat dan, Hey dezelfde dag, erg grappig. En het meisje van het hostel had al tegen hem gezegt er is nog een meisje die ook jarig is dan.

Ik schrok me de pletters toen ik bij mijn bus aankwam. Zowiezo moest ik over de kots, pis, etensresten en al het andere wat smerig is stappen om er te komen. En dan kom je in de bus met 3 rijen in de lengte van de bus met mini bedden en dan ook nog 2 boven elkaar. In de trein waren de mensen nog netjes maar hier was het meteen al spugen, gelukkig wel uit het raam. Maar ondanks alles viel het alles mee. Ik heb niet geslapen maar de bedden lagen toch best lekker. 's Morgens moest ik ontzettend hoesten (want ik had geloof ik nog niet verteld dat ik ontzettend verkouden was, snottebellen bleven rennen, mijn ogen zaten half dicht en een kop met water) er was een vrouw naast me die gaf me een soort van Vicks, echt ontzettend lief, het hielp direct. Er zat ook nog een stel in de bus uit Canada en Australie. Ze hadden elkaar ontmoet met een andere wereldreis een paar jaar geleden. Maar ondanks dat ze zoveel reizen snapten ze er niet zo veel van. De culturen tenminste. De paar uur dat ik ze kende heeft zij (uit Canada) al 2 keer geprobeerd een local duidelijk te maken dat ze iets verkeerd doen en dat ze dat echt moeten veranderen in dat land. Dan denk ik, snap jij het wel. Respecteer gewoon de gewoontes die een ander land heeft. En wordt daar zeker niet boos over omdat je zelf niet geslapen heb en dus erg moe bent.

De eerste minuut in Vietnam, was al geweldig, mensen lachen meteen naar je, zeggen je vriendelijk gedag en willen je graag helpen. Ik heb een uur in de bus gezeten naar een bergdorp genaamd Sapa. Het uitzicht was verbluffend, Bergen zo groen, rijstvelden, met daartussen palmen die mooi glinsteren in de zon, wat rotsen tussendoor en smalle beekjes, je ziet kleine huisjes waar de rijstboeren in wonen. En dan kom je in Sapa en lopen de mensen nog in klederdracht, de mooiste geborduurde stoffen, alle leeftijden, zilveren oorbellen en sieraden echt ongelofelijk.
Er zijn heel veel kinderen, ze maken een praatje met je, alleen maar omdat ze wat aan je willen verkopen maar ze zijn zo ontzettend lief dat je het meteen vergeet. Ze vragen allemaal hetzelfde, 'you buy something from me' 'where you from?' 'whats your name' 'how old are you? whow so young!' 'do you have brother or sister?' En dit alles met een heel hoog ontzettend lief stemmetje. Ik zou graag wat van ze willen kopen wantde spullen zijn hier allemaal zo mooi, maar ik heb en groot probleem met geld. Ik had wat gewisseld maar lang niet genoeg en nu is hier geen pinautomaat. Dus mijn hoop is gevestigd op de bank, die hopelijk vandaag nog open gaat, om geld te halen met mijn visa. In het geusthouse waar ik zit zijn ze ongelofelijk aardig, dus het is geen probleem dat ik nog neit heb betaald en ze willen me zelfs geld lenen. Maar toch voel je je zo hopeloos zonder geld.
's Avonds ben ik naar een dansvoorstelling gegaan. Het was lekker onprofesioneel maar dat is juist zo leuk aan die dingen. Op het laatst werden er stokken op de grond gelegd en daarmee werd muziek gemaakt en ze werden zo bewogen dat ze er tussendoor konden dansen. Er waren wat blanke die het ook probeerde maar dat was duidelijk geen succes. Als die nu geen dikke enkels hebben van het elke keer op die stokken springen weet ik het ook niet meer.

Gister ben ik met een bustourtje naar een markt gegaan in Bac Ha. Het was er weer helemaal geweldig, mensen droegen hier andere klederdrachten, alle leeftijden, ik heb foto's gemaakt, zo veel, ik kon natuurlijk niets kopen (maar ja je heet Marijn dus kan die oorbellen niet laten liggen en ook niet dat band wat in Nederland niet te krijgen is of ontzettend prijzig is). Het is moelijk te omschrijven wat het met je doet als je dat ziet. ik denk dat jullie het begrijpen als jullie de foto's zien. We zijn ook nog een stukje de bergen in gelopen om te kijken hoe de mensen daar leven. Langs een paadje staan daar dan ineens 3 kinderen, 1 hangt in een boom de andere kijken gewoon wat rond. Ze doen niet veel maar ze vermaken zich prima met de boom. Het is prachtig.

Ik voel me weer helemaal top hier, zo is het zoals ik het me had voorgsteld, kletsen met de bevolking, mooie natuur, lekker zonnetje, ik voel me echt helemaal in mijn hum. Mijn verkoudheid gaat ook al een stuk beter. Helaas, gaat het Marthe toch niet lukken naar Vietnam te komen dus dat is wel heel erg jammer. Maar morgen komen Andy en Jay de Engelsen dus kan ik daar een paar dagen mee touren. Er is hier genoeg te doen, en wil hier nog even niet weg. Ik hoor van iedereen dat ze dit nergens in Azie zo hebben gezien dus ik blijf nog lekker even. En nu er toch gasten komen die het ook leuk vinden dingen te ondernemen vind ik het helemaal prima.

De foto's volgen uiterraard, maar eerst kijken of ik geld heb om hier nog langer te blijven zitten en of kijken of de bank al open is. Het is ook wat he!

Nou dikke kussen weer, en kom maar op met al die reacties, het doet me werkelijk goed om wat te horen uit Nederland, want ondanks al het moois hier mis ik toch wel het 1 en ander uit dat kleine kikkerlandje.

Liefs Marijn

De bank gaat niet open op maandag, maar gelukkig is het nu wel gelukt om geld te krijgen. Een jongen van het geusthouse, Qui heeft me met zijn brommer ergens heen gebracht waar ik geld kon halen, bij een soort travel agency. helemaal blij natuurlijk, maar ik had wel mijn pasport nodig, dat was ik even vergeten dus Qui wee terug op de brommer om hem te halen. Daarna ben ik ook nog uitgenodigd om met hem en zijn familie te eten. Het geusthouse is een familie bedrijf, en ze hebben ook nog een klein fabriekje waar ze softstone bewerken, sieraden doosjes, schilderijen en kannen. De hele hal staat dus vol met spullen, de een doet het graferen, dan zitten er weer die de doosjes zwart maken met een tandenborstel, de dag erna moet dit dan weer met water afgespoeld worden en dan komt de kleur erover. Ik heb even meegeholpen anders mocht ik niet meeeten. Dit was uiteraard een grapje, daar houden ze hier van.
De hele familie is gewoon pure goedheid. Ze schepte het eten voor me op, dus ja dan moet je het wel opeten natuurlijk. Ik had geen idee wat het was maar Qui wilde het pas vertellen als ik het opat. Oke, het smaakt wel lekker maar het is zo onwijs tai dat ik het echt niet weg kreeg. Al een aantal keren ander eten in mijn mond gestopt om het weg te krijgen maar het lukte echt niet, en toen ik het ophad was het dus varkensdarm. Daarna schepte de zus nog een keer voor me op dus dat was feest. Maar de rest was erg lekker, boontjes en roerbakei met groenten erin.
Gister verbleven er iets van 8 Chinezen in het Geusthouse, nou en die tellen voor 100 als ze lawaai gaan maken. Het was niet normaal. Dus toen ik vanmorgen beneden kwam excuseerde de zus van Qui (ik geloof dat haar naam iets is van Whong) zich omdat zij zo lawaaig waren. Ze vond het helemaal vreselijk voor me dat ik met hun op dezelfde verdieping moest slapen. Echt zo schattig.

Nou nu ben ik dan echt klaar.

Liefs Marijn

  • 04 September 2006 - 06:52

    Carian:

    Hoi Marijn,

    Het is voor nu ff te lang om helemaal te lezen, dat komt vanavond wel. Maar ik kan het natuurlijk niet laten om de 1e te zijn deze keer. Geniet van de rust in Vietnam!
    Dikke kus!!

  • 04 September 2006 - 10:58

    Sonja:

    hee marijn,ik ben blij te lezen
    dat je het nu weer naar je zin heb en niet meer zo eenzaam ben! ik vond dat echt niet leuk om dat te lezen maar dat is gelukkig allemaal weer goed.ik snap ook wel dat je opvrolijkt van al die mooie uitzichten echt niet normaal zo mooi.ik probeer je van de week nog even te bellen. verder heb ik je eigenlijk niet zoveel te vertellen ik maak hier niet zo veel mee. mocht dat wel zo zijn hoor je dat van me. geniet van de rust en de omgeving en ik spreek je snel!!! dikke kus sonja

  • 04 September 2006 - 12:05

    Ria:

    Hoi Marijn,
    Goed te horen en te zien dat je het nu erg naar je zin hebt. Prachtige foto's en ik kan me voorstellen dat je niet alles kan laten liggen. Groetjes van ons allemaal.

  • 04 September 2006 - 14:53

    Mam:

    Hoi,
    WAT ZIJN DE FOTO'S FANTASTISCH ZEG!! Logisch dat je wat moest kopen. Wat een kleuren zeg!
    Wel jammer dat die varkensdarm niet goed is gevallen. Ik denk tenminste dat je daar nu ziek van bent, of niet??
    Ik ben heel blij dat je het zo fijn hebt in Vietnam. Je hebt mooie kleuren uitgezocht voor de site zeg!
    Wel jammer dat Marthe niet komt is ze nog niet uitgekeken in Laos?
    Hier gaat het goed behalve dan dat de computer soms uitvalt en dat de broodmachine is ontploft. Dus Casema gebeld en een mooie roestvrijstalen nieuwe broodmachine gekocht. Die staat nu te bakken dus ben benieuwd of daar ook goed brood uitkomt.
    Nog heel veel plezier met de plaatselijke bevolking en je medereizigers. Liefs mam

  • 04 September 2006 - 15:26

    Corrie De Ruijter:

    Wat een ongelooflijk mooie foto's, wat een kleuren! Fantastisch, geen woorden voor.Nog van harte gefeliciteerd Marijn, wist het niet maar dat maken we van de winter wel goed......

  • 04 September 2006 - 15:26

    Kitty:

    Hey Marijn! fijn om te lezen dat het weer beter gaat, de hele toon van je verhaal klinkt positiever dan de vorige! Goed bezig dus! Leuk om weer al die foto's te zien, al die mensen!
    hier verder weinig nieuws, school is weer begonnen, 2 dagen les en 3 dagen vrij kun je eigenlijk geen school meer noemen he!
    Liefs, Kitty

  • 04 September 2006 - 15:47

    Jurgen:

    Toevallig hier terecht gekomen. Vietnam is idd wel onvergetelijk. Ik vertrek overmorgen opnieuw richting Vietnam. Breng gerust eens een bezoekje op www.jurgenvsp.whereareyou.net

    Veel plezier!!

  • 04 September 2006 - 16:29

    Lies:

    Hoi Marijn,
    Wat heerlijk om te lezen dat het nu weer beter met je gaat. Het vrolijke en optimistische straalt er nu vanaf. Goeie keus om door te reizen naar Vietnam.
    Wat een prachtige, kleurige foto's. Kan me voorstellen dat je daar weer helemaal blij van wordt.
    Ook leuk om te lezen dat de bejaarden in China niet wegkwijnen maar gewoon lekker muziek maken in het park. Zie je hier niet gebeuren, bellen ze gelijk het blauwe wagentje.
    En Marijn nog maar 10 dagen en dan is het hier zover, de trouwerij van Job en Nathalie. We zijn er helemaal klaar voor, alle kleren gekocht( na veel zoeken eindelijk het juiste topje), laat het feest nu maar beginnen.
    Je hoort wel hoe het geweest is en op de foto's moet je nog even wachten. Maar dat geeft niet, je hebt zelf zat te doen.
    Nou groetjes van ons en dikke kus

  • 04 September 2006 - 17:09

    Roel:

    Sjeetje he!! vind je t gek dat je t naar je zin heb in Vietnam. Als ik zo die foto's kijk begrijp ik dat best. Hoop dat je nog zat mooie dingen daar in het land meemaakt, echt tres bien! Hier is t normale leven weer begonnen, ben weer naar school geweest vandaag. Was weer één groot drama natuurlijk, omdat ze weer eens niks hadden geregeld, maar ja dat ben ik inmiddels wel gewend. Maar ja geniet er maar weer van en kijk uit voor pijlstaartroggen he.

    Kusjes Roelieboeliecoeliedoeliefoeliegoeliehoeliejoeliekoelieloeliemoelienoeliepoelieqoeliesoelietoelievoeliewoeliexoeliezoelie

    is vast wel een vietnamees woord! kijk het maar ff na

  • 04 September 2006 - 17:33

    Puck:

    Wat mooi allemaal en wat ziet iedereen er blij en verzorgd uit!Ik ga naar Vietnam als ik met pensioen ben.Gezellig muzikaal oud worden met zijn allenMaak maar veel fotoos,laat je ons mee genieten.Het doet me weer helemaal denken aan de Peking-expres.
    knuffel Puck

  • 05 September 2006 - 04:23

    Marijn:

    De Varkensdarmen zijn er inderdaad de kant weer uitgekomen waar ze er ook zijn ingegaan. Vraag me altijd af waarom dat zo'n heel proces van uren moet zijn. Om 4 uur in mijn bed gedoken om om 6 uur eindelijk aan alle kanten alles eruit te gooien en zo ging het dus de hele nacht door. Wat ellendig is dat altijd. Het regende ook nog eens keihard, maar ondertussen is de zon weer gaan schijnen en gaat het met mij ook weer beter. Qui zei, tja denk toch dat het eten van mijn familie niet zo goed is voor jou. Hij brengt me vanmiddag als het goed is naar een hele grote waterval, ik ben benieuwd.

    Leuk zeg alle reacties

    Kus Marijn

  • 05 September 2006 - 07:07

    Marthe:

    Lieve Marijn,

    Ben zo blij te lezen dat je, je zo goed voelt in Vietnam. Vind het echt jammer dat Vietnam er voor mij niet in zit en helemaal dat we elkaar niet zien. Hoop je misschien in Thailand nog te zien.Voel me er toch lullig onder dat het zo is gelopen...
    Wat jij nu met Vietnam hebt, heb ik met Laos, ben gewoon helemaal in mijn hum hier en loop de hele dag te stralen. Het is bizar wat een land met je kan doen.Mensen zijn hier allemaal zo lief en lijken allemaal gelukkig.
    We houden contact!
    Liefs
    Mart

  • 05 September 2006 - 12:30

    De Oever:

    He Marijn!
    Ik wist niet dat Vietnam zo mooi kon zijn! Het heeft wel iets van nepal volgens mij, heel kleurrijk en mensen in kleurige klederdracht. Bij Vietnam denk ik altijd meteen aan de oorlogsfilms, maar zo te zien merk je daar weinig meer van. Ik vind het ook echt te gek dat je zo makkelijk contact maakt met allemaal leuke mensen!
    Klinkt erg leuk allemaal!
    Wil je trouwens een stukje schrijven voor het Oevertje van oktober?
    Veel plezier nog he!
    Groetjes van Marie-Pascale
    Nu mag ik,
    Hoe was de varkensdarm?
    Ik moet er niet aan denken, en dan het openbaar vervoer met al dat kots, pies en wat al niet meer, wat zal je dit smerig gevonden hebben bah.
    Ik ben blij voor dat je weer beter in je velletje zit vooral na het zien van de foto's, ik vindt het een groot verschil met china.
    Nou de mazzel en tot lees
    Hans.

  • 07 September 2006 - 11:04

    M C V D Lingen:

    lieve marijn
    wat een belevenissen het was erg leuk om alles te lezen en al de foto s te bekijken
    ik wens je nog vele goede jaren in gezondheid en van harte gefeliciteerd met dit nieuwe jaar
    we zijn bij de chinees gaan eten op jou verjaardag en hebben op jou geproost
    ik heb nog steeds niets van mijn huis gehoord maar ik wel alvast vloerbedekking en gordijnen uitgezocht
    het wordt hier nu al herfst dus geniet nog maar even van de warmte
    ik hoop dat je nog meen fijne tijd hebt en wens je het allerbeste
    veel liefs en een dikkekus van
    oma

  • 09 September 2006 - 10:27

    Mam:

    Hoi Marijn,
    Vandaag is de dag van de reunie van de Smannuhh.We gaan ons best doen vandaag om zoveel mogelijk berichtjes achter te laten zodat je die in Hanoi kan lezen. Kus mam

  • 09 September 2006 - 10:40

    Annemarie:

    Hoi Marijn,
    Echt helemaal geweldig wat je allemaal doet. Ook erg leuk om je ervaring te lezen. Wij, van het reisbureau, houden het helemaal bij hoor en zo leren wij ook weer wat bij! Maak er nog wat moois van enne wij volgen je weer verder. Groeten van de meiden van Estee

  • 09 September 2006 - 12:55

    Roel:

    bereid je maar voor want vandaag is het familiefesie!!!! tot vanacht

  • 09 September 2006 - 16:13

    Rianne:

    Ik heb mijn rijbewijs!! haha

  • 09 September 2006 - 19:59

    Lies:

    Hoi Marijn,
    We hebben net de dvd van het Smannuhweekend gekeken. Hij is kicken. We gaan nog niet naar huis dus misschien krijg je nog wel meer reacties vanavond. Grapje.

  • 09 September 2006 - 20:54

    Anneke En Leo:

    lieve marijn je hebt heel wat gemist vandaag het was bere gezellig en we hebben twee leuke video`s gezien. ik heb nog geen tijd gehad omj je verslagen te lezen maar ik beloof dat ik dat gauw ga doen. kus anneke en leo.

  • 09 September 2006 - 20:55

    Sjaak:

    Roel,

    Veel plezier op curacao. Het is echt een leuk feestje.

    X Sjaak

  • 09 September 2006 - 20:57

    Je Favo Neef:

    Hoi Marijn,

    Alles goed in het verre Azie...? Hier is het erg gezellig, beetje jammer dat je bij Charlie op bezoek ben. Doe hem de groeten van me.

    Doei doei kus Sjaak

  • 09 September 2006 - 21:04

    Danielle:

    hoi marijn
    Hoe is het?
    Gaaf wat je allemaal meemaakt!!!
    Mooie foto's
    Wij zijn nu met zijn allen bij jou thuis en het is hier erg gezellig
    jammer dat je er niet bij bent. Veel plezier nog
    kus Danielle

  • 09 September 2006 - 21:08

    Quinten:

    Hallo Marijn,

    Hier een berichtje van mij. Ik zie dat je al veel heb meegemaakt. Wel spannend zo. Nog veel plezier en zie je snel.

    kus

    Quinten

  • 09 September 2006 - 21:57

    Lies:

    bijna twaalf uur, laatste berichtje van 9 september. we zijn natuurlijk weer pictioherrie aan het doen. maar deze keer echt heel rustig. nou tot de volgende keer. Kus

  • 09 September 2006 - 22:06

    Rianne:

    Nou... herrie... nou... dat is hier wel een beetje hoor hahaha. Heel veel groetjes vanuit hier kusssjessss

  • 09 September 2006 - 22:31

    Henk M:

    Hoi Marijn hier ook een berichtje van Ome Henne.
    Je hebt al een deel van de wereld gezien en ik heb ook je foto's gezien erg mooi hoor.
    Wel een verschil he met de westerse cultuur dat lijkt me best leuk dat eens te zien.
    Ik vind het toch wel heel stoer hoor om zo'n reis te doen want het gaat toch niet vanzelf.
    Nou de groeten van de one and only OME HENNE.
    Ik zie en hoor je wel weer
    Doei.

  • 09 September 2006 - 22:43

    Tante Tineke En Nichtje Inge:

    Lieve Marijn, Het is inmiddels tien september! Echt leuk om je verhalen te lezen en foto's te bekijken! Hier is het harstikke gezellig maar Inge gaat nu toch naar huis om te slapen (er is geen reet aan zonder jou)! Lies mist je! We hebben hier sprekende spellingscontrole! 2x!!! Tineke mist je ook maar ze weet niet hoe ze het je moet vertellen! Je bent al weer bijna terug dan willen we al je verhalen horen en we blijven je natuurlijk volgen op de site! Veel plezier nog! Kus van Tineke en Inge

  • 09 September 2006 - 22:46

    Ria:

    Hoi Marijn,
    Na allemaal ook nog even een woordje van mij. Het is hier gezellig. We hebben natuurlijk pictionary gedaan, was weer behoorlijk heftig, maar wel leuk. We hebben ook allebei de familieweekenden bekeken. Lachen hoor. Nou we gaan naar bed, heel veel plezier nog en tot kijks of horens. Groetjes Ria

  • 09 September 2006 - 23:20

    Lies:

    welterusten

  • 09 September 2006 - 23:23

    Roel:

    he marijnus de chinees was lekker

  • 09 September 2006 - 23:23

    Roel:

    en het bier ook

  • 09 September 2006 - 23:24

    Roel:

    maar nu is het fesie over. Dus helaas peanutbutter! nou ja genietze en tot spreekze weer.

  • 09 September 2006 - 23:32

    Roel:

    nog ff een discussie gehad over of het nou fesie of feesie moest zijn, maar dat hebben we nu ook opgelost dus nu kunnen we echt gaan slapen! kusjes en wakker wordze he

  • 09 September 2006 - 23:45

    Mam:

    Het was weer erg gezellig.Alles is naar huis en heel helder zijn we niet. De dvd van John en Job was ontzettend leuk.We moeten hem natuurlijk nog een keer kijken want je kon natuurlijk niks verstaan door alle herrie, van vooral de Verheyens natuurlijk. Ook het vorige familieweekend bekeken en daar moesten we weer erg om lachen.
    Morgen gaan we nog een keer aan de chinees!!!!!


    Anneke W. heeft het boek van China omgeruild voor een paar boeken van Vietnam, dus ik zal me weer in gaan lezen.
    Groetjes en dikke kus Pap en Mam

  • 11 September 2006 - 20:08

    Roel:

    voetbal is echt wel leuk

  • 13 September 2006 - 18:29

    Rianne:

    he marijn
    tis quinten van mij hahaha

    kuss

  • 13 September 2006 - 20:01

    Anneke Watkins:

    Hoi Marijn, Vietnam is inderdaad een prachtig land. Ik ben van zuid naar noord getrokken. Dus voor mij was Sapa een van de laatste dingen die ik van Vietnam zag. Heel, heel indrukwekkend. Prachtige bergen daar. Daar kun je heerlijk wandelen.Ik kan me de kinderen (die toen armbandjes verkochten) nog goed herinneren. Ik heb in Sapa een geborduurd vest gekocht dat ik nog met veel plezier draag.
    Ook het Vietnamse eten vond ik bijzonder lekker. Als het mogelijk is moet je zeker in Hoi An stoppen. Daar is een enorme stoffenmarkt waar je nieuwe kleren kunt laten maken. Ik "hoor" we van je daar in de buurt bent.
    Veel plezier en tot het volgende bericht. Vriendelijke groeten
    Anneke W

  • 18 Oktober 2006 - 12:11

    Fenna:

    hey
    ik heb je mails gelezen en wat een avonduur beleef jij dat wil ik ook maar ik moet nog een paar jaar wachten(jammmmer!!!)maar ja
    maar hou me op de hoogte dan schrijf ik je terug
    doei
    xxxxx- fenna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Azie

China, Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2007

Thank you all!!!!

29 Januari 2007

Boerenkool met worst

11 Januari 2007

Laatste Weekie

27 December 2006

Lekkere Kerst

23 December 2006

Heppie Kristmus Ent A Merrie Nuw Jeer
Marijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 74915

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Thailand

01 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Japan

21 Mei 2009 - 18 Juni 2009

Maleisie

04 Februari 2008 - 18 Maart 2008

India

08 Juli 2006 - 08 Januari 2007

Azie

Landen bezocht: