Kickboxen, koken en crea - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marijn - WaarBenJij.nu Kickboxen, koken en crea - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marijn - WaarBenJij.nu

Kickboxen, koken en crea

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

16 November 2006 | Thailand, Chiang Mai

Hallo Allemaal,

Zo weer eens een berichtje vanaf een andere plaats. Ik zit nu in Chiang Mai wat in het noorden van Thailand ligt. Maar ik begin maar weer even vanaf het begin.

J's Laatste avond zijn we met Hans, Wendie en Dana bij de magic garden gaan eten. Ik had me voorgenomen niet meer te drinken maar toen kwam Wendie ineens met het idee een bucket te bestellen, oke vooruit dan maar weer. Het was een erg leuke avond. Gezellig met z'n alle op een groot bed, oke er moesten nog wel wat dingetjes op de computer geregeld worden, handig mensen die een laptop hebben, Dana zat daarom lekker Pippielangkous te kijken, maar het was gewoon leuk.

De dag erna moesten J en ik elkaar dan echt verlaten, dus het was janken, smeken en ze moesten ons uit elakar trekken. Nee hoor niets van dat, tijd voor wat nieuws. En dan nieuws was voor mij een visa run doen naar Cambodja. Slaat natuurlijk nergens op je loopt een land in betaald een duur visa voor dat land en loopt het land weer uit en kom je vol welkom Thailand weer in. Ik had geluk, ik had een prive auto, die op de ferry ging en dan weer door reed, kon dus een lekker slaapje in de auto doen. De heenweg zaten er wel 2 Australiers in de auto maar nog steeds was het erg luxe.

Terug in Treehouse een opa ontmoet, Bill. Een Amerikaanse Vietnam veteraan. Erg interessant om mee te kletsen. Had al enorm veel trekkings gedaan en kajak tochten van 12 dagen in zijn eentje, leuk om allemaal te horen. De dag erna een tijd met hem op het strand gezeten. De dag erna zou ik weg gaan en ik wilde nog heel graag een keer de zee in, ik heb het helemaal ingetaped en voor het eerst samen met Bill de zee in na 16 dagen, wat een genot. Bill vond het maar jammer dat ik weg ging want hij had nu iemand gevonden om leuk mee te praten en waar hij zich comfortabel bij voelde, wat een compliment!
Mijn laatste avondmaal was ook met Hans, Wendie en Dana, nou ja eigenlijk zonder Dana want die was op Hans schoot in slaap gevallen. Jammer dat ik haar niet nog even wakker heb gezien, maar ja je weet nooit.

De bus naar Bangkok was erg ralax, de bus zat niet vol dus had lekker 2 stoelen voor mij zelf waar ik lekker uitgebreid op kon hangen en luisteren naar mijn nieuwe muziek die ik van J en Hans heb gekregen, das best nog een leuk voordeel aan je player leeg halen, heb nu allemaal nieuwe muziek.
Heb een hostel gevonden in een rustige steeg in Bangkok. Het was net een soort thuis, een grote huiskamer met grote houten meubels en douches en toilet. Mijn kamer was klein heet en ik had geen matras, dus continu was er wel iets in mn lichaam aan het slapen waar je wakker van werd. Lig graag op mn zij maar mijn arm was elke keer lam. Niet echt ideaal maar het goedkoopste wat ik kon vinden. Namelijk veel geld uitgegeven de laatste tijd. Heb twee dagen in Bangkok rond gehangen om dingen te doen, en spullen in te kopen. Vond weer veel te leuke dingen die ik niet kon laten liggen, mooie gouden water schoenen bijvoorbeeld. Goedkope kraaltjes en ander knutsel spul, het is allemaal zo goedkoop. Vond een winkel vol met wol, mijn sjaal is eindelijk af dus ik wilde nieuwe kopen maar heb de verleiding kunnen weerstaan. Eerst maar eens opmaken wat je nog hebt, is dat niet knap. Veel mensen die ik ontmoet zijn zo creatief en daar wordt je zelf weer nog creatiever van, de ideeen poppen op elke minuut van de dag, en zelfs hier kan ik de tijd niet vinden alles te maken wat ik graag zou willen.

Eindelijk een beslissing genomen waar ik nou heen wilde gaan en dat is dus Chiang Mai geworden. De treinen zaten allemaal vol, wat erg jammer was, want de nachttreinen is een ervaring, had het 3 jaar gelden al gedaan maar leek me erg leuk nog een keer te doen, maar helaas moest ik dus maar met een bus, ik hoopte natuurlijk weer op een niet volle bus maar toen ik de bus in kwam had ik 2 keuzes, of naast een sjagerijnige kop 12 uur lang maar kon ik mijn benen wel lang uitgestrekt neer leggen, of naast die jongen met een vriendelijk gezicht, nou dat dus maar en iets minder ruimte. Andrew uit Engeland, erg gezellig mee kunnen kletsen, en ik had geluk want de jongen helemaal achter in de bus is in het gangpad gaan slapen en ging Andrew op zijn plaats zitten en kon ik weer lekker onderuit. Dus ik was de enige boffer in de bus. Niet dat ik heb geslapen, maar goed.
Ik had een hostel van Bea door gekregen dus op daar naar toe. Het was half 7 en de receptie gaat pas om 8 uur open, dus languit op het dakterras en maar wachten. Het is een erg leuk geusthouse, op het dakterras hebben veel mensen schilderingen op de muur gemaakt overal lounche banken en kussens. Beneden een restaurant waar je veel mensen tegenkomt, er is nog een tuin waar nooit iemand zit, heerlijk voor mij dus kon ik daar 's middags lekker een dutje doen en het dakterras natuurlijk. Mijn kamer heeft alleen een bed en een kast en moet 2 trappen op voor de wc en douche, maar deze is wel warm, en dat is echt niet zo gek na een maand een koude te hebben gehad.

's Avonds ben ik met Andrew en Dave (Engelse jongen die ook in Julie's geusthouse zit) naar een Thai Kickbox wedstrijd geweest. Voor het eerst dat ik ook maar boxen heb gezien. Ik was dus erg opgewonden om alleen al maar die ring te zien, we hadden plaatsen op de eerste rij, dus kom maar op. Het zijn allemaal kleine dunnen mannetjes maar sterk niet normaal. We gingen wedden wie er zou winnen, alleen door de koppen te zien. Dave en ik kozen elke keer dezelfde en zaten dus elke keer fout, heel irritant. Op het einde hebben ze 4 gasten met een blinddoek om in de ring gezet en dan maar kijken wat er gebeurd. Ik heb in een deuk gelegen. Ze zaten natuurlijk maar een beetje om hun heen te slaan maar dan was er helemaal niemand, en dan sloegen ze ook nog te hard dus dan vielen ze om. De scheids moest ook echt op letten dat hij geen mep kreeg en duwde de jongens af en toe een beetje in elkaars richting. Ik heb in tijden niet zo gelachen. Het zag er echt niet uit.

Volgende dag tijd voor een kookcursus met Andrew. We begonnen op de markt er werd ons vanalles verteld over de ingedienten, het was een mega grote groep en daar ben ik altijd een beetje allergisch voor dus ik was benieuwd hoe ik het zou vinden. Maar achteraf was het 1 van de beste dagen die ik sinds mijn reis heb gehad. De cursus werd gedaan door Meow (Miauw, like a cat) en Yaun (geloof ik) maar we mochten beautifull zeggen als we dat vonden. Ik heb nog nooit 2 zulke gekke Thaise meiden ontmoet. In elke zin zat een grapje ik kwam echt niet meer bij af en toe. Voorbeeld: mannen moesten heel erg oppassen met het snijden van de chillies, was echt je handen mannen want anders krijg je een Chillie Willie, en ik kan je vertellen dat wil je echt niet ik heb het al eens eerder gezien en ik ga je echt niet helpen. De knoflook moesten we eerst plat slaan met de zijkant van het mes, dus denk aan je stomme baas thuis je ex vriend wat dan ook en JAAA KILL KILL KILL dus iedereen zat keihard te rammen, en dat soort dingen de hele dag door. Het was mega goed georganiseerd, alles stond altijd klaar, goed materiaal en alles zo duidelijk en grappig uitgelegd. We hebben ook nog geleerd een vlam in de pan te maken, iedereen heeft het gedaan behalve ik, even geen brand voor mij, gelukkig snapte ze het allemaal wel na het zien van mijn been. Er komt een fototje bij deze keer, het ziet er nu wel aardig toonbaar uit, en kunnen jullie oordelen hoe ernstig het is.
Ik heb echt een diploma gekregen dus ik ben goed geslaagd voor mijn kookcursus, nu maar hopen dat het thuis ook zo gaat. Het was een officiele diploma uitreiking, je naam werd opgenoemd moest je naar voren komen met luid gejoewel en geklap.

Gister was ik een beetje lui want de avond ervoor waren we wezen stappen, kwamen in een club terecht waar alleen maar Thaise vrouwen liepen met hitsige westerse mannen erachteraan. Dus je kan wel nagaan hoe ik met verbazing naar iedereen heb zitten kijken.
Ik ben al zoveel bekende weer tegen gekomen van Koh Chang, Daniel uit Amerika zag ik in Bangkok, een jongen uit Ethiopie Miquel, Ali waar we die tekening mee hebben gemaakt en gister kwam een Nederlands meisje Iris ineens het geusthouse in lopen die kettingen maakt en probeerd te verkopen om het leven hier allemaal wat makkelijker te maken. Zo grappig was dat. Dave is naar Laos vertrokken dus was wat vroeg op om hem uit te zwaaien en zat zonder douche in het restaurant. Maar ik ben zo de hele dag blijven zitten want Iris haalde haar ketting spulletjes te voorschijn, dus heb ik dat ook maar gedaan. Iris heeft een cursus knopen gegeven aan iedereen die langskwam. Erg leuk om iedereen te zien zitten geconcentreerd bezig. Het is echt meditatie, iedereen moest dat toegeven. Einde van de dag hebben we lekker gerelax op het dakterras onder het geluid van live gitaar muziek. Veel mensen hier die een gitaar mee hebben, echt zo heerlijk om te horen. Jammer dat ik totaal niet muzikaal ben, maar goed, ik heb weer leuke armbandjes gemaakt.

Vanavond komen twee jongen uit Engeland die ik in China heb ontmoet, lache om hen weer te zien na 3 maanden. Ik denk dat ik over een paar dagen naar Pai ga, dat is een hippie, crea bea dorpje verder op en dan volgende week richting Laos om Christa te zien.

Wist je dat:
- Mensen zeker weten vooroordelen hebben over Holland, het eerste wat ze vragen is of we echt allemaal wiet roken.
- Maar de Thai misschien nog wel meer rookt.
- Er ook altijd over voetbal begonnen wordt, van Nistelrooy is een held.
- Ik mijn ondergoed steeds verlies in de was, ze vinden het zo mooi dat ze het zelf willen houden geloof ik.
- Ik de vlam in de pan niet wilde doen bang voor nog meer brandwonden en er 's avonds iemand met zijn peuk tegen mijn arm loopt dus ik nu een mooie plek heb op mijn arm.
- Andrew zijn uien naast de pan gooide maar toch vlam in de pan kreeg.
- Marjolein mij ineens belde van de week en dit erg leuk was.
- Het erg raar is als je in Bangkok loopt een bekende tegen komt van Koh Chang.
- En als je er dan nog 3 ziet in Chang Mai het nog raarder is.
- Het dus maar een kleine wereld is en iedereen dezelfde dingen doet, en dezelfde tips krijgt van andere.
- Mijn naam in Ethiopie gesplits kan worden in 2 woorden Mar = honing en Yn = oog, ik dit erg leuk vind.
- Je zo snel mensen ontmoet en dat ik vind dat dit in Nederland ook ingevoerd moet worden. Laten we beginnen met elkaar gedag zeggen.
- Ik bijna alleen maar Engelse ontmoet, deze altijd erg gezellig zijn en het waar is dat ze erg veel humor hebben.
- Dat je erg lui wordt op een gegeven moment, Thailand zo relax is dat het moeilijk is om beslissingen te nemen om wat te ondernemen.
- Ik een zere rug heb van al die slechte bedden maar dat een massage maar 4 euro kost voor een uur en ik dat nu dus maar ga doen.


Ik hoor weer van jullie,

Liefs Marijn

  • 16 November 2006 - 08:09

    Carian:

    Hé lieverd,
    Je ziet er helemaal happy uit, leuk om te zien. Sjaal is erg cool, maar die schoenen???? Moet er nog even aan wennnen zeg maar, ha ha! Wond op je been vind ik erg meevallen, maar snap dat je er erg van baalt. Krijg al zin in een thaise maaltijd, wij zitten alweer aan de boerenkool.
    Dikke kus!

  • 16 November 2006 - 08:46

    Roel:

    he honingoog

    ik vind je schoenen erger als je wond hoor! haha! boerenkool is juist wel lekker joh, dat mis je zeker wel of toch niet?! he doe iedereen de groeten aan de voeten (the greet on your feet)aan iedereen die je nog tegenkomt. En je weet als je thee een beetje flauw is ff keihard gaan janken en dan is tie weer zoet.

    Kusjes

  • 16 November 2006 - 10:03

    Suus:

    Ha marijn, jeetje je wond ziet er pijnlijk uit!Het is nog steeds leuk om je verhalen te lezen en op de foto´s te zien dat je erg geniet van je trekkertijd! Ik hoop dat je je straks weer kan inhouden in het Nederlandje. Mijn werk nu bij de ING is erg druk, veel leren en werken tegelijk. Ze zijn nu ook begonnen met het huis van Yset en mike en van john en mij! ik kijk weer uit naar je volgende belevenissen! KUS SUUS

  • 16 November 2006 - 10:11

    Eefie:

    haha je gouden schoentjes...en j sjaal is vet mooi! en al die engelsen..wat zal jij straks vloeiend in t engels zijn marijntje..

  • 16 November 2006 - 10:11

    Eef:

    o ja btw sorry van de msn laatst maar het internet viel uit..gebeurt vaker lang verhaal veel irritaties

  • 16 November 2006 - 14:44

    Inge:

    Hoi hoi, Ik dacht ook aan honingoog net als Roel! Haha... Je been ziet er gelukkig al een stuk beter uit! Maar je gaat toch wel een keertje koken voor de hele familie als je terug bent? Je mag van mij ook wel boerenkool maken dan! hihi... Kus

  • 16 November 2006 - 18:07

    Mam:

    Wat een belevenissen weer, zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar wil blijven.
    Ik sprak gister iemand in de sauna die dezelfde slippers had als van jou. Direct gevraagd waar hij ze had gekocht natuurlijk.Blijkt dat je ze in schoenenzaken in Frankrijk kan kopen want ze worden in Frankrijk gemaakt. Dus dat is voor jou straks een wippie als je weer in nederland bent.Maar er zijn vast mensen te vinden die in Frankrijk voor je willen kijken.
    Die gouden schoenen zijn echt wat voor jou.Vooral met die versieringen om je been erbij.
    Heel veel plezier nog met al die leuke mensen om je heen. Kus mam

  • 16 November 2006 - 21:34

    Jeannette:

    Lieve marijn wat een verhalen steeds weer he? mar je broer heeft gelijk de gouden schoenen zijn erger dan die vreselijke plek op je been, maar ff wat anders ik heb nog 2 paar havaianas liggen mt39/40 wit of legergroen geef een adress en ik stuur een paar op, ze lopen als pantoffeltjes een absolutemust have op het gebied van teenslippers!Later!!!!

    Jeannettexxxxxxxx

  • 17 November 2006 - 21:31

    Emdin En Marty:

    Helaas kan ik de foto's niet bekijken, want de site loopt elke keer vast. Ik verbaas me elke keer weer wat jij allemaal meemaakt! We houden ons aanbevolen voor een echte Thaise maaltijd, tenminste ik dan. Voor Emdin is dit nog iets te vroeg. Alhoewel hij ookal rijst, groente en vlees eet, in een grof gepureerde versie!

    groetjes en liefs,
    Emdin en Marty

  • 18 November 2006 - 16:24

    M C V D Lingen:

    lieve marijn
    fijn dat je weer zover opgeknapt bent dat je verder ben gegaan met je reis er wordt door wim hard gewerkt in mijnhuis ben vandaag met je moeder gordijnen gaan bestellen nog twee weken en dan ga ik verhuizen ik wens je nog een fijne tyd en het allerbeste
    liefs en een dikke kus van oma

  • 19 November 2006 - 10:15

    Mieke:

    Hey Marijnie,
    Leuk om je verhaal weer te 'horen'! Goh, je wond zal vast ernstig pijn gedaan hebben zeg... nóg mooi geheeld zo. Echt gaaf, al die kralen, kettingen en armbandjes... Krijg gelijk helemaal zin om ook te gaan frubelen!
    Enjoy, lfs, Mieke

  • 20 November 2006 - 15:54

    Tineke :

    Hoi Marijn,het is elke keer weer leuk je verhalen te lezen en je foto,s te zien, je reis is zo te lezen zeker tot nu toe zeer geslaagd.We wensen je nog een fijn vervolg toe. veel groetjes Jan en Tineke.

  • 21 November 2006 - 20:13

    Lies:

    Hoi Marijn,
    Het relaxen in Thailand doet je goed!! Wat ziet je sjaal er leuk uit en je schoenen zijn kicken. Snap alleen niet hoe je daar op kan lopen, maar ja teenslippers vind ik ook niks en jij loopt daar al maanden op!
    Je wonden zijn mooi genezen, goed dat je zoveel rust hebt genomen.
    Nou meisje geniet nog maar verder en tot de volgende keer maar weer.
    Hou me wel aanbevolen voor wat van die vele creatieve ideeen die je daar op doet.
    Groetjes Henk en Lies

  • 22 November 2006 - 13:09

    Heike En Arthur:

    Fijn dat je weer lekker door kan reizen na de rust die je hebt gehad in Koh Chang.
    Mijn velof is ingegaan en ben met de laaste voorbereidingen bezig. Alles gaat goed, zit lekker in mijn vel (ben echt dik aan het worden) en ben erg benieuwd naar ons kindje.
    Wij volgen ook nog steeds je verhalen, veel plezier nog! Groetjes Heike en Arthur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Azie

China, Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2007

Thank you all!!!!

29 Januari 2007

Boerenkool met worst

11 Januari 2007

Laatste Weekie

27 December 2006

Lekkere Kerst

23 December 2006

Heppie Kristmus Ent A Merrie Nuw Jeer
Marijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 74915

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Thailand

01 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Japan

21 Mei 2009 - 18 Juni 2009

Maleisie

04 Februari 2008 - 18 Maart 2008

India

08 Juli 2006 - 08 Januari 2007

Azie

Landen bezocht: