Laos the best - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Marijn - WaarBenJij.nu Laos the best - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Marijn - WaarBenJij.nu

Laos the best

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

01 December 2006 | Laos, Vientiane

Sabaidii,

Zo we zijn weer in een ander land beland. Een heerlijk rustig easy land, Laos. Het was een lange weg er te komen, maar het was een leuke weg dus zeker de moeite waard.
Eerst een hele dag in een bus naar de grens met Laos. In de bus was het al gezellig, er zaten veel jonge mensen in, 2 New Zealanders een Engelsman een Ier en 2 Israelische meisjes. Op de grens was er weinig te beleven, zoals altijd eigenlijk. Dus dat was een filmpje kijken en vroeg naar bed. We kwamen ook nog 2 Belgische zussen tegen, Lien en Mien en die zaten de dag erna ook op de boot met ons. Ja de dag erna was het dus tijd voor 2 dagen op een boot op de Mekong naar Luang Prabang. Eerst de grens over en de grens in de rivier, we moesten echt in een klein smal bootje waarvan je dacht dat je zo om zou kunnen vallen, dat was dus een spannende overtocht.
De grote boot zat vol jonge mensen dus dat was erg gezellig. Spelletje kaart, Travis uit Canada zat gitaar te spelen en ik zat armbandjes te maken, en ja ja in 2 dagen 6 stuks verkocht. Er zaten ook 2 meiden ui Brazilie op de boot, dus daar ben ik nu dus dikke vriendinnen mee want een adresje in Brazil is natuurlijk nooit weg, hihi. 's Avonds verbleven we met z'n allen (18 man) in een geusthouse, waar geen .... aan was. Het dorpje was er alleen omdat de boot daar dan stopte, mensen blijven daar altijd maar 1 nacht. Maar niet dat het dan niet gezellig was, we hebben met 14 man in een kamer gezeten en wat biertjes gedronken, erg leuk.
De eerste dag was 6 uur op de boot, de tweede dag 9. Er waren ook niet genoeg plekken om met z'n allen bij elkaar te zitten dus wij hadden de vloer veroverd en konden daar lekker hangen. Heb eerst nog lekker 2 uurtjes geslapen met mijn gezicht in de zon. Heerlijk dan op zo'n boot die dan natuurlijk schommeld. 's Avonds wel vervelend want je hebt nog steeds het idee dat je op een boot zit en raakt je evenwicht helemaal kwijt.

Luang Prabang is echt ongelofelijk rustig, je verwacht een grote stad maar het is gewoon meer een paar straten weinig verkeer, laag bouw. Net een dorp zoals je gewend bent (tenminste ik dan in Nootdorp). Steden in Azie kunnen echt ongelofelijk druk zijn, groot, hoog, lawaai en veel mensen, maar voor Laos geld dat niet alles is rustig.
Het was even lastig om voor ons allen een geusthouse te vinden, maar uiteindelijk toch gelukt. Het was wat duurder als we gewend zijn, dus ik heb een kamer gedeeld met Stevie de witte Ier.
We zijn de dag erna met z'n alle naar een waterval gegaan, echt zoiets moois had ik nog nooit gezien. Dat water was zo mooi blauw en het had heel veel terrassen dus het leek wel of er 5 watervalen waren. We hebben er ook nog even in gezwommen, wat erg koud was maar zeker de moeite waard.

Ik had besloten snel naar beneden te reizen naar de hoofdstad Vientiane omdat Christa daar ook heen zou komen. Erg spannend om haar na een jaar weer te zien. Ik kwam 's morgens om 7 uur buiten en de straat liep helemaal vol met monniken die gaan er vroeg uit met hun pot of pan om eten in te zamelen en dat is het enige eten wat ze hebben voor die dag. Het was geweldig om te zien. Had ik dat toch ngo mooi even meegepakt.
Ik heb 9 uur in een bus gezeten die aleen maar door de bergen reed, ontzettende uitzichten, 's morgens lagen er nog wolken in de valei, en konden wij dat van bovenaf zien, 's middags werden de bergen anders, grote punten vol met groen.
En dan kom je in Vientiane en zie je Christa op een balkon staan, 'HOI' zo vaag. Even lekker zitten bijkletsen en toen heel vroeg slapen ik was helemaal op.
De volgende dag zijn we met z'n vieren, Anja, die reist al een jaar met Christa en Dave, die heb ik in Chiang Mai ontmoet en die kwam ik hier weer tegen naar de sauna geweest. Erg raar als het al zo warm is, maar het was heerlijk, maar wat nog veel beter was was de masage die ik na afloop kreeg. Nu heb ik in 5 landen een massage laten doen maar deze was opzeker de beste van allemaal. Na 2 dagen bus en 2 dagen boot zat mn rug aardig in de klit dus die heeft ze weer even goed rechtgetrokken je kon de botten horen kraken.

Gister hebben Chris en ik fietsen gehuurd. Wat is het toch fijn om te fietsen, we zijn eerst naar de markt gegaan, maar merk toch wel dat het beter is als ik de markt maar vermijd. Tuurlijk kon het weer niet laten en m'n tas word maar groter en zwaarder. En daarna naar een tempel, was alweer een tijd gelden dat ik naar een tempel was geweest. Deze was weer wat anders dan anders, gelukkig maar want heb al zoveel tempels gezien. We hebben de zonsondergang bekeken aan de Mekong, mooie kleuren kwamen er weer te voorschijn. Dit krijg je allemaal maar kado.
Het was weer lekker vroeg het bed in, nog even flink in een deuk gelegen met Christa, tranen over de wangen. Wat zijn we allebij toch flink lomp af en toe heerlijk ik heb het gemist.

Vandaag gaan we opweg naar Vang Vien, om daar lekker in een rubberbandje op de rivier te dobberen de hele dag en verder zien we het allemaal wel weer.

Nou jullie horen het weer, ik heb het flink naar mijn zin, ben aleen maar aan het genieten. Hoop dat het daar in Nederland ook nog allemaal goed is, ik hoor het wel weer.

Knuffels Marijn

  • 01 December 2006 - 10:13

    Carian:

    Ha zussie!

    Je weet me weer goed jaloers te maken. Zat gisteren in de tram zag ik ineens een thaise massage "winkel". Misschien maar eens proberen. Een scriptie afmaken is net zo iets als 2 dagen in een boot, daar raakt je rug ook van in de knoop! Ik heb het allemaal ingeleverd en vandaag presentatie om mijn werk gegeven. Was wel even spannend maar ook wel goed om te doen. Even oefenen voor a.s woensdag. Dan moeten we van 6-7 uur presenteren en vragen beantwoorden en dan krijgen we een cijfer. Dus volgende week is het feest (hoop ik). Dit weekend oma nog even helpen (als ze nog wat werk heeft overgelaten). Haar appartement is echt super!! Dikke kus maar weer. Zus.

  • 01 December 2006 - 12:44

    De Oever:

    He Marijn, goeie verhalen allemaal weer hoor! Ik geloof dat ik toch ook wel zin krijg om eens in Laos en Thailand te gaan kijken! Dat gouden dak van die tempel ook, helemaal schitterend!
    Leuk dat je weer met allemaal leuke mensen reist, blijkbaar is er ook nogal wat backpackverkeer in die landen zeg!
    Wij zijn gister als teamuitje gaan lasergamen. Had ik nog nooit gedaan en leek me wel eens grappig. Vond t spannend wat iedereen ervan zou vinden, maar uiteindelijk vond iedereen het zo leuk dat we nog een tweede potje hebben gedaan! Het was echt spannend, in een donkere ruimte met harde muziek en rook. Ik heb echt als een dolle rondgerend en als een gillende keukenmeid geschreeuwd van schrik als er ineens weer een vijand om het hoekje stond. Leuk ook om je eens af te reageren op je collega's, haha. Ik zal je de foto's mailen.
    Geniet maar lekker verder daar, ik word echt zwaar jaloers van die waterval foto's!
    groetjes, Marie-Pascale

  • 01 December 2006 - 16:06

    Laura & Giacomo:

    hoi marijn,
    Wat heb je weer prachtige geweldig mooie foto's. Onvoorstelbaar dat zo'n waterval ook echt bestaat. Op de foto is ie al zo mooi laat staan als je daar echt bent. Echt geweldig.
    Soms zou ik ook wel daar willen zijn, lekker luieren in de waterval, verschillende massages en verschilende landen, Heerlijk. Wij zitten hier te wachten op de kast, kunnen we eindelijk alles eens opruimen, het is zo'n rommel hier. Nu komen de kerstdagen er weer qaan en dan is het lekker opgeruimd. Als je weer terug bent gaan we gezellig afspreken en lekker kletsen.
    Heel veel liefs van giacomo en laura

  • 01 December 2006 - 16:56

    Mam:

    Hoi Marijn,
    Jij maakt heel wat mensen jaloers zeg!! Het ziet er inderdaad fantastisch uit. Zo leuk ook dat je weer fijne mensen ontmoet die je natuurlijk een keer moet gaan ontmoeten in hun eigen land!!
    Heel veel plezier met Christa. Groetjes en dikke kus mam

  • 01 December 2006 - 21:02

    Kitty:

    Hey marijn!!!! Super super! Mooie foto's, je hebt het nog steeds naar je zin, alleen maar goed nieuws dus! Hier ook alles goed, gisteren is Sint op de Kiwi geweest, wat een feest was dat! Lachen gieren brullen! Vandaag de hele dag gewerkt bij de toys, ook topdrukte natuurlijk! Gaat de tijd heerlijk snel! Geniet lekker in Laos!
    Kus, Kitty

  • 02 December 2006 - 20:13

    M C V D Lingen:

    lieve marijn
    weer een ander land
    zo leer ik ook nog wat van de wereld fijn dat je het zo leuk hebt met al die jonge mensen
    vandaag was het chaos bij mij want je vader moeder carian en stef kwamen inpakken ik zit nu met een huis vol dozen morgen ga ik maar een dagje naar rina want er is thuis niets meer aan
    maandag ga ik verhuizen en dan wordt het weer druk met uipakken nog een fijne tijd en de hartelijke groeten van mij met een dikke knuffel
    groetjes van oma

  • 02 December 2006 - 20:15

    Oma:

    Roel was er ook

  • 03 December 2006 - 14:44

    Quinten En Rianne:

    Ha marijn, ziet er weer goed uit allemaal! Hier gaat alles helemaal super! Het regent maar als je onder een schuin dak slaapt maak dat helemaal nix uit haha. Geniet toch nog maar van t mooie weer want hier is t toch nog altijd slechter hahaha. veel plezier nog. kusjes van Quin en Rianne

  • 03 December 2006 - 18:31

    Lies:

    Hoi Marijn,
    Het blijft ongelooflijk, zo'n lange vakantie! Je foto's zien er weer super gezellig uit. Leuk om zoveel nieuwe mensen te ontmoeten.
    Hier is het nu pas herfst, al is het al december. Even wennen aan de wind en regen.
    Gisteren hebben we een leuk dartstournooi gehad van Henk zijn werk, met als speciale gast Co Stompe. Was lachen. Ik gooide maar drie pijlen naast het bord en mijn enige triple zat in de 1. Mooie score dan.
    Verder is het hier druk, zoals gewoonlijk in deze tijd met de Unicef enzo.Ik had zulke leuke dingen gemaakt dat ik ze eigenlijk niet wilde verkopen. Toch maar wel gedaan.
    Nou groetjes weer van ons en veel plezier met Christa.

  • 03 December 2006 - 18:40

    Patricia:

    haai haai,
    we denken aan je,en sinterklaas vast ook.haha
    groetjes vanuit pijnacker.
    carlo,kiki,isa en patries

  • 04 December 2006 - 09:31

    Roel:

    he marijnus

    alles gaat nog prima, begrijp ik! doe Christa de groeten. Wel lachen denk nu zo samen. Weer ff lekker lomp Nederlands lullen.

    Ik was idd ook bij oma maar begrijp dat ze vergeten was mij te melden, want was niet zo frisjes. Had met de voetbal dag ervoor een beetje veel gezopen dus staarde bij oma meer vooruit dan dat ik daadwerkelijk wat deed.ken beuren

    Nu weer ff knallen voor afstuderen, want t eind komt in zicht.

    He kusjes en mucho plezier nog in Laos

  • 04 December 2006 - 20:07

    Arthur En Heike:

    Nou als ik de verhalen weer lees en de mooie fotos zie dan begint het weer aardig te kriebellen en sta ik al bijna klaar met de rugzakken.Maar dat komt dadelijk wel weer eens met de kleintjes over een aantal jaren!
    He geniet ervan want voor je het weet sta je weer in het koude kikkerlandje waar je weer van alles 'moet'.
    Sawadee,Arthur en Heike!

  • 04 December 2006 - 20:22

    Inge:

    Hoi hoi, Echt mooi die foto's van die waterval! Ik denk dat ik ooit ook maar een keertje daar ga kijken! Geniet er nog maar lekker van... Kuss

  • 05 December 2006 - 11:10

    Ria:

    Hoi Marijn,
    Prachtige foto's weer en een gezellige mail. Veel plezier nog verder indat mooie land. Hier stormt en regent t, alhoewel het niet koud is. Groetjes van Ria en Henk.

  • 06 December 2006 - 04:23

    Dave:

    Hi Marijn,

    Got on the bus to Hanoi. 26 hours!!!!!! arrrrrr. its all hectic here and i wish i was back in Laos. got a contact to buy a bike today so will got and see him. Watching the way they drive though i am really scared.

    Anyway we have now parted our ways probable never to meet again so i wanted to say that i enjoyed your company and good luck with the rest of your travels and returning to your home land.

    Could you send me Christa email as i forgot to get it.

    Dave

  • 06 December 2006 - 11:04

    Eefie:

    MARIJNTJE!! ben jaloers...wat super toch allemaal..wow de waterval echt super duper mooi..alles is mooi ben blij dat het goed gaat dat j t leuk hebt! tot snel dan maar weer! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Azie

China, Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2007

Thank you all!!!!

29 Januari 2007

Boerenkool met worst

11 Januari 2007

Laatste Weekie

27 December 2006

Lekkere Kerst

23 December 2006

Heppie Kristmus Ent A Merrie Nuw Jeer
Marijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 74917

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Thailand

01 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Japan

21 Mei 2009 - 18 Juni 2009

Maleisie

04 Februari 2008 - 18 Maart 2008

India

08 Juli 2006 - 08 Januari 2007

Azie

Landen bezocht: