Kriebel, jeuk, kras - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marijn - WaarBenJij.nu Kriebel, jeuk, kras - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marijn - WaarBenJij.nu

Kriebel, jeuk, kras

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

03 Juni 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

foto's: http://omarijno.spaces.live.com

Hallo!

Na mijn vorige verhaal was ik moe en had ik nergens zin in dus ben ik lekker naar de bios gegaan. Daar had ik wel iets beter over na moeten denken want natuurlijk was het daar stervens koud, altijd airco aan hierzo. Ik ben naar Monsters vs Aliens geweest, erg grappig, ik was de enige blanke in de bios met verder alleen maar kinderen en Chinese meisjes die om alles keihard moesten lachen.

De dag erna was het alweer tijd voor mijn laatste avond in Melaka, maar deze was dan ook extra speciaal. In mijn guesthouse werken 2 Nepalezen en die zouden gaan koken voor ons allen. Ze zijn 4 uur bezig geweest (ik heb daarvan maar 15min geholpen erg he) en het was echt fantastisch lekker. Er kwamen ook nog wat flessen wiskey op tafel dus toen werd het helemaal gezellig. In het Cafe was Aki aan het zingen, een Chinees meisje met echt een te schattige stem, heerlijk om naar te luisteren, maar meteen een cd gekocht die erg appart is en daarom juist leuk. Dat die jongens dat helemaal voor ons hadden gedaan was zo leuk, niet eerder had ik zoiets meegemaakt.

Veel te laat ging ik natuurlijk slapen en Maleise wiskey is niet goed voor je hoofd. Maar goed ik moest optijd weer terug zijn in Kuala Lumpur voor mijn verrassing met Iris en Achap. Raar om daar ineens je vriendin te zien staan met baby in dr arm die ineens al heel groot geworden is en in een dure wagen te stappen met de ouders van Achap.

Ze hadden hutjes gehuurd in de jungle aan de rand van KL. Bizar zo'n drukke stad en dan ineens dit. Berg weggetjes met daarlangs een rivier waar kinderen in aan het spelen waren en toen onze plek waar boven en langs de rivier hutjes waren gebouwd. De eigenaar van deze plek had een soort zwembad gemaakt een groot bad wat telkens volliep met water uit de berg. Je zou denken koud dus maar nee hoor juist heerlijk lekker warm. Het was er erg bijzonder en vooral rustig geen geluiden van auto's en zoemen van airos of andere apparaten alleen stromend water. Overal stonden alle kranen continu open, dichtdraaien zou alleen maar betekenen dat alles zou knappen.

Iris en ik gingen direct op onderzoek uit en al gauw zaten wij op een feestje met chocolade taart, worteltaart en rozensiroop (bah zoet). Suci is een hele atractie iedereen wil haar vasthouden en voor we het wisten wist iedereen haar naam en kwam iedereen kijken.
Vrienden van Achap hadden een BBQ die zelfs nog bezig was de dag erna. 's Morgens vroeg zag ik nog steeds hele krabben naar binnengaan. Ook erg bijzonder was dat ze zelfs hier een hele karaoke instalatie hadden. Ja hoor hier hoef je niet ladderzat te zijn om te gaan zingen, juist niet. Na 6 uur was er pas stroom dus toen ging hij aan en de hele nacht hebben ze zitten zingen. En je kan je voorstellen hoe dat klinkt.

Toen ik 'smogens even met mijn grote camera op stap ging werd ik meteen rondgeleid. Vijvers vol met vissen voor op de BBQ, rubberbomen, t stroompje waar het water nu vandaan kwam, fruitbomen en hoog uitzicht over het park.
In de avond zijn we naar een ander hutje verhuisd boven de pool. Geweldig goed uitzicht! Het eerste uur moesten we alleen in het huisje blijven zitten omdat het zo hard regende en onweerde niet normaal. Het hutje lekte ook aan alle kanten maar uiteindelijk was het droog en sensatie. Er zat nml een heel erg giftige slang. (Ik heb een foto erbij gedaan maar volgens mij is ie voor jullie alleen maar zwart, maar goed dan weet je wel dat dat de foto is met de slang ;) ). Het was toen maandag dus weinig mensen meer in de hutjes dus konden wij iets bloter het water in gaan. Want tja Moslims he, en zowiezo Aziaten springen met al hun kleding in het water. Tip van Achap was vooral dit ook te doen en als hij het zegt. Dus zo gingen wij met broek en shirt in het water.
Het was er zo fijn, de mensen waren zo onwijs aardig we kregen lekker eten en drinken het is zeker een plek om naar terug te gaan, behalve voor 1 ding. Bijt beesten. Mijn god ik ben meer dan 100x gebeten door mieren of muggen en het jeukt.... Ongelofelijk hee, wordt af en toe helemaal gek. Sommige bulten worden 5cm groot en hard. Heb nu eindelijk smeerspul met antibiotica wat wel echt helpt dus ik zie er nu al wat beter uit.

Ik verblijf nu in een huis van Achap zn ouders (een huis ja ze hebben er meer). Vet luxe, je komt niet zomaar binnen is helemaal beveiligd de vader van Achap kan met zijn vingerafdruk de deuren open doen, ze hebben een Gym, bioscoop, kapper, supermarktje en een zwembad. Dus daar gaan we 's morgens even in zwemmen.
We hebben al 2 dagen geshopt, ja kan dat zo veel doen hier op elke hoek van de straat is er een mall. Gister zijn we met een vriendin van Achap, Lilian (erg grappig meisje) op stap geweest voor een Moslim outfit voor een bruiloft van vrienden. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou doen. Ik heb een jurkje maar daar moet zeker nog wat onder want met blote benen ben ik wel erg sexy. Er moet eigenlijk nog een rok onder maar dan ben ik weer echt zo'n Turkie maar goed t zal wel moeten. In Nederland kan ik het dan wel weer aan met een legging en ben ik hip man.

Ik ga dus naar een bruiloft zondag, het is in een plaats vlak bij Singapore dus daar kunnen we ook nog even heen.

Nou dat was het wel weer.
Dikke kus
Marijn

  • 04 Juni 2009 - 07:24

    Mam:

    Hoi Marijn,
    Ik ben de eerste he! Ik heb net even de kieswijzer gedaan want vandaag moeten we stemmen voor europa.Ik had geen idee dus ik ben blij met deze wijzer. Toen zag ik ook jou bericht. Wat was het weer leuk om te lezen. Ik hoor de geluiden erbij want dat hoorde ik aan de telefoon. ben benieuwd naar je outfit voor de bruiloft. geniet er maar van. Liefs en dikke kus mam

  • 04 Juni 2009 - 07:45

    Marie:

    Zo dat is even wat anders dan lowbudget-backpacken, een eigen bioscoop??? Dat doe je goed haha! En dat ze daar ook zo moslimatisch zijn wist ik niet, niet relaxed met je kleren zwemmen. Nou veel plezier, klinkt gezellie allemaal! XXX

  • 04 Juni 2009 - 07:48

    Roel:

    he Marijnos
    !
    kieswijzer pff, bij mij kwam t neer op vvd, dus kan beter niet gaan stemmen geloof ik!

    He maar je foto van de slang is best gelukt hoor!

    Klinkt wel lekker daar op wat muggen beten na dan, maar ja dat hoort er wel weer n beetje bij he?!!!

    He veel plez nog!

    x je broertje

  • 04 Juni 2009 - 07:52

    Carian:

    Zo dat klinkt ff mega luxe voor nop. Goed geregeld!! Enuh maak je niet druk met een rok onder een jurk. Jij ziet er altijd hip uit. Veel plezier, dikke kus.

    Ook van Doris natuurlijk. Die heeft ook heel veel jeuk. Ze is ergens allergisch voor, nu nog even uitzoeken wat het is. Hele gezicht en billen onder de pukkeltjes en rode vlekken, zielig joh!

  • 04 Juni 2009 - 09:31

    Kitty:

    Hey Marijn!
    Zeker duidelijk te zien hoor, die slang!
    Klinkt allemaal te relaxed daar! Heerlijk! Ik ben gisteren teruggekomen van pinksterkamp, dat was juist weer te vermoeiend!
    Veel plezier zondag, ben benieuwd naar je turkenfoto! ;)

    Kus!

  • 04 Juni 2009 - 16:29

    Ria:

    Je maakt weer een hoop mee. Veel plezier nog en we horen weer van je. Ben benieuwd naar verhalen over die bruiloft.

    groetjes, Ria

  • 04 Juni 2009 - 16:52

    Giacomo En Laura:

    hoi marijn,
    Ik heb even geke4ken naar de foto van de slang en je ziet hem wel hoor, je ziet witte strepen in een kronkel. Maar getsie wat echt een giftige slang!! brrr.
    Leuke foto's weer, vooral op die fiets taxi (als dat een taxi is)
    Nou heel veel plezier.
    Liefs giacomo en laura

  • 04 Juni 2009 - 17:17

    Lies:

    Hoi Marijn,

    Wat een contrasten.

    Mooie foto's.
    En wat maak je weer een hoop mee. Leuk om te lezen.
    Nog veel plezier met je vrienden daar.

    Groetjes, Lies

  • 04 Juni 2009 - 19:24

    Joop:

    Hoi Marijn'
    Leuk verhaal weer. ik ben net wezen stemmen, heb D66 gedaan was, achteraf, goed volgens de stemwijzer.Het is hier monenteel erg koud 13 graden dus je kunt maar beter nog even weg blijven. Dikke kus pap.

  • 04 Juni 2009 - 20:59

    Rens:

    Hoi lieve Marijn,

    Ik ben net een mailtje aan het typen. Vandaag ook gestemd op het Oranjeplein, ik was een beetje slaperig en dacht dat ik gewoon zo'n knopje op een computer in mocht drukken. Wat denkje? ligt er gewoon een rood potlood en een stuk krantenpapier met namen en vakjes. Ik heb alles maar ingekleurd mogen ze zelf kiezen wat, leuk toch!
    Ben wel benieuwd naar die jurk die je gescored hebt! Dikke kus en ook van het meest idiote huisdier ever, Pom

  • 05 Juni 2009 - 10:06

    Claire:

    Hi Marijn,

    Altijd leuk om jou verhalen te lezen. Je kan je er bijna gelijk een voorstelling van maken hoe het eruit ziet.

    Foto's zien er ook weer mooi uit!

    Geniet er nog lekker van.
    Groetjes Koen & Claire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Maleisie

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Bijkomen op een eiland

10 Juni 2009

T vervoer gaat niet vanzelf Lah

03 Juni 2009

Kriebel, jeuk, kras

28 Mei 2009

Eerste bericht van Marijn!

18 Mei 2009

Naar Maleisie
Marijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 74907

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Thailand

01 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Japan

21 Mei 2009 - 18 Juni 2009

Maleisie

04 Februari 2008 - 18 Maart 2008

India

08 Juli 2006 - 08 Januari 2007

Azie

Landen bezocht: