T vervoer gaat niet vanzelf Lah - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marijn - WaarBenJij.nu T vervoer gaat niet vanzelf Lah - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marijn - WaarBenJij.nu

T vervoer gaat niet vanzelf Lah

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

10 Juni 2009 | Singapore, Singapore

foto's: http://omarijno.spaces.live.com
(let op mn foto's staan ineens in 2 mapjes omdat ik hier een Japanse versie heb niet wist wat ik deed en dus ook niet weet hoe ik het terug moet krijgen, dus mapje Maleisie staan ook nog foto's).

Hallo daar vanuit t hete noorden. Ja jullie zien Singapore staan, en daar ben ik ook inderdaad geweest maar anders mis ik mn vlaggetje bij de plekken waar ik geweest ben, haha!

Vorige week heb ik voor 30 euro knutselspullen gekocht, je denkt das ook niet veel maar ik had echt super veel en zou voor alleen al mn borduurgaren in Nederland al 75 euro moeten betalen. Toen vond ik ook nog eens een handnaaimachine en daar werd ik al helemaal happy van.
Ook werd ik happy van het feit dat t me gelukt was om een trein kaartje te kopen (wordt vervolgd). Het gaat hier allemaal niet vanzelf je wordt van hot naar her gestuurd, metro in metro uit, roltrappen, andere metro voor alles een kaartje en dan weer terug, erg vermoeiend.

's avonds ging ik met Achap naar zijn favoriete Maleise Regea band kijken, maar helaas, te laat!! Niet zo handig van ons. Dus toen maar naar The Club. Ik op mn slippers, niet gedouched, geen make-up, staart, en fluffie jurkje in de Jimmy Who van Kuala Lumpur. Dat betekend staan tussen knappe meisjes die uren voor de spiegel hadden gestaan, hun kleine tieten groter hebben laten lijken, korte rokjes en gasten die daar weer loerend achteraan liepen. Prima vermaak dus. Maar t grootste vermaak was Wellington. Een 40er of misschien wel 50er Singaporiaan, die als een slappe dweil over de bar hing met zijn bier en mij erg interessant vond. Deze man moest gewoon op de foto en toen aangeboden werd samen met hem te gaan en er wel een foto gemaakt zou worden kreeg ik een dikke zoen op mijn wang die meteen werd vastgelegd. Tja je had er bij moeten zijn, maar de foto van zijn hamsterwangen waar bier in zat wat hij niet door kon slikken is al geweldig genoeg. Laat thuis, Maleise Wiskey, niet goed.

De volgende dag was het tijd voor de trein richting het zuiden, Johor, waar de bruiloft was. Die stad schijnt de hoogste criminaliteit getallen te hebben dus spontaan besloten we na het uitstappen naar Singapore te gaan. Kaartje kopen, duane Maleisie, trein in, trein uit, duane Singapore, trein in, trein uit, taxi in, taxi uit, hostel in hostel uit, alles vol, hoe onhandig! Maar goed, ik zat met Lillian en Kevin (vrienden Achap) in een dorm. En Iris ergens anders. Ik haat dorm en wist weer waarom, 6 bedden op een paar vierkante meter, denk je met zn 3en te zitten, komen er 2 duitsers om hlaf 5 binnenlopen met TE veel herrie.

Het dagje Singapore was erg leuk, jammer dat t maar zo kort was, ook wel weer goed want het was er veel duurder. 's avonds zijn we naar een Night Safari gegaan. Een park naast de dierentuin die 's avonds pas open gaat met nachtdieren. Het was super de luxe op gezet, met shows enz. Tijdens t eten kregen we een tribal dance show met vuurspuwers, erg gaaf. Het park was super leuk opgezet en het was net echt of je 's nachts door de jungle liep om dieren te zien, erg spannend. De paden waren smal en af en toe zag je een zwak licht en daar zaten dan de dieren, die lekker aktief waren. De leukste dieren waren de krokodillen, die vissen aan het vangen waren, en de vliegende eekhorn, en enorm zacht grote knuffel die ineens zijn armen spreid en zo over je heen vliegt met zijn grote zij flappers.

We hoefden gelukkig niet met bruiloft kleding in de bus terug naar Johor want alles was geregeld. Mooi niet blijkt op het busstation, we konden ons nergens om kleden, dus we waren genoodzaakt op het busstation naar de wc te gaan die vol lag met modder. Gelukkig deed de disco wcjuf man (grote luidspeakers onder zn tafel waar hij t geld inde) de invalide wc voor ons open waar het ietsje schooner leek. Dit had nog wel iets, maar wat iets minder had was dat Lillian de treinkaartjes had moeten regelen en dat had ze dus niet gedaan met gevolg geen treinen meer dus in een klote bus de hele nacht. Had ze ook nog eens voor haar zelf wel een lift geregeld dus wij waren allemaal niet meer zo blij met haar. De grappen en grollen waren flink over.

Op de bruiloft bleek dat we best iets minder moslim hadden kunnen komen, maar we hebben een hoop voorpret gehad. Het feest was gewoon op straat, grote tenten mooi versierd met lappen stof. Het bruidspaar zat netjes op hun troon echt met prachtige kleding aan, onder de bloemen en maar lachen. De hele familie had dezelfde kleur kleding aan, oker, bruin, oranje, zalm, geel, bruinachtig, en dan al die kleine kraaltjes erop geborduurd, prachtig. Er was en podium waar de zus van de bruidegon ging zingen. Blijkt zij nummer 1 Maleisische zangeres te zijn, en idd ze kon het wel. Toen gebeurde er iets waardoor ik hoopte dat ik onzichtbaar kon worden, maar hoe hard ik ook bidde iedereen kon mij blijven zien. Er kwam een enorme microfoon op me af........... AHHH, probeer je nog zacht te praten maar nee hoor dat maakt niet uit het galmt door heel die straat.
Gelukkig zoals altijd komt alles altijd weer goed, konden we onze bustickets in de prullebak gooien want we konden terug rijden met vrienden, erg lief.

Daarna volgde er wat gare dagen, te moe van al dat heen en weer gereis dus ik werd blij van mijn nieuwe avontuur, met de trein naar het noorden. Helemaal zin had ik mijn 11 uur durende trein reis in een bed, gordijntje dicht beetje knutselen, dommelen en naar buiten kijken. Alleen this happy feeling werd abrupt verstoort toen ik bij mijn plek kwam, een zit plek met iemand naast me en een groot plasma scherm voor me neus met disney tekenfilms die steeds werden herhaald. Ik was zo onwijs boos, er krop echt zo'n koud gevoel en het gevoel van mieren van onder naar tot boven mn hoofd en wilde eigenlijk keihard gillen. Check mn loney planet, nee t is 13 uur, check mn ticket, neeeee het is 14 uur. Ongelofelijk pissig naar de ticket meneer gegaan maar die kon helaas niets doen alle bedden waren volgeboekt, dus hard hopen dat iemand de trein mist. En gelukkig na 3,5 uur kon ik een bed krijgen, ow zo gelukkig weer, ben blij toe want had t echt niet getrokken de reis heeft nml uiteindelijk wel 16 uur geduurd. Zelfs met een bed is dat al vet lang, ik zit hier dus aardig gaar.

Ik ben wel al even naar het cultureel centrum geweest waar ze ontzettende leuke muziek maakte, je kon er een vlieger maken, batik kijken en Maleise Martial arts. Ik wil hier een cursus batik doen, en verder wilde ik hier wel blijven maar de stad zelf is verder echt niets aan voor zover ik gezien heb. Wat ik wel gezien heb is dat er een paar tropische eilanden vlakbij liggen dus grote kans dat ik daar nog even heen ga.

En dan nog even mijn favoriete rubriek, 'wist je dat' ik moest ze eerst ff opsparen he:

- Ze hier achter alles Lah zeggen, okay lah, snap je lah?
- Nasi helemaal niet Chinees komt maar gewoon hier vandaan komt en/of indonesie.
- Ze als ze op de brommer gaan hun blouse of jas achterstevoren aantrekken
- Ook in dit land 4 mensen met gemak op een brommer past.
- Je hier overal stopcontacten ziet, maakt niet uit waar en deze een aan-uit knopje hebben.
- Je hier, piza en pudding voor je konijn kan kopen.
- Er mannen zijn die gehurkt achter iemand gaan zitten die een paraplu vast heeft, om ook in de schaduw te staan. En dit er erg lachwekkend uit ziet.
- Er hier vogels zijn die om half 6 beginnen met fluiten en rond half 10 weer stoppen. En dit dan doen met duizenden tegelijk.
- We op de kamer van het bruidspaar kwamen, deze heel mooi was versierd, heel veel bloemen stonden, maar ook een zak van de Burger King.
- Je hier geen tuc tuc dingen hebt.
- Het eten vaak in schattige pakketjes zit, van krant, papier of bananenblad gevouwen.
- Ze hier heel veel hamburgers eten en veel eten frituren, maar ook heel lekker eten hebben.
- Het normaal is hier een huishoudster te hebben.
- Ze in 1 shopping mall een ijsbaan hebben en een pijlboog schiet baan.
- Ze op elke hoek van de straat een shopping mall hebben.
- Mijn muggenbulten helemaal weg waren na 2 dagen wonderspul erop.
- De roltrappen in Singapore erg snel gaan, je als een gek door moet lopen als je er af gaat anders staat iemand op je hielen.
- Je hier opgehangen wordt als je drugs dealt.
- Als je moslim bent en je hebt een kind en niet getrouwd je in de gevangenis kan gezet worden.
- Singapore eerst bij Maleisie hoorde maar dat ze onafhankelijk wilde worden omdat ze vinden dat iedereen dezelfde rechten moet hebben.
- In Maleisie dus alleen de Maleiers rechten hebben, Chinezen en Indiers moeten hard knokken voor hun dingen.
- Wij tostisch hebben gemaakt van de kaas uit Nederland die voor de ouders van Achap bedoeld waren, en wij hiervan enorm genoten hebben.
- Er een kakkerlak 18 hoog in ons appartement zat, dit erg vreemd is en Iris een kommetje over hem heen heeft gezet en hij al 2 dagen zo staat.
- Ik de volgende keer lekker met Rens weg ga!

Ik weet dat ik er wat vergeten ben, maar dat komt de volgende keer dan wel weer. Nog 1 week te gaan, dus nog 1 verhaal!

Groetjes en bedankt voor alle reacties erg leuk altijd.

Kus Marijn

  • 10 Juni 2009 - 10:58

    Carian:

    Jammer dat het reizen tijdens het reizen altijd zo vermoeiend is, he! (en dat je altijd medereizigers hebt, helemaal jammer). Gelukkig is het allemaal weer goed. Nog 1 weekie genieten en alleen maar zorgen dat je geen drugs dealt. Dikke kus!!

  • 10 Juni 2009 - 11:01

    Mieke:

    even snel een knuff!!!
    xx

  • 10 Juni 2009 - 11:06

    Marie:

    He je hebt echt veel gedaan alweer! Ben je nou tot de bruiloft met Iris en Achap geweest en nu alleen verder? Klinkt alsof er veel high-tech luxe is daar, of is er ook wel veel armoede? Nou je maakt n hoop mee! Geniet van je laatste week, gaat snel man!
    XXX

  • 10 Juni 2009 - 12:03

    Stefanie:

    He Marijn!
    Wat leuk weer om je avonturen te lezen. Ik kan niet wachten op de volgende, helaas alweer de laatste.

    Have fun!
    X Stefanie

  • 10 Juni 2009 - 12:18

    Kitty:

    hey Marijn! wat veel weer gedaan en gezien, leuk zeg! Geniet lekker van je laatste weekje, een tropisch eilandje is natuurlijk nooit verkeerd!!!

    XXX

  • 10 Juni 2009 - 14:21

    Dennis:

    Zijn weer leuke avonturen Marijntje!

    En ik moet ook dat wonderrecept hebben voor die muggenbulten ;)

  • 10 Juni 2009 - 19:31

    Rian En Marnix:

    He, lekker om te lezen. We zijn gewoon weer even terug in Maleisie! En we hebben al volop voorpret over wat ons te wachten staat in Namibie over 2 weken!
    Geniet nog van je laatste weekje!
    Kus, Rian en Marnix

  • 10 Juni 2009 - 21:10

    Mam:

    Hoi,
    Na een avondje sauna jou verhaal gelezen. Er was wel weer een hoop ergernis zeg! Dat reizen in Azië valt niet altijd mee!! Maar.... je toch maar mooi van allerlei leuke dingen hebt meegemaakt en heel veel knutsel hebt kunnen kopen voor weinig geld.
    Nog veel plezier met batikken en een tropisch eiland. Dikke kus mam

  • 11 Juni 2009 - 17:04

    Giacomo En Laura:

    hoi marijn,
    Weer leuk om je verhaal te lezen. En dat reizen zo'n 16 uur in een trein met een bedje, ik zou het niet kunnen hoor.
    Geniet er nog ff lekker van.
    Kus giacomo en laura

  • 11 Juni 2009 - 19:24

    Marjo En Evie:

    He marijnos,
    dikkuh....
    Hoe is het?
    Hoop goed...
    Zo te lezen vermaak jij je prima!
    En wat gaat de tijd snel.
    Beetje knutselen hier en daar...

    De tegels waren super!!
    my en kar waren er blij mee, dus dat was ok!

    have fun daaro nog een aantal days.
    bij ons is het inpakken geblazen, want evie en ik gaan voor 3 weken naar france...

    maak ze gek daaro!!
    doei doei

    marjo(k)lein

    PS: geen bericht is goed bericht, dan toch maar een bericht, want anders is het ook weer zo... niet hip!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Maleisie

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Bijkomen op een eiland

10 Juni 2009

T vervoer gaat niet vanzelf Lah

03 Juni 2009

Kriebel, jeuk, kras

28 Mei 2009

Eerste bericht van Marijn!

18 Mei 2009

Naar Maleisie
Marijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 74901

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Thailand

01 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Japan

21 Mei 2009 - 18 Juni 2009

Maleisie

04 Februari 2008 - 18 Maart 2008

India

08 Juli 2006 - 08 Januari 2007

Azie

Landen bezocht: