Bijkomen op een eiland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marijn - WaarBenJij.nu Bijkomen op een eiland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marijn - WaarBenJij.nu

Bijkomen op een eiland

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

16 Juni 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo daar,
Morgen is het alweer tijd om naar huis te gaan, de tijd vliegt voorbij.
Foto's staan nog steeds op http;//omarijno.spaces.live.com en nu weer netjes allemaal in het Maleisie mapje, goed van mij he, en dat dit keer in het Chinees. Die map zonder naam dus maar negeren.
Blijkt maar weer dat je niet naar de Loney Planet moet luisteten, die lullen ook maar wat, Kota Bharu een highlight, batik, wajong poppen dat soort culturele dingen. Leuk dacht ik. Nou die stad is vet saai. Cultuur, was in het culturele centrum, vet knullig opgezet, leuk maar niet om 16 uur voor in een trein te zitten. Ze hebben een craft centre, dus denk je dan kan je zien hoe ze alles met de hand maken, zijn er 3 winkeltjes. Ik dacht leuk een batik cursus, dat bleek meer zijde schilderen te zijn. Tja dat doen die Ipse klanten op mn werk ook, dat hadden zij me ook wel kunnen leren.
Maar goed, ik werd opgehaald door een jongen die 3 fabrieken had (lees, golfplaten overkappingen in het zand, met rondlopende geiten, kippen en katten en heel veel prik beesten, ahhh weer mn kuiten helemaal vol, sneaky beesten beetje van achter aanvallen). Omdat het er zo uitzag was het toch wel leuk. Er liepen heel wat kinderen rond die mij reuze interessant vonden, en bovenop mn vingers stonden te kijken.
Ik was niet zo ver gaan reizen als ik geen andere optie had om te doen als dit niet leuk was. Dus lekker naar een tropisch eiland in de buurt.
Ze spreken hier veel midner goed Engels dus dat was af en toe wel grappig. Omdat ik geen lekker groot badlaken had en hier heel veel stoffenwinkels waren dacht ik ik koop ff een lap stof. Al veel winkels afgegaan maar niets in katoen, allemaal van die Haagse markt flubber lappen. In de laatste winkel spraken ze het minst Engels maar deden ze het meest hun best. Er werd nog afzichtelijke stof uit een andere winkel gehaald, maar toen zag ik een mooie lap met bloemen. En daarna begon een 20 minuten bakkelijen over 2 meter die ik wilde maar zij alleen maar zeiden "can not cut". Uiteindelijk begreep ik dat ze dan een rot stuk overhielden, nou dan geef je me alles met discount, "can not". Er ging natuurlijk een hoop gegiechel voorbij en toen zeiden ze dat ik wel 1,5 kon nemen, ja zeg dat dan meteen jo! Iedereen begon te lachen en ze waren denk ik blij dat ze van me af waren.
Ook vond ik nog een betaalbare massage, lekker dacht ik voor ik weg ga. Maar die man gebaarde dat hij eerst ging eten. Jeetje hee heb je een klant ga je eten, maar goed, via z'n rekenmachine liet hij weten dat 8.30u goed uit kwam, maar toen ik om 8.45 nog steeds niemand had gezien dacht ik laat maar.
Ik had wel een heel leuk guesthouse, Zeck's. Zeck en zijn vrouw waren ontzettend grappig, ze lulde de oren van je kop en regelde alles voor je. Overal zaten deuren, als je naar de wc ging moest je 2 sloten dicht doen en ook weer open anders konden andere mensen er weer niet in. In de achtertuin lag alleen maar puinzooi opgestapeld.
Vanaf de kust moest ik met een speedboat naar t eiland, het duurde denk ik een half uur ofzo en hij ging zo hard dat mn wangen een halve dag strak naar achter hebben gezeten, nog een beetje aangestijft met zout. Ik vond meteen een mooi houten hutje vlak bij de zee. Ik was even vergeten hoe heerlijk ik dat vind, lekker op je veranda zitten beetje knutselen, ergens eten, even op je handdoek liggen, even ja want t is veel te heet en dan heel lang in de zee dobberen en een beetje schelpen zoeken. Het water was super helder en lekker van temperatuur. 's avonds ergens eten (overigens vet saai in je eentje tussen al die stellen en groepjes), dus snel weer in mn hut. Ik heb zoveel dingen gehaakt niet normaal. Het einige wat ik gedaan heb is naar een ander strand gelopen, ze zeiden dat t vet mooi was, ik kwam daar aan en vond van niet dus ik ben meteen weer terug gegaan, ik kwam wel nog ff een maga spin tegen in totaal denk ik 15cm. Ik had wel kunnen gaan snorkelen maar kwam er te laat achter dat er dus ook schildpadden zaten, dus daar baal ik wel een beetje van, maar ja er zaten ook haaien en die hoef ik nou weer niet te zien. Er waren veel beesten op t eiland, echt mega hagedissen, of zijn dat varanen Roel? Een soort dino's van 1,5 meter waarvan de bouw niet klopt en ze slecht lopen ze gooien hun benen van achter naar voren. Er zaten ook eekhoorns, ik wist neit dat die ook van strand hielden en alweer heel veel muggen en mieren die mij gezelschap hielden in bed!
Ik moet altijd zo lachen om die Chinezen he, zodra er Chinezen in de buurt zijn gaan mijn mondhoeken omhoog, ze zijn zo grappig. Ik zat lekker te ontbijten en zie ik een man met 2 mega vissen voorbij komen, hij legt ze neer op het strand en vervolgens komen er 4 Chinese meisjes voorbij die omstebeurt die vis moeten vasthouden en uitgebreid mee op de foto moeten. 1 meisje walgde van die vis ze kreeg de heletijd kokneigingen maar gewoon vast blijven houden.
In de speedboot terug kwam er een familie bij zitten. Vader, moeder, kind en opa en oma. Moeder met sproetn en een afzichtelijke zonneklep op, kind in dr armen want die was ontzettend bang, nogal logies 120 km peruur over de zee, vader met een mooie kaaklijn en pleebortsel haar kijkt helemaal gelukkig naar die twee. Oma is serieus en houdt alles nouwlettend in de gaten en dan opa. Soepel slaat hij zijn dunne lange bennen in een kleermakers zit en gaat recht met zijn gezicht in de wind zitten. Een gezicht dat al helemaal slap hangt, met een varkens neusje en 2 grote gaten, hele kleine ogen en een mond vol gele schots en scheve grote tanden. Ik zie hem half van achter, een plat achterhoofd en mega zeiloren en dan net als zoon pleeborstelhaar. Zelfs zijn voetvolen zijn gerimpeld, net de nerven van een boom, oud en wijsheid. Hij geniet vol van de snelheid en de wind. En ik geniet daar dan weer helemaal van.
Mijn treinreis terug naar Kuala Lumpur was een ramp, ik kon helemaal niet slapen dus ik lag me daar een beetje al draaiend te irriteren. Ik ben dus nu helemaal kapot. Morgen avond vlieg ik hier weg dus ik heb nu even een dagje om daarvoor weer bij te komen.
Helaas is Iris wegens Moslim redenen (wistjedatje vorige keer) naar Thailand dus die zie ik niet meer wat ik erg jammer vind. Ik hoop dat jullie het weer een beetje leuk vonden. Bedankt voor alle reacties. En dan hier nog een paar wist je datjes.
wist je dat:
- Ze in de levi shop hoefddoeken dragen.
- Ze achter je aan lopen in winkels alsof je alles zal pikken en ze je de meest afschuwelijke dingen laten zien.
- Je hier weinig stoepen hebt en soms heb je een stoep maar zit er ineens een mega gat in als je daar in valt zit je waarschijnlijk direct in het riool.
- Ze ook geen oversteek hebben voor voetgangers, je propt je er maar ergens tussen.
- Ik op een vroege ochtend een keer haarlak onder mn oksel heb gespoten.
- Je een boot hebt die de Tuna express heet.
- Er in het noorden overal posters hingen van de sultan en zijn vrouw.
- Als ze elkaar groeten ze een hand geven en daarna om hun borst tikken.
- Ik 2 soorten muggenspul gebruik en dan nog steeds onder de klamboe wordt gestoken.
- Ik dus wel heel lekker moet zijn.
- Ze hun telefon heel lang over laten gaan om hun geweldig irritante ringtone goed te kunnen horen.
- Ze hier melk verkopen die Dutch Lady heet, maar hier in de schappen een borje bij hind, "dont buy this product" wengens Fitna.
- Ze een lekker heldere manier van schrijven hebben, komputer, tiket kaunter, eiskrim (ijs), polis, muzium, bas (bus), disember (december), waarom zo moeilijk doen he!
- Air dan wel weer water betekend.
- Ik slim dacht te zijn en al mijn kleren ging wassen bij Achap thuis, dan hoef ik dat thuis niet meer te doen. Ik alleen even vergeten was dat mijn telefoon nog in mn zak zat en deze het dus uiteraard niet meer doet.
Liefs Marijn

  • 16 Juni 2009 - 16:35

    Kitty:

    Hey Marijn,

    wow, das snel gegaan zeg! Wel weer veel gezien en gedaan! Kun je vast weer een mooi boek van gaan maken! :)

    Tot snel dan maar he!
    XXXX

  • 16 Juni 2009 - 17:03

    Giacomo En Laura:

    hoi marijn,
    Morgen weer naar huis veel te snel natuurlijk, maar wel terug naar rens:)!! Ik heb genoten van je mooie verhalen, en je mooie foto's.
    Een hele goede reis terug gewenst alvast, doe voorzichtig en geniet nog lekker even van je laatste paar uren daar.
    Dikke kus giacomo en laura

  • 16 Juni 2009 - 18:56

    Carian:

    heee Marijntje,
    welkom back! Tot snel,

    Kus

  • 16 Juni 2009 - 20:32

    Mam:

    Hoi Marijn,
    Wat moest ik weer lachen om jou beschrijving over die man in die speedboot!!! Ik zie het voor me.Kom even lekker bij in K.L. en een hele goede reis morgen.
    Dikke kus mam

  • 17 Juni 2009 - 08:23

    Marie:

    Haha ik heb helemaal dubbel gelegen om je verhaal, je kan het erg leuk vertellen! Ik zag t helemaal voor me, je gezicht na de speedboot trip! Erg leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien. Nou, hele goeie reis, rot van je telefoon maar misschien is ie in NL nog te fixen! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Maleisie

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Bijkomen op een eiland

10 Juni 2009

T vervoer gaat niet vanzelf Lah

03 Juni 2009

Kriebel, jeuk, kras

28 Mei 2009

Eerste bericht van Marijn!

18 Mei 2009

Naar Maleisie
Marijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 74902

Voorgaande reizen:

04 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Thailand

01 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Japan

21 Mei 2009 - 18 Juni 2009

Maleisie

04 Februari 2008 - 18 Maart 2008

India

08 Juli 2006 - 08 Januari 2007

Azie

Landen bezocht: